Svar

Sagem3890v3


Badge

Wifi netværksadresse på 2.4G og 5G er koblet sammen, hvis jeg ændrer 2.4G følger 5G med. Hvordan adskiller jeg dem så jeg kan vælge om jeg vil logge på 2.4G eller 5G ?

icon

Bedste svar af Tbro 11 January 2023, 22:13

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Det er ikke muligt mere med den nye firmware der er kommet i de routere, medmindre man leger med noget der hedder bandsteering, men er ikke tilrådeligt.

Enhederne burde selv finde det bedst egnede wifi bånd, siger youSee 🙂

https://www.actiontec.com/what-is-band-steering/

Badge

Stort TAK til Simon på kundeservice Chat som lige ordnede problemet på 5 minutter. Det blev ordnet ved 4. henvendelse til kundeservice hvor der var blevet foreslået ny router, reset af router, ændring af netværksnavn og kode , med stort tidsforbrug til følge, Men så fik jeg Simon på chatten  som lige knipser med fingrene (eller hvad han gjorde) og så kunne jeg se både 2.4ghz og 5ghz wifi :-)

Omdømme 1
Badge +1

Jeg har det lige modsat..efter router reset så viser den både 2 og 5 g hver for sig , men jeg vil gerne have dem kædet sammen som jeg kunne før ved at ændre navnet på 2g så skiftede den til det samme på 5h også. men nu kan jeg ikke skifte noget i wifi

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har det lige modsat..efter router reset så viser den både 2 og 5 g hver for sig , men jeg vil gerne have dem kædet sammen som jeg kunne før ved at ændre navnet på 2g så skiftede den til det samme på 5h også. men nu kan jeg ikke skifte noget i wifi

Som du kan læse skal du have fat i  Simon på kundeservice 😀🤣

Besvar