Svar

Linksys EA7500 router i stedet for homebox fiber router


Badge +1

Hej

Kunden har en Linksys EA7500 V2 router som p.t. sidder bag ved TDC homebox routeren kablet via lan.

Kunden har alene fiber fra TDC – ikke TV pakke.

TDC homebox routeren er kablet til en af de 4 LAN porte på den indvendige fiber boks.

Linksys routeren er sat op som access punkt med separate SSID’er og de to wifi’er i homebox routeren er slået fra som Linksys anbefaler.

Dvs. Linksys routeren er mesh router med satellitter i de andre huse på grunden, idet wifi’en i homebox routeren ikke kan nå de andre huse.

Nu er spørgsmålet om jeg kan koble Linksys routeren’s wan port direkte til lan porten på den indvendige fiber boks i stedet for homebox routeren.

Derved kunne jeg nøjes med én router boks i stedet for 2.

icon

Bedste svar af PeterA4 11 February 2023, 22:25

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Egen Router kan tilsluttes direkte på Fiberkonverteren når der ikke haves TV via forbindelsen,  V-LAN ændres til 101.

Omdømme 6
Badge +8

Hej

Kunden har en Linksys EA7500 V2 router som p.t. sidder bag ved TDC homebox routeren kablet via lan.

Kunden har alene fiber fra TDC – ikke TV pakke.

TDC homebox routeren er kablet til en af de 4 LAN porte på den indvendige fiber boks.

Linksys routeren er sat op som access punkt med separate SSID’er og de to wifi’er i homebox routeren er slået fra som Linksys anbefaler.

Dvs. Linksys routeren er mesh router med satellitter i de andre huse på grunden, idet wifi’en i homebox routeren ikke kan nå de andre huse.

Nu er spørgsmålet om jeg kan koble Linksys routeren’s wan port direkte til lan porten på den indvendige fiber boks i stedet for homebox routeren.

Derved kunne jeg nøjes med én router boks i stedet for 2.

Du har fået svaret som det første i dit andet indlæg, med næsten samme overskrift

 

Omdømme 6
Badge +8

For god ordens skyld skal siges, at hvis den fungerer som access point nu, skal den konfigureres som router, når du sættes den på fiberboksen.

Besvar