Har i andre lige så dårlige erfaringer med det nye v3 modem.
Bedste svar af Kasper
Se originalBedste svar af Kasper
Se originalKan herfra melde at det er helt samme oplevelser med tilhørende stærke frustrationer fra hele husstanden! Har været igennem mange forskellige hastigheder på abonnementet, intet har hjulpet for alvor.
PT. har jeg en 500/60 med ekstra upload til 500/500 og aktuelt et 3890v3 med seneste 50.10.21 firmware.
De sidste 2 firmware version har været udfordret, især den seneste som er stor-slem.
Personligt har jeg “kompenseret” en smule ved at skrive et par scripts som:
Det har holdt forbindelsen nogenlunde tålelig de seneste måneder.
Her er et par grafer som viser før/efter disse scripts blev aktiveret (i starten af uge 36):
Smokeping mod modem
Smokeping mod ping.tdc.dk
Mine generelle observationer er:
Der er flere andre tråde om lign problemer, hvor jeg og mange andre har forsøgt at byde ind med saglig feedback - intet har hjulpet indtil videre.
Fx.
https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-antennestikket-coax-9/3890-fast3890-tdc-50-10-19-t1-103875
- Count me in!
Jeg har skullet genstarte ofte med 3890, men det problem synes fjernet efter jeg har slået option Hardware Acceleration fra i router. Det er en ny option.
Min forbindelse er også blevet helt ubrugelig i løbet af den sidste måned - pt. har jeg en oppetid på 76% over de seneste 24 timer. Forbindelsen har ellers kørt klippestabilt i 4+ år.
Deaktivering af DOCSIS 3.1 lyder interessant. Jeg vil se om jeg kan få dem til at prøve det på min, indtil de evt. får fat i en ny firmware fra Sagem uden fejl.
Jeg har haft YouSee-tekniker ude to gange siden det begyndte, som har skiftet både modem og vægdåse, uden held. Deres sidste idé er nu at skifte coax-kablet, men det løber i mit tilfælde gennem køkkenet i tre andre lejligheder, som alle har fået monteret nyt køkken siden 80’erne hvor coax-kablerne blev trukket, så de nu er dækket af køkkenskabe. Så det er ikke rigtig en mulighed for mig, og at dømme ud fra denne tråd er det ikke engang sikkert at det ville hjælpe.
Det er lidt trættende at skulle koble sig på via mobilen hver gang man skal bruge internet til seriøse formål, så jeg var så småt gået i gang med at kigge efter ny bolig - men hvis jeg kan få en stabil upload på 150Mbit, kan jeg muligvis trække den lidt og se om YouSee finder en løsning. Så tak for tippet mht. nedgradering til DOCSIS 3.0.
Jeg har skullet genstarte ofte med 3890, men det problem synes fjernet efter jeg har slået option Hardware Acceleration fra i router. Det er en ny option.
er det på docsis 3.1 den feature er ?
Ja, den skulle hjælpe ved de høje hastigheder, men synes at skabe ustabilitet med krav om hyppige nødvendige genstarter hos mig.
Ja, den skulle hjælpe ved de høje hastigheder, men synes at skabe ustabilitet med krav om hyppige nødvendige genstarter hos mig.
uf det lyder sgu nedtur .. har masser af genstart i forvejen 3-4 om dagen på min 1000/500 og stået på siden d 10/7 … men kommer lidt i bølger … men underlig nok så får jeg god speed … så det er når den skal bondle linjen den brækker sig
Jeg har lige fået en ny version installeret på mit modem FAST3890_TDC_50.10.22.T1
Jeg prøver en uges tid og ser om det hjælper på de evindelige “frysninger” med efterfølgende genstart af modem.
Er der ingen ændringer prøver jeg at slå Hardware Acceleration fra i router og ser hvad der så sker.
Må indrømme at jeg helt har opgivet at klage til Yousee, da der for mig ikke er tvivl om at det er selve routeren/Firmware i router der er problemet. Så hvorfor spilde tiden med tekniker besøg, som er deres standard fremgangsmåde, når man fejlmelder. Den stakkels kørende tekniker kan jo alligevel ikke løse det grundlæggende problem.
Er problemet ikke løst med ovenstående, Får potestas min mail adresse, da en samlet klage måske kan gøre en forskel.
Jeg har lige fået en ny version installeret på mit modem FAST3890_TDC_50.10.22.T1
Tak for info. Kunne også hente den. Da jeg kun har 100/20 beholder jeg Hardware Acceleration slået fra.
Tak for info. Kunne også hente den. Da jeg kun har 100/20 beholder jeg Hardware Acceleration slået fra.
troede de slev smed FW på deres modem og man ikke kunne gøre det selv da det er låst til den slags
Når man genstarter router kigger den efter ny firmware, hvis den er ude i dit område.
så burde jeg jo ha den når jeg genstarter router 3-4 gange om dagen fordi den fryser haha :)
tak for info
Har også fået 50.10.22 her til aften.. Spændende? :)
Har også fået 50.10.22 her til aften.. Spændende? :)
Den ligger under Advanced og Options i 3890 routeren.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.