Svar

Min router er ikke sat op og jeg kan ikke finde mit installations ID eller aktiveringskode

Badge

Hej, jeg har problemer med at aktivere mit internet. 

Det er aldrig blevet sat op korrekt. For at sætte det op korrekt skal jeg ‘indtaste loginoplysninger’ 

Jeg kan ikke finde mit kontonummer/installations ID eller aktiveringskode, og jeg skal bruge disse oplystninger for at sætte det op. Kan i gensende disse oplysniger i en email eller på SMS? 

Tak

Mvh

icon

Bedste svar af PeterA4 6 May 2023, 07:46

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Adgangskode findes på Modemnet brugernavn er Admin. Det fremgår ligeledes i de medfølgende papirer.

Omdømme 6
Badge +8

Din aktiveringskode skulle gerne fremgå af din ordrebekræftelse, som du modtager på mail eller brev i forbindelse med bestillingen. Ordrebekræftelsen kommer op til 48 timer efter bestilling

Omdømme 6
Badge +8

Hej Aase 

Som PeterA4 skriver, så vil informationen stå på din ordrebekræftelse. Ligger du inde med denne? 

Jeres velkomstinformation er ikke fyldestgørende.

Der står intet benævnt "InstallationsID" (kontonummer kan jeg godt finde) eller "Aktiveringskode" i de fremsendte papirer, ej heller i en mail man får fremsendt med "Personligt Login" (det personlige login er til MitYousee, hvor man kan ændre profilindstillinger, abonnementer etc...)

Venligst upload screenshot af et sådan brev, hvor I tydeligt rammer ind, hvor man finder numre/ID/aktiveringskoder, der skal indtastes.

Vi kan jo ikke sidde og gætte, hvilke kombinationer af kontonumre/ordrenumre/mailadresser/telefonnumre/modem-koder m.m. der skal bruges.

Såfremt der er fejl (eller evt. tidsbegrænsning) på info'en må I få det fikset, eller forklare tydeligt herinde og opdaterer jeres udsendte materiale.

Ganske utilfredsstillende, at man skal have fat i kundeservice for sådan banal ting.

(I øvrigt kun midt i arbejdstiden, hvor man i øvrigt ikke er hjemme og kan sidde med modemmet. Vi skal jo ikke tage fri fra arbejde for at aktivere et modem) 

Omdømme 7
Badge +9

Beskrivelser på opsætning af Router/Modem.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-dit-internet

Du skal også på MitWiFi.dk

Der kan også kontaktes Teknisk Support, de kan også sætte det op.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @NyPåYouSee 

Normalt sendes aktiveringskoden enten på mail eller SMS - men den kan også stå i ordrebekræftelsen. Det undrer mig derfor, hvis du ikke har modtaget den. 

Nu ved jeg ikke om du allerede har ringet til vores support, men de har åbent fra 8 til 18 - nu kender jeg ikke dine arbejdstider, men forhåbentlig er det muligt at ringe inden for det tidsrum, for de fleste kunder. Ellers har man mulighed for at kontakte os på Facebook/Messenger fra 8 til 22 på hverdage, og fra 12 til 22 i weekenden. Her vil vi også kunne finde aktiveringskoden. 

Jeg har samtidig sendt dig en privatbesked, som du også kan reagere på - så finder vi den frem til dig. 

Jeres folder for at sætte modemmet op indeholder ikke info om installations-ID og aktiveringskode. Har I selv læst den?

Jeg ringede så ind til jer i morges.

"Installations-ID" er åbenbart dét, som benævnes "Ordren vedrører" i højre side af velkomstbrevet.

"Aktiveringskoden" fik jeg udleveret i telefonen af jeres support. Jeg har ikke modtaget noget andet info, hvor den fremgår.

Derfor, ganske simpelt:

1) I skal ændre teksten i jeres velkomstbrev, så der står "installations-ID" i stedet for "Ordren vedrører"

2) Aktiveringskoden skal også ftemgå af brevet. Ikke halvdelen i et brev og anden halvdel i en sms eller via support. Det skal være simpelt for kunderne.

Så kan dén blive fikset... men det kræver jonså nu, at den af jer, der læser dette, håndbærer problemet gennem organisationen, indtil det er løst.

I øvrigt kan jeg nævne, at hverken router eller Mesh-node var afsendt til mig, som ellers fortalt ved bestillingen af abonnement. Det måtte jeg så rykke for.

Dernæst blev jeg så sat op til at  at kunne afhente den i jeres butik. Jeg tager derhen... hvorefter kun routeren er der, men ikke en mesh node, som skulle være bestilt med. Nu bliver den så sendt hjem til mig i næste uge.

Summa summarum, der er en hel række processer, der ikke fungerer i jeres organisation, og som resulterer i spild af min og andre kunders tid.

I kunne overveje at kredittere kunderne 1 måneds abonnement, hver gang den slags sker. Det ville så sætte ulemperne for kunderne i økonomisk perspektiv hos jer. Ligesom DSB skal kompensere kunder, når de er forsinkede. En sund tankegang.

Men tak for support at kunne give mig oplysningerne, så jeg nu er online (så mangler jeg bare mesh noden).

Mvh.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @NyPåYouSee 

Først og fremmest, så er jeg glad for at høre at du er online nu. 

Ifht. aktiveringen, så er det også muligt at bruge kontonummeret i stedet - og dette står som “kontonummer” på ordrebekræftelsen, og bør derfor være til at finde. Jeg vil dog gerne melde din feedback omkring ændring af beskrivelsen “ordren vedrører” videre til rette afdeling. Det er dog ikke en garanti at det er noget der bliver ændret. 

Aktiveringskoden har tidligere fremgået af ordrebekræftelsen, så hvis den er fjernet derfra er der en grund til det - og så kommer den nok ikke tilbage. Som nævnt bør den dog blive sendt via enten SMS eller mail, så det er naturligvis en fejl at det ikke er sket her i dit tilfælde. 

Jeg beklager at ud har oplevet meget bøvl ifbm. din bestilling - det forstår jeg godt du er træt af, og vi skal naturligvis gøre det bedre. 

Du ønskes en god dag. 

Besvar