Svar

Port forward på 3890v3 kan ikke gemmes


Badge

Hej

 

Jeg har nu fået nyt firmware i min 3890V3 for godt 8 dage siden. Efter denne er kommet på kan jeg ikke lave port forwarding mere.

firmware

 

Port opsætning

 

Når jeg så trykker GEM får jeg denne fejl

 

Jeg har utrolig svært ved at se hvad det kan være.
Min server (Styx) har en port ind på 32400 som folk ude fra skal ind på, men denne kan jeg åbenbart ikke smide i routeren.
Dette har virket de sidste mange år på den gamle firmware version

icon

Bedste svar af PeterA4 19 March 2023, 19:21

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er rigtig meget der er besværligt/ikke længer muligt med den nye FW, der er en længere tråd om det, derudover er der mange andre tråde omhandlende de Modems, også om hvordan kan nu det og det gøres.

Der er noget om Forward på ny FW her.

 

Mulige årsager:

1. IP-adresssen 192.168.0.105 er ikke registreret som en fast IP i routeren.

2. Du er tilsluttet et Carrier-grade NAT (CGN). Så kan man ikke oprette portforward, men må købe en fast ekstern IP-adresse hos sin internetudbyder fordi den offentlige eksterne IP-adresse er fælles for flere brugere.

 

Omdømme 7
Badge +9

Mulige årsager:

1. IP-adresssen 192.168.0.105 er ikke registreret som en fast IP i routeren.

2. Du er tilsluttet et Carrier-grade NAT (CGN). Så kan man ikke oprette portforward, men må købe en fast ekstern IP-adresse hos sin internetudbyder fordi den offentlige eksterne IP-adresse er fælles for flere brugere.

 

YouSee bruger ikke CGN på coax. 

Omdømme 6
Badge +8

Du skal lave en fast IP adresse på 192.168.0.105, som skal tildeles via dhcp.. ellers vil det ikke virke, fordi der er lavet om på firmwaren (bug eller mangel).

Badge

Det virkede før Yousee opdaterede routeren. Og min server har fat IP som er uden for DHCP scope.

Omdømme 6
Badge +8

Det virkede før Yousee opdaterede routeren. Og min server har fat IP som er uden for DHCP scope.

Prøv at lav den indenfor dhcp scoop, så vil det sikkert virke. Det er den nye firmware som er lidt mangelfuld på det område.

Badge

Det virkede før Yousee opdaterede routeren. Og min server har fat IP som er uden for DHCP scope.

Prøv at lav den indenfor dhcp scoop, så vil det sikkert virke. Det er den nye firmware som er lidt mangelfuld på det område.

Tak Peter det virkede. 
Port forward virker ikke på server uden for DHCP scope :-( Fame noget lorte hardware
 

 

Det virkede før Yousee opdaterede routeren. Og min server har fat IP som er uden for DHCP scope.

Prøv at lav den indenfor dhcp scoop, så vil det sikkert virke. Det er den nye firmware som er lidt mangelfuld på det område.

Tak Peter det virkede. 
Port forward virker ikke på server uden for DHCP scope :-( Fame noget lorte hardware
 

 

Mange tak Peter A4, jeg fulgte “recepten og fik Plex til at virke igen. Jeg forstår heller ikke hvorfor YouSee opgraderer til noget der giver store kvaler.

Kurt

Besvar