Svar

Nedis Smart home udstyr kan ikke installeres via YouSee Sagem Wifi-router D6 (koblet til Fibia router)


Badge

Opsætning af Nedis Smart-home enheder fejler ved forsøg på installation på nyt YouSee Sagem D6 2,4GHz WiFi netværk mod Sagem Smart-home app på iPhone på samme WiFi netværk. Enhederne kan kun installeres ved at parre direkte med Nedis app på iPhone.

Det interessante er, at de selvsamme Nedis enheder uden problemer kan installeres mod JetNet 2,4GHz Sagem 3890v3 WiFimodem og samme Nedis iPhone app.

Derfor er der grund til at antage, at der er forskel på JetNets og YouSees opsætning af de to typer Routere. Det er uklart hvorfor opsætning af Nedis-enhederne fejler. Opsætning sker i samme lokale som routeren, så der er fin radiodækning og ingen eksterne støjkilder.

YouSee kundeservice anfører, at de ikke er bekendt med problemet. Kan nogen hjælpe?

icon

Bedste svar af Radiomanden 8 January 2023, 10:41

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det kunne have noget at gøre med at D6 ikke har seperate SSID’er for frekvenserne, flere har oplevet at udstyr der bruger 2,4 Ghz ikke kan finde netværk.

Sagem 3890 hos YS har også kun en SSID for frekvenserne efter opdatering med eget FW.

Badge

Godt forslag men vi kører med separat navn for 2,4 og 5Ghz båndet på YouSee-routeren (hvilket Nedis også har anført er nødvendigt).

 

Omdømme 7
Badge +9

 Det kan lade sig gøre at lave et separat SSID/netværksnavn for 2.4 Ghz og 5 Ghz netværket, men det vil kræve, at “Band steering” deaktiveres, det anbefales ikke at det gøres, da routeren så ikke selv kan finde den bedste frekvens mellem de 2 Wi-Fi frekvensbånd.

Det kunne have noget at gøre med at D6 ikke har seperate SSID’er for frekvenserne, flere har oplevet at udstyr der bruger 2,4 Ghz ikke kan finde netværk.

Sagem 3890 hos YS har også kun en SSID for frekvenserne efter opdatering med eget FW.

Hej - jeg er i samme situation, Android mobil med Nedis App, Modem Sagem 3890 og har deaktiveret 5 GHz SÅ rimeligt sikker på jeg forbinder med 2.4 GHz, og sat til WPA2-PSK (AES), men kan IKKE få kontakt til min trådløse stikkkontakt (har købt en del Nedis gear, men starter med den), uanset hvad…
Nogle hints?
Chromecast og mobil hopper fint på wifi’en selvom jeg har skiftet fra 5 til 2.4 GHz.

Besvar