Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt


Omdømme 5
Badge
Jeg har for nyligt fået det nye sagem 3890 V3 sat op i hjemmet. Det var i forbindelse med et tidligere Indlæg "En historie fra den virkelige verden. Dette er ikke fiktion" for første gang i tja næsten flere år har jeg så haft en hel stabil internet forbindelse siden 22/3 Jeg var faktisk tæt på at skrive et positivt indlæg.... Men så i går døde modemmet igen, og i dag døde det i løbet af eftermiddagen ikke mindre end 7 gange. Slukke og tænde modem som sædvanligt.
Har i andre lige så dårlige erfaringer med det nye v3 modem.

icon

Bedste svar af Kasper 16 September 2020, 15:28

Se original

294 Kommentarer

Omdømme 2

Jamen det lyder da rart!


Det er en skam man ikke kan up-vote det et sted - JEG ER KLAR! :)

Måske du kan dele link til denne fw?

Badge +1

Jeg kæmpede med samme problem, som begyndte i starten af sidste sommer. Deaktivering af Hardware Accelerator gjorde situationen bedre for en stund, men kort tid efter var alt ved det gamle. Omkring jul fik jeg slået DOCSIS 3.1 fra, og siden da har det kørt upåklageligt.
Mindre end 30 minutters uannonceret nedetid ifølge min overvågning, så det er faktisk noget der ligner 99,98% oppetid. I den sidste tid med DOCSIS 3.1 lå jeg omkring 80%.
Den første supporter vidste ikke hvad jeg talte om, men efter at have været deres standard-tjekliste igennem (“prøv med kabel i stedet for trådløst” etc.), blev jeg stillet om til deres udvidede support som hurtigt fik slået DOCSIS 3.1 bonding fra.

Min upload er ganske vist faldet fra 550 til 130 Mbit, men det er en pris jeg er villig til at betale.
Hvis det havde været en "rigtig" internetudbyder som leverede på et konkurrencepræget marked og ikke levede op til det aftalte, havde jeg naturligvis ikke været tilfreds og nok krævet en løsning eller nedslag i prisen. Men når man tænker på at man som YouSee-kunde ikke har nogle alternativer, synes jeg faktisk at det er okay.

I virkeligheden kunne de jo slippe afsted med at fordele 30 kunder på en 100 Mbit forbindelse med carrier-grade NAT og trafikbegrænsning. Så længe hr. og fru Danmark kan bruge forbindelsen til at tjekke mail+netbank og se lidt Netflix, og TDC's aktionærer stadig får penge i kassen, har de jo sådan set løst opgaven til fulde. Det er nok de færreste normale mennesker som kan finde på at flytte pga. internetmulighederne.
Så at de tilbyder 500+ Mbit download, 100+ Mbit upload, dedikeret IPv4-adresse og mulighed for at åbne port 25, synes jeg faktisk er en rigtig fin service til dem der endnu ikke har adgang til en fiberlinje. :relaxed:

Hvis man er utilfreds og bor i en etageejendom hvor man ikke selv har mulighed for at få indlagt fiber, kan man jo fremlægge det som et forslag på boligforeningens generalforsamling. Så kan foreningen lave en kontrakt med en internetudbyder med specifikke krav til hastighed mv., som de er forpligtet til at leve op til.

Godt indspark. Jeg har mulighed for at skifte til andre udbydere på COAX. Desværre har Hiper, Fastspeed og andre nok adgang til samme hardware som YouSee, så et skift giver desværre nok ikke noget bedre resultat. 

Næh det gør det ikke. Er på HIPER, og har siden start for 14 mdr siden haft problemer af større eller mindre karakter, først med ikke opnået hastighed, løst, nu med konstant auto reset af router i et væk, uden nogen løsning i sigte. Har fået ny router for en lille uge siden, uden held på løsningen, et fysisk tekniker besøg, skiftede 2 ledninger ude ved vejen , så på min installation, på loftet, med YouSee opsat fordeler, og ny forstærker til tv, uden returvej, og dette checket af tekniker i februar, og fundet fungerende efter bogen.

 

HIPER køber sig jo ind på coax så de kæmper en kamp for at finde en løsning, jeg vil nu bede dem læse dette forum, så de kan give nogle muligeheder videre til TDC’s teknikere der nu skal undersøge vores linje.

 

Omdømme 1

Måske du kan dele link til denne fw?

 

FAST3890V3_TDC_sw05.76.9.7u-1  er den nyeste beta signed jeg kører med .. kan desværre ikke dele link da dette er yousee der har kilden .. så man skal have udvidet support til af upgrade dit modem … så det er bare klø på .. men dette har gjort det mere tåleligt nu ...

Omdømme 3
Badge +3

@Playmate 

Hvilke nye funktioner og forbedringer indeholder den beta version af firmwaren som du tester på dit Sagemcom f@st 3890 version 3 modem?

Omdømme 1

@Playmate

Hvilke nye funktioner og forbedringer indeholder den beta version af firmwaren som du tester på dit Sagemcom f@st 3890 version 3 modem?

 

ved bare denne her FW skulle være en signed udgave om den går ud til alle som bøvler med dette issue ved jeg intet om ….

 

kan se GUI er nyt men hvilken rettelser ved jeg ikke 100 % er ikke nogle fil eller andet med så man kan se er jo Yousee som styrer showet …

 

men ville da forhører mig hvis jeg var dig hvis du har samme prob .. er vel ikke så meget af tabe :) … krydser fingere for dig ..

Omdømme 3
Badge +3

@Playmate

Vides det hvornår den endelige version af den kommende firmware bliver udrullet? 

Omdømme 1

@Playmate

Vides det hvornår den endelige version af den kommende firmware bliver udrullet? 

 

det ved jeg ikke noget om .. men tager nok en del tid endnu .. men sådanne informationer ved de nok ikke selv da det er vist ikke YS selv som skriver FW men er samarbejder med Sagem

Vedr. genstart via LAN. Jeg er ikke selv skrap nok til at finde ud af det, men kunne det ikke være muligt at kalde koden bagved “reboot” knappen direkte “udefra”. Knappen findes på siden: http://192.168.100.1/lancfg2.html og ved inspektion af kildeteksten finder man funktionen btnReset(). Er er der en venlig sjæl, der kan fortælle, hvordan man aktiverer den fra en anden maskine via et script? 

Hej Alle 

Der er desværre fortsat ikke noget nyt at bringe i forhold til denne problemstilling.

Jeg har rykket markeringen af bedste svar, så mit svar/og status på sagen er tydelig at se, når man kommer ind på denne tråd. 
 

Det er super at du opdatere, men du må da kunne se at dette er ud over al kritik? 
Det er jo ikke din skyld, det ved vi alle, men det her viser at der er en voldsom mangel på interesse fra ledelsesgangen hos Yousee.

Det kunne være lige så interresant at bringe individer som BT eller Ekstra bladet ind i billedet, for at se om det rykker noget?:thinking:

Havde vores firma en leverandør fejl havde den godt nok ikke taget over 1 år at få udbedret.. Og har nok egentlig ikke oplevet så lav en support fra en virksomhed før..

Jeg kan desværre ikke få andet end kobber hvor jeg bor, men jeg flytter snart og kan få fiber fra waoo det nye sted, så jeg bekymrer mig ikke så meget om Yousee mere. Bliver nok heller aldrig Yousee kunde på noget som helst i fremtiden efter det her :sweat_smile:

Det har jeg også tænk på…. og jeg kan sige dette problem har jeg ca haft i 3 år...

 

Hej Alle 

Der er desværre fortsat ikke noget nyt at bringe i forhold til denne problemstilling.

Jeg har rykket markeringen af bedste svar, så mit svar/og status på sagen er tydelig at se, når man kommer ind på denne tråd. 
 

Det er super at du opdatere, men du må da kunne se at dette er ud over al kritik? 
Det er jo ikke din skyld, det ved vi alle, men det her viser at der er en voldsom mangel på interesse fra ledelsesgangen hos Yousee.

Det kunne være lige så interresant at bringe individer som BT eller Ekstra bladet ind i billedet, for at se om det rykker noget?:thinking:

Havde vores firma en leverandør fejl havde den godt nok ikke taget over 1 år at få udbedret.. Og har nok egentlig ikke oplevet så lav en support fra en virksomhed før..

Jeg kan desværre ikke få andet end kobber hvor jeg bor, men jeg flytter snart og kan få fiber fra waoo det nye sted, så jeg bekymrer mig ikke så meget om Yousee mere. Bliver nok heller aldrig Yousee kunde på noget som helst i fremtiden efter det her :sweat_smile:

Jeg er meget træt af denne sag. Jeg har i dag skevet til REC.dk og bedt om at belyse sagen. Måske kan de få hul igennem til YouSee. Lidt journalist øjne hjælper måske? 

How know? 

Hvis de vil have lidt fra mig, så må du sige  til

Godt indspark. Jeg har mulighed for at skifte til andre udbydere på COAX. Desværre har Hiper, Fastspeed og andre nok adgang til samme hardware som YouSee, så et skift giver desværre nok ikke noget bedre resultat. 

Jeg har også kigget lidt på de alternative udbydere på YouSees coax-netværk, men i virkeligheden er det bare ikke et alternativ. De bruger stadig YouSees udstyr og teknikere, så de er underlagt de samme begrænsninger.
Hvis man er heldig, vil man få en lige så god oplevelse som hos YouSee. Men i praksis vil den nok altid blive ringere, da man formentlig vil komme i anden række i forhold til deres egne kunder.
Sidst jeg tjekkede, var der heller ikke nogen af de alternative coax-udbydere som kunne levere mere end 100 Mbit upload.

Hvis de andre udbydere kunne montere deres eget udstyr ved YouSees fordelingspunkter, med direkte forbindelse til slutbrugerens antennestik ville det begynde at blive interessant, da der så bl.a. kunne være mulighed for andre modems end 3890. Men det er nok ikke så realistisk, når man tænker på at signalet typisk først bliver fordelt inde i ejendommene.

jeg har tænkt det samme… men det vil ikke hjælp noget..

 

PS: har lige snakket med yousee,  De siger at jeg godt må sætte et andet udstyr på… så jeg vil prøve et et modem som ikke har wifi eller noget andet… 

 

Er der nogen som har prøvet andet udstyr end yousee ? 

Omdømme 6
Badge +1

YouSee vil ikke have andre routere på deres net, men du må gerne sætte en router efter deres. 

YouSee vil ikke have andre routere på deres net, men du må gerne sætte en router efter deres. 

Hej

Som jeg skriv HAR jeg snakket med yousee support…. han sage at jeg godt måtte.. det kunne han ikke noget problem i det…. og snakket med dem idag

Omdømme 7
Badge +9

Det har altid været som Heksemor siger. Det ligner ikke YouSee at skifte holdning om dette, men lad os høre hvad YouSee siger. 

@Kasper

Det har altid været som Heksemor siger. Det ligner ikke YouSee at skifte holdning om dette, men lad os høre hvad YouSee siger. 

@Kasper

okay… så prøve jeg at ringe igen… håber på at jeg får fat i en anden denne gang.. så må vi see..

Kunne heller ikke helt forstå det selv.

Omdømme 2

@Playmate

Vides det hvornår den endelige version af den kommende firmware bliver udrullet? 

 

det ved jeg ikke noget om .. men tager nok en del tid endnu .. men sådanne informationer ved de nok ikke selv da det er vist ikke YS selv som skriver FW men er samarbejder med Sagem

Nogen har åbenbart modtaget ny firmware på deres modem. Se denne tråd:

 

https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-antennestikket-coax-9/yousee-goer-klar-til-ipv6-paa-coax-ny-firmware-med-nye-funktioner-105846

@Playmate

Vides det hvornår den endelige version af den kommende firmware bliver udrullet? 

 

det ved jeg ikke noget om .. men tager nok en del tid endnu .. men sådanne informationer ved de nok ikke selv da det er vist ikke YS selv som skriver FW men er samarbejder med Sagem

Nogen har åbenbart modtaget ny firmware på deres modem. Se denne tråd:

 

https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-antennestikket-coax-9/yousee-goer-klar-til-ipv6-paa-coax-ny-firmware-med-nye-funktioner-105846

Tak… så må vi se hvornår der sker noget hos yousee

Hej 

Fik ny firmware på idag, og det har ikke løst mit problem endnu (bridge mode)

den er lige gået ned, så jeg måtte genstarte modem

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle

Vi arbejder fortsat på at rulle en ny firmware ud til vores Sagemcom3890v2 og Sagemcom3980v3 modems, som vi håber vil hjælpe på nogle af de udfordringer, der nævnes her i denne tråd.

Udrulningen af den nye firmware forventes at gå i gang inden længe, og vil løbe henover sommeren. Den vil forventeligt være udrullet til alle modems i starten af efteråret.

Bemærk, at indstråling, som følge af ikke tilpas afskærmet antennemateriel (Kablet, stik mv.), fortsat er en faktor i forhold til udfordringer og ustabilitet på forbindelsen.

Omdømme 7
Badge +9

YouSee vil ikke have andre routere på deres net, men du må gerne sætte en router efter deres. 

Det har altid været som Heksemor siger. Det ligner ikke YouSee at skifte holdning om dette, men lad os høre hvad YouSee siger. 

@Kasper

Hej @Slangefar 

Hvis man ønsker at bruge andet udstyr,  så anbefaler vi at sætte YouSee-modemet i bridge mode og koble sin egen router til. 
 


Vi arbejder fortsat på at rulle en ny firmware ud til vores Sagemcom3890v2 og Sagemcom3980v3 modems, som vi håber vil hjælpe på nogle af de udfordringer, der nævnes her i denne tråd.

Kan du ikke afsløre, hvad den nye firmware gør anderledes end den gamle?

 

 

Hej 

Fik ny firmware på idag, og det har ikke løst mit problem endnu (bridge mode)

den er lige gået ned, så jeg måtte genstarte modem

 

jeg har ikke fået nogen ny firmware, da jeg fik at vide der ikke var nogen, selv om jeg fortællet at det stod på deres forum

Hej Alle

Vi arbejder fortsat på at rulle en ny firmware ud til vores Sagemcom3890v2 og Sagemcom3980v3 modems, som vi håber vil hjælpe på nogle af de udfordringer, der nævnes her i denne tråd.

Udrulningen af den nye firmware forventes at gå i gang inden længe, og vil løbe henover sommeren. Den vil forventeligt være udrullet til alle modems i starten af efteråret.

Bemærk, at indstråling, som følge af ikke tilpas afskærmet antennemateriel (Kablet, stik mv.), fortsat er en faktor i forhold til udfordringer og ustabilitet på forbindelsen.

Det lyder godt, fordi hvis det virke… nu køre jeg på 3 år med dette problem.. nogle dagen er det bedre

Omdømme 2

Nu er mit modem (desværre?) også opdateret til nyeste version af software (FAST3890V3_TDC-SIP_sw05.76.9.7u-1).


Men baseret på de kommentarer der er her i tråden:

  • Indstråling i kabler (vi har super tynde kabler - SOM YOUSEE SELV  HAR INSTALLERET!!)
  • Flere som fortsat oplever nedbrud efter opgradering

er jeg ikke særlig optimistisk.

 

Samtidig kan jeg konstatere at der er brugt meget krudt og energi på at lave en super grim, dårligt oversat og absolut fejlfyldt web-ui. - Hvad med at lægge energien i at få den basale funktion af et internet modem til at virke i stedet for at lege med smarte reklamebilleder (Citat: Lynhurtigt bredbånd, få op til 1000mbit).


Endeligt betyder det, at de scripts mange af os har lavet for at kunne genstarte vores modem, når BRASET går ned - IKKE fungerer mere… hvor vil jeg dog håbe at stabiliteten er bedre nu...

 

Suk...

Besvar