Spørgsmål

Opsætning med FiberTwist


Badge

Hej,

Vi har netop fået pakken med FiberTwist ind ad døren med kabel mm.

Som et af de første step i vejledningen står der at ti grønne lamper skal lyse konstant inden for 5 min. Her lyser kun 1(power lampen).. Hvordan får jeg lys i begge? 

Hilsen Tina


13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvilket udstyr drejer det sig om.?

Badge

HomeBox

Omdømme 7
Badge +9

Den kender jeg ikke i forbindelse med Fiber, på den platform bruges en Sagem D6 Router.

Badge

Okay. Men det er inden jeg overhovedet tilkobler routeren. Men når FiberTwisten får strøm er det kun en lampe som lyser, hvor der burde lyse to?🤷🏽‍♀️

Omdømme 7
Badge +9

Går ud fra at det er denne konverter der er sat op, den ene Diode indikerer at den er tændt, den anden at der er forbindelse. Begge er Grønne.

 

Badge

Præcis.. og Hvis der ikke er forbindelse?🥴

Omdømme 7
Badge +9

Så er den enten slukket eller blinker. Går ud fra at Konverteren er tilsluttet KAP boksen.

Badge

Altså så kun YouSee kan hjælpe?

ja, altså fibertwisten er drejer på plads på fiberboksen? :-)

Omdømme 7
Badge +9

Har absolut ingen anelse hvad du mener med “fibertwist”, men ja det tyder på at forbindelsen ikke er klar. Det må være modtaget en Ordrebekræftelse med Dato for ibrugtagning.

Badge

Ja det er i dag :-(

fibertwist hedder den “dims” som er kommet med posten😂

jeg må prøve at snakke med dem imorgen :-(

Omdømme 7
Badge +9

Der opsættes udover Routeren en Kapboks (TDC Net) og en Fiberkonverter (You See).

Opsætningen er således. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-dit-internet/wifi-router-d6/fiber-1

Omdømme 6
Badge +8

Altså så kun YouSee kan hjælpe?

ja, altså fibertwisten er drejer på plads på fiberboksen? :-)

Hvis du har fulgt denne vejledning og fjernet støvhætten, samt lige ventet 10-15 min, så burde det virke.

Ellers må du have fat i youSee kundeservice.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @TinaT7 

Har du fået ringet ind til os? Vores support har åbent til kl. 18 i dag, hvis det er - og de kan kontaktes på 70704040. 

Besvar