Spørgsmål

Ny router


Badge

Jeg har fået ny router sagemcom pack F@st 3890v3w.

Min router er i stuen.

Har for nogle år siden trukket et kabel i væggen op til første sal.

Nu er der ikke forbindelse på første sal.

Virker mit kabel i væggen ikke med min nye router eller er der nogle indstillinger i routeren som kan fixe det. Ellers virker alt.

Jeg kan ikke huske hvad kabel der sidder i væggen er men det virkede med den gamle router.

Min gamle router var sagemcom F@st 3890 w hvor det virkede.

 

Mvh Birgitte 

 


7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er den nye NUUDAY FW der er skyld i problemet med LAN tilslutningen. Der er tråde om det her på Forummet.

Prøv at slukke for modemmet. Vent så nogle minutter, og tænd så for modemmet igen. Der kan gå op til 10 minutter inden modemmet er helt klar igen.

Har lige haft en besynderlig fejl. Ved logon til modemmets administrationsside kom en besked om at der ikke var forbindelse til internettet. Hvilken var det rene sludder, da der samtidig var fungerende forbindelser til internettet fra andre enheder, både via kabel og via wi-fi, herunder en YouSee TV-boks YS-4000. Man kunne godt alligevel få adgang til administrationssiden, der viste vrøvlede informationer. Det ene sted stod der at internet var deaktiveret, et andet sted på samme side var det ethernet, der var deaktiveret. Genstart af modemmet løste problemerne.

Omdømme 7
Badge +9

Det gør ikke nogen forskel om du skifter fra en 3890 V2 til en V3 router på dit kabel til første sal. Jeg ville prøve at skifte det løse mellem router og væggen. Det samme på første sal prøve at skifte det løse kabel mellem væggen og hvad du har på første sal. 

Badge

Tak får hurtige svar men det kan desværre ikke bruges... Jeg har haft genstartet routeren og jeg har testet kablet der går ud af routeren og ind i væggen til første sal det virker fint.

Mvh Birgitte 

Badge

Jeg går ud fra at det er radiomanden der har ret. De andre ting er prøvet og testet.

Må vente til der kommer en ny opdatering.

Mvh Birgitte 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Birgitte71 

Jeg vil gerne undersøge sagen nærmere og prøve at hjælpe. I den forbindelse har jeg sendt en privatbesked du kan reagere på. 

Sidst jeg undersøgte sagen kunne jeg ikke få bekræftet, at der var generelle problemer med LAN-portene efter den nye firmware, men der måske godt være noget om det alligevel. 

Badge

Hej Kasper

Jeg har sat den gamle router til igen.

Den virkede bedre på første sal hvor jeg kørte med kabel.

Har bedt YouSee om en sms når de får styr på problemet med den nye opdatering.

Så kan det være den nye router bliver sat til igen, tænker den er bedre når det virker.

Mvh Birgitte 

Besvar