Svar

Sagemcom 3890v3 i bridgemode


OBS: Find også vejledning til bridge mode på Sagemcom3890 her:

 


Jeg har fået udleveret en sagemcom 3890v3 af en YouSee montør. Det gamle modem havde jeg sat i bridgemode men jeg kan ikke finde den mulighed i opsætningen af den nye. Nogen der kender til 3890v3?

icon

Bedste svar af Slangefar 1 October 2018, 20:31

Se original

30 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er kommet ny FW, og der er rapporteret at efter den er lagt på, så er der ikke forbindelse på LAN portene.

Hej Trae

Jeg kender ikke til AmpliFi. Men det at du sætter Sagecom i brigdemode, betyder at du slår  routerdelen fra og bare bruger den som modem. Du kan kontakte Sagecom i brigdemode på 192.168.100,1

Du skal så have en router bag ved Sagecom som ikke er i brigdemode. Det er så denne router der tildeler IP adresser til alle dine devices. 

Badge

@Jens0804 

Hej Jens

Aaahhh okay. Det giver mening. Tak for det.

Jeg har bare forsat problemer med mit YouSee internet. De har haft en tekniker herude som arbejdede 1½ timer på min internet hastighed (1000/500) og skiftede min Sagemcom. Alt fingerede fint i to timer og nu får jeg maks 100mbit op/ned med direkte ethernet forbindelse til min Sagecom MEN 250/375 mbit på min 5,0 Ghz wifi forbindelse. Det fatter jeg ikke. Min router mister forbindelse til nettet mindst en gang om dagen og så tænkte jeg at prøve lidt andet for at teste netværket.  

 

Tak igen

nvh

Trae

@Jens0804

Hej Jens

Aaahhh okay. Det giver mening. Tak for det.

Jeg har bare forsat problemer med mit YouSee internet. De har haft en tekniker herude som arbejdede 1½ timer på min internet hastighed (1000/500) og skiftede min Sagemcom. Alt fingerede fint i to timer og nu får jeg maks 100mbit op/ned med direkte ethernet forbindelse til min Sagecom MEN 250/375 mbit på min 5,0 Ghz wifi forbindelse. Det fatter jeg ikke. Min router mister forbindelse til nettet mindst en gang om dagen og så tænkte jeg at prøve lidt andet for at teste netværket.  

 

Tak igen

nvh

Trae

Prøv en af de andre LAN-porte på Sagemcom 3890. Jeg kan godt få 950 mbit ned og 500 mbit op på den benyttede LAN-port, som er tilsluttet til en switch hvortil alt andet er tilsluttet.

Badge

Hej @MS-ERIK 

 

Mange tak for dit svar. I dag kommer Yousee teknikeren forbi for 2. gange indenfor 14 dage. Jeg har forsat internet hastighed problemer og routeren genstarter (automatisk) flere gange om aftenen. 5 ghz wifi hastighed er MEGET hurtigere end en direkte kabel i Lan-porte på min Sagemcom 3890.

 

mvh

Trae

Besvar