Spørgsmål

Problemer med nettet siden februar


Omdømme 1
Badge

Til Yousee Forum

Jeg skriver her, fordi jeg kan se, at der er aktiv support herinde, og fordi der er en del andre brugere med lignende problemer.

Jeg har haft internet gennem Yousee og antennestikket i mange år, de seneste 2 1/2 år med et Sagemcom Fast 3890V3. Det har fungeret upåklageligt, indtil et tidspunkt i februar, hvor Yousee udrullede en eller anden form for opdatering. Siden da har intet virket.

Det begynder med periodiske udfald, som om modemmet leder efter kanal eller skifter mellem 2.4 GHz og 5 GHz (eller hvad ved jeg). Problemerne bliver værre og værre, indtil man slet ikke kan komme på nettet. Udfaldene ledsages af meldinger som “du skal logge på nettet” eller sikkerhedsadvarsler fra fx Firefox, dvs. man er stadig på nettet, men kan ikke få lov til at se siderne. På et tidspunkt kan man ikke komme på overhovedet. Lysene står stadig fint på modemmet.

En nulstilling af modemmet til fabriksindstillinger kan få det til at fungere i en dag eller to, men så begynder problemerne forfra.

Jeg har kontaktet teknisk support 5-6 gange, har haft teknikere ude to gange, har genstartet modemmet med fabriksindstillinger mindst 20 gange. Intet hjælper.

Siden marts har jeg heller ikke kunnet se mine indstillinger gennem webfladen yousee.dk, men er henvist til appen Mit Internet. Dér kan jeg dog heller ikke se min forbindelse. I stedet står der, at min router ikke er tændt, hvilket den jo er. Dette gælder også i de perioder, hvor nettet virker.

Generelt svarer Yousee, at der ikke er nogen problemer, når de ser på det fra deres side. Og nettet virker jo også periodisk, så der er måske et overlap, hvor nettet har virket, mens support har set på det. Kun én gang har en fra teknisk support kunnet se, at der var uregelmæssigheder i nettet, hvorefter han sendte en tekniker. Teknikeren kunne dog ikke finde noget galt, men indsatte en form for mellemforstærker eller transformator, der dog ingen forskel har gjort (så jeg har fjernet den igen).

Sidst jeg talte med en fra teknisk support tilbød han mig i stedet at få mobilt bredbånd, hvilket jo ikke rigtig løste problemet. Jeg syntes ærligt talt, at det var et underligt forslag.

Lige nu er jeg 90 % ude af døren for at finde en ny udbyder, men jeg håber på, at der måske kan findes en løsning herinde? Der er en del der nævner problemer med firmwaren, så det kan måske også være det. Men kommer der så snart en løsning?

Jeg kan få adgang til routeren gennem net-gateway’en (192.168.0.1) hvor jeg kan se, at min firmware er: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Mvh
Lars
 

 


30 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der må som på Min Router være en punkt i Menuen der hedder Systeminformation.

Omdømme 7
Badge +9

Der må være et punkt i Menuen der hedder System information, har ikke det Modem, har Fiber.

Hvis der er én der kunne lægge et screenshot op af hvor præcis det er man aflæser firmware version så ville det være en stor hjælp.

Jeg har også problemer, og det opstår altid (og udelukkende) når jeg streamer noget live, f.eks. tennis når min far kommer forbi og caster via hans Waoo webTV eller når jeg ser live sport på Viaplay (direkte via app'en på min Shield). Så det er ligemeget om det er wifi eller ethernet stik, så kommer der udfald på hele min forbindelse når jeg streamer noget som bruger live buffer. Dvs. alle mine andre enheder mister også kortvarigt forbindelsen, men ikke nok til at det kan ses i nogen logs. Det er måske et splitsekund, men det får streamet til at fryse så man skal hen og lukke det ned og starte det igen. Som oftest hvert 10. eller 15. minut. Jeg har Gigabit ved youSee og genstart af routeren virker ikke. Det lader til at youSee serverne har svært ved at håndtere livestreams. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @insig9 

Jeg synes umiddelbart ikke det problem du beskriver, er et der er konstateret generelt ifbm. firmwareopgraderingen - men vi vil dog meget gerne tage et kig på din forbindelse. Jeg har derfor sendt dig en privatbesked, som du gerne må reagere på. 

Besvar