Spørgsmål

manglende forbindelse efter reset

Badge

Da min pc kørte meget langsomt valgte jeg at resette min router Sagemcom D6. Det gav nye problemer. Jeg kunne uden problemer koble vores 2 Ipads på nettet og det samme med min Acer Pc og min smartphone. 
Men min printer, Epson XP-435, kan ikke se nettet, og det kan min internetradio og mit  Danfoss varmestyringssystem heller ikke.

Jeg har prøvet alt, geninstallere, fejlsøgning osv, men uden held. Det ser mærkeligt ud, at nogle af mine enheder godt kan se netværket, medens andre ikke kan. Kan jeg få et godt råd?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

De enheder der ikke kan komme på, bruger de kun 2,4 Ghz.? Hvis der er tilfældet, så deaktiver 5 Ghz til de er kommet på.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Ejersminde 

Det er et godt bud Radiomanden kommer med. Hvis de pågældende enheder kører 2,4GHz, kan det være nødvendigt at deaktivere 5GHz kortvarigt. 

Det kan gøres på routerens interface, men vi kan også gøre det for dig. Hvis du har brug for hjælp, så kan vores telefoniske support deaktivere 5GHz mens du er i røret - det er dog betinget af hvilket modem du har, da det ikke er på alle modems at vi kan gøre det i systemet. 

Support kan kontaktes på 70704040 frem til kl. 18 i dag. 

Badge

Jeg synes også det var et godt bud - desværre virkede det ikke. Jeg har prøvet med hjælp fra supporten fra Yousee, men jeg har stadig 3 enheder, der ikke kan komme på nettet. Men de har virket tidligere, altså før jeg nulstillede routeren, så det er lidt mystisk!

mvh Erik

Omdømme 7
Badge +9

Det er kun 2,4 Ghz enheder der er problemer med, og den læsning der er den er at deaktivere 5 Ghz.

Varmesystemet er det ret sikkert kun med 2,4 Ghz, andre har haft problemer med et sådan indtil 5 Ghz blev deaktiveret.

Badge

Det er netop den løsning, der er blevet afprøvet. Men det virkede ikke.

Omdømme 7
Badge +9

Så er du mere på den end med på den.

Har du TV via fiber.? Hvis ikke, så kan der bruges egen Router, og TV kan Streames i stedet for Humax Boxen.

Besvar