Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt


Omdømme 5
Badge
Jeg har for nyligt fået det nye sagem 3890 V3 sat op i hjemmet. Det var i forbindelse med et tidligere Indlæg "En historie fra den virkelige verden. Dette er ikke fiktion" for første gang i tja næsten flere år har jeg så haft en hel stabil internet forbindelse siden 22/3 Jeg var faktisk tæt på at skrive et positivt indlæg.... Men så i går døde modemmet igen, og i dag døde det i løbet af eftermiddagen ikke mindre end 7 gange. Slukke og tænde modem som sædvanligt.
Har i andre lige så dårlige erfaringer med det nye v3 modem.

icon

Bedste svar af Kasper 16 September 2020, 15:28

Se original

294 Kommentarer

Omdømme 2

Har også fået 50.10.22 her til aften.. Spændende? :)

@claushviid Kan ikke se Hardware Acceleration nogen steder, er det med eller uden Bridge Mode aktiveret at du har den tilgængelig?

Den ligger under Advanced og Options i 3890 routeren. 

Den menu er vist ikke aktiv når den er i bridge mode. Her er hele min menu:

Men - der er jo andre sider på routeren som heller ikke vises i bridgemode, men som stadig kan benyttes hvis man har URL’en. Hvilken addresse er den på, så kan jeg lige prøve ?

Omdømme 6
Badge +1

Så vidt jeg kan se er det algcfg.html. 

Omdømme 7
Badge +9

Adressen er vist 192.168.100.1 i bridge mode. 

Omdømme 2

Ser rigtigt ud - jeg får denne side frem:

Så er spørgsmålet jo bare om det har nogen effekt i bridge mode, og om den er god eller dårlig :-)

Jeg har forsøgt at slå det fra  og genstartet modem som den beder om, så får vi se om livet bliver bedre. Skal nok give en melding retur!
(det er jo ikke svært at provokere de fejl vi tidligere har set.. så indenfor et par dage skulle det gerne være synligt)

Omdømme 1

er det kun mig der syntes det er flere endnu værre efter den firmware update der kom forleden dag … nu fryser modem da virkelig meget når man prøver af sende og modtage samtidig …  fra ringe til mega skod ringe .. nu må de sgu da snart finde en løsning … grrr  6-8 reset af modem pr dag bliver man da sindsyg over

Omdømme 5
Badge

Efter den nye opdatering har jeg endnu ikke oplevet “frysninger”. Det skal siges at jeg endnu ikke har prøvet at belaste Down/upload. så bare helt almindelig “drift” situation.

TIL GENGÆLD ER DEN GENNEMSNITLIGE Round-trip time (RTT) STEGET HELT OP TIL 18-21 ms, hvor den før lå på omkring 16 ms.

Jeg tryk prøver stabiliteten i løbet af de næste par dagen og vender tilbage med kommentarer.

 

 

Omdømme 1

Efter den nye opdatering har jeg endnu ikke oplevet “frysninger”. Det skal siges at jeg endnu ikke har prøvet at belaste Down/upload. så bare helt almindelig “drift” situation.

TIL GENGÆLD ER DEN GENNEMSNITLIGE Round-trip time (RTT) STEGET HELT OP TIL 18-21 ms, hvor den før lå på omkring 16 ms.

Jeg tryk prøver stabiliteten i løbet af de næste par dagen og vender tilbage med kommentarer.

 

 


selv uden presse modem kan det fryse .. bare ungerne spiller eller ser noget streaming går den kold .. det plejede den ikke gøre med den forige FW … og så kan den godt fryse bare den starter op efter frys .. så man skal dobbel resette den :) … åh bliver så træt :)

Omdømme 5
Badge

Nu har jeg prøvet at presse modemmet. Modem går ned næsten med det samme

prøvede derfor at slå hardware acceleration fra. Uha det blev meget værre … nedbrud hver 15 minut.

kan derfor konstatere at den nye firmware ikke løser problemet.

vi må indsende en samlet klage. Yousee har haft det problem i to år eller mere. Jeg er efterhånden rystet over den utrolig dårlige service de tilbyder deres kunder

Omdømme 1

Nu har jeg prøvet at presse modemmet. Modem går ned næsten med det samme

prøvede derfor at slå hardware acceleration fra. Uha det blev meget værre … nedbrud hver 15 minut.

kan derfor konstatere at den nye firmware ikke løser problemet.

vi må indsende en samlet klage. Yousee har haft det problem i to år eller mere. Jeg er efterhånden rystet over den utrolig dårlige service de tilbyder deres kunder

ja det lyder bekendt ...:( regner med jeg skal snakke med deres udvidet support som det hed gamle dage … snakker med dem hver 14 dag .. så skal jeg nok fortælle ang deres nye Firmware … men de er jo godt klar over det …

 

tror ikke en klage vil hjlæpe de er jo skide ligeglad ...

Omdømme 2
Badge +4

Deaktivering af Hardware Accelerator på http://192.168.100.1/algcfg.html løste alle problemer for mig. Min forbindelse har kørt uden nedbrud i snart 48 timer. Inden jeg slog det fra, var forbindelsen nede 30-40% af tiden, men nu virker den bare. Fantastisk! :grinning:

Før havde jeg næsten lige så mange uncorrectable som unerrored codewords på de første to downstream-kanaler, men nu har jeg kun en enkelt uncorrectable:

 

Omdømme 1

Deaktivering af Hardware Accelerator på http://192.168.100.1/algcfg.html løste alle problemer for mig. Min forbindelse har kørt uden nedbrud i snart 48 timer. Inden jeg slog det fra, var forbindelsen nede 30-40% af tiden, men nu virker den bare. Fantastisk! :grinning:

Før havde jeg næsten lige så mange uncorrectable som unerrored codewords på de første to downstream-kanaler, men nu har jeg kun en enkelt uncorrectable:

 

Deaktivering af Hardware Accelerator på http://192.168.100.1/algcfg.html løste alle problemer for mig. Min forbindelse har kørt uden nedbrud i snart 48 timer. Inden jeg slog det fra, var forbindelsen nede 30-40% af tiden, men nu virker den bare. Fantastisk! :grinning:

Før havde jeg næsten lige så mange uncorrectable som unerrored codewords på de første to downstream-kanaler, men nu har jeg kun en enkelt uncorrectable:

 

det må jeg da fluks prøve ...

Omdømme 7
Badge +9

Deaktivering af Hardware Accelerator på http://192.168.100.1/algcfg.html løste alle problemer for mig. Min forbindelse har kørt uden nedbrud i snart 48 timer. Inden jeg slog det fra, var forbindelsen nede 30-40% af tiden, men nu virker den bare. Fantastisk! :grinning:

Før havde jeg næsten lige så mange uncorrectable som unerrored codewords på de første to downstream-kanaler, men nu har jeg kun en enkelt uncorrectable:

 

Glæder mig at høre. Det har også hjulpet gevaldigt her. Jeg har dog kun 100/20.

Omdømme 1

Deaktivering af Hardware Accelerator på http://192.168.100.1/algcfg.html løste alle problemer for mig. Min forbindelse har kørt uden nedbrud i snart 48 timer. Inden jeg slog det fra, var forbindelsen nede 30-40% af tiden, men nu virker den bare. Fantastisk! :grinning:

Før havde jeg næsten lige så mange uncorrectable som unerrored codewords på de første to downstream-kanaler, men nu har jeg kun en enkelt uncorrectable:

 

Glæder mig at høre. Det har også hjulpet gevaldigt her. Jeg har dog kun 100/20.

 

har slukket for sip og hardware så må vi se over de næste 48 timer så melder jeg ind igen :) har 1000/500 så må teste igennem med hastigheden og det har nogen betydning

Omdømme 2

En opdatering herfra også..

Jeg har som tidligere nævnt, slået HW Accelerator fra for 4 dage siden.

Siden har jeg ikke holdt igen med trafik som før ville skabe store problemer med frysninger osv.
Indtil videre har det ikke skabt nedbrud.

Der har været et par udfald af ca. 2-3 minutters varighed samt lidt pakketab hist og her, men altså ingen frysninger.

Derudover har jeg stadig Event Type 16 og recovery med Type 24 indenfor ca. 10 sekunder på kanal 97 og af og til på både 97 og 98. Eksempel herunder:

Monday 28 October 2019 18:33:3    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 97 ; ...



Monday 28 October 2019 18:33:13    Notice (6)    "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 98...


Når de opstår, er det typisk ved et forbrug på 200mbit+ up/down samtidig.

Smokeping for de sidste 4 dage herunder:

Modem - 192.168.100.1


ping.tdc.dk

 

Umiddelbart ser det pænere ud.

Dog skal jeg bemærke at mit modem er en hel del varmere med HW Acceleration slået fra. Ikke kritisk så det burde brænde sig selv til døde, men godt håndlunt.

JEG har ikke set sådan en oppetid på modem’et i MEGET LANG tid:
 



--
Jeg har en 500/60 med ekstra upload til 500/500.

Omdømme 5
Badge

Det ser ud til at flere får bedre stabilitet med hardware acceleration slået fra. Jeg giver det en chance mere og prøver igen 

opfølgning følger

Omdømme 2

Det ser ud til at flere får bedre stabilitet med hardware acceleration slået fra. Jeg giver det en chance mere og prøver igen 

opfølgning følger

Stadig online..

 

Omdømme 5
Badge

@Kasper  Har du ikke et par kommentarer. De er tiltrængt ?:wink:

Omdømme 2

Så gik den ikke længere her.. 

6 dage og en 1 time holdt det sig kørende.

Så kan det være man kan klare sig med at have et script der genstarter modem’et “kun” et par gange om ugen ?

Har forsøgt at slå Hardware Acceleration til igen, for at se om det er samme oplevelse. Giver naturligvis en melding når der er nyt.
 

Omdømme 5
Badge

@MrFlopp Hvis du får lavet et script må du meget gerne vise det her. Tænker der er mange som gerne vil bruge det. Jeg prøvede lige at lave en connection via SSH (Putty) til modem det er ikke muligt.

Så scriptet skal sikkert genstarte modem via http://192.168.100.1/lancfg2.html Hvis ellers modem kører i Bridge mode. Tror kun der kan oprettes forbindelse til modem via HTTP. Et simpelt PHP script eller tilsvarende kan vel klare sagen

Det er sørgeligt at det er nødvendigt med tiltag af denne type, men hvad i alverden skal vi eller gøre.

@Kasper Vi er mange der savner en kommentar eller udmelding fra jeres side. Radio tavshed gavner ikke sagen. Vi er mange der er grønne i hovederne og tænker hva…..

Omdømme 1

@MrFlopp Hvis du får lavet et script må du meget gerne vise det her. Tænker der er mange som gerne vil bruge det. Jeg prøvede lige at lave en connection via SSH (Putty) til modem det er ikke muligt.

Så scriptet skal sikkert genstarte modem via http://192.168.100.1/lancfg2.html Hvis ellers modem kører i Bridge mode. Tror kun der kan oprettes forbindelse til modem via HTTP. Et simpelt PHP script eller tilsvarende kan vel klare sagen

Det er sørgeligt at det er nødvendigt med tiltag af denne type, men hvad i alverden skal vi eller gøre.

@Kasper Vi er mange der savner en kommentar eller udmelding fra jeres side. Radio tavshed gavner ikke sagen. Vi er mange der er grønne i hovederne og tænker hva…..

 

Ville også gerne se det Script om det er noget man kan hapse lidt fra :) .. men skal nok snakke med Udvidet suppoet idag .. vores 14 dags daglige sludder :) .. så vil Jeg da gerne lige nævne det med sip og HW acc fra giver stabil forbindelse … har kørt små 4 dage uden den har brækket sig … 

Omdømme 2

UPDATE 2019-10-31 11.08:
Fik byttet om på de 2 grafer - posten er nu opdateret så det står korrekt !!!

Hurtig opdatering.. 


Hardware accelerator deaktiveret:

 

Hardware accelerator aktiveret:

 

@claushviid @Playmate Jeg har skrevet de scripts som jeg selv bruger til at holde øje med forbindelsen og modem’et - men jeg tror ikke det er fornuftigt at dele dem i forum offentligt. Sender en kopi til jer via PM senere.

Omdømme 5
Badge

Jeg har nu prøvet med Hardware acceleration slået fra et døgns tid. Hos mig blev blot forværret. 4 nedbrud. HW acc.. er derfor slået til igen. Men uanset hvad fryser modem lige så snart det bliver presset i en kort periode. Bliver det ikke presset men blot kører i “normal” drift, går der nogle dage, så dør baby igen.  

Jeg er derfor i gang med at lave et script der genstarter modemmet en gang i døgnet, og automatisk genstarter modem hvis det fryser og mister forbindelsen til internet i mere end 30-60 sekunder. Der bliver taget hånd om at modem skal bruge tid på at genstarte i scriptet.

Omdømme 1

Jeg har nu prøvet med Hardware acceleration slået fra et døgns tid. Hos mig blev blot forværret. 4 nedbrud. HW acc.. er derfor slået til igen. Men uanset hvad fryser modem lige så snart det bliver presset i en kort periode. Bliver det ikke presset men blot kører i “normal” drift, går der nogle dage, så dør baby igen.  

Jeg er derfor i gang med at lave et script der genstarter modemmet en gang i døgnet, og automatisk genstarter modem hvis det fryser og mister forbindelsen til internet i mere end 30-60 sekunder. Der bliver taget hånd om at modem skal bruge tid på at genstarte i scriptet.

 

sjovt der er så meget forskel … har kørt stabilt i 1 uge nu med HW Acc slået fra samt sip fra også ..

 

vil da gerne se dit script når du er færdig

Omdømme 2

Jeg synes det er underligt at trafik-typen er relevant for modemmets evne til at holde sig kørende, når nu det kører bridge mode..

Det burde jo være ligemeget når det netop i bridge mode ikke skulle forholde sig til trafikken... Med mindre det er i DOCSIS delen at det bliver træt..?

 

Bare et par tanker.. ;-)

Det burde jo være ligemeget når det netop i bridge mode ikke skulle forholde sig til trafikken... Med mindre det er i DOCSIS delen at det bliver træt..?

 

Hvis du får rigtig mange 16 og 24 events, så kan det måske godt være. Et interessant eksperiment kunne være at få Yousee til at give modemmet én profil (med lav modulation), i stedet for flere. Bare for at se om det er skift mellem profiler, som gør det træt.

Besvar