Svar

Langsomt WiFi på 5GHz


Badge

Jeg har scannet med WiFi Scanneren fra Stofa. Vedhæftede foto er en scanning i min stue på 20m2. Routeren er en FAST3890V3-RDK med nyeste firmware.
Tidligere havde jeg samme modem, men fra Fastspeed. Her var resultatet “Fremragende og lynhurtigt”
Hvad pokker er der galt og hvad er løsningen?

 

icon

Bedste svar af Radiomanden 27 May 2023, 20:07

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det billede siger mig absolut intet, der er ingen tal for hvad styrken er, der er ingen tal for hastighed, så for at kunne hjælpe må der ses information der kan bruges.

Badge

Der er desværre kun grafisk udlæsning.. Hvad ville du bruge til at måle WiFi kvaliteten med?

Omdømme 7
Badge +9

Til styrke bruges der en Analyzer.

Til hastighed en Speedtest.

 

Har en 300/300 forbindelse. Hvilken hastighed haves.?

Badge

Jeg har en 200/20
Speedtest siger 221 i download og 22,7 i upload.
Hvilken Analyzer app bruger du?

Omdømme 7
Badge +9

Så får du en anelse mere hvilket jeg ind i mellem også får, så du kan ikke kalde det en langsom forbindelse, da du får det der betales for.

 

Badge

Ja, og det er jeg ikke i tvivl om. Men det er ikke stabilt.
Jeg kan se der er et netværk tæt på, som kører på samme kanal.
Er der noget om, at YouSee skal gøre noget ved mine settings, for at jeg permanent kan ændre kanal?

Omdømme 7
Badge +9

Der kan ikke manuelt ændres på Kanal efter at der er kommet NUUDAY FW på Modemmet, det finder selv den mest optimale.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, og det er jeg ikke i tvivl om. Men det er ikke stabilt.
Jeg kan se der er et netværk tæt på, som kører på samme kanal.
Er der noget om, at YouSee skal gøre noget ved mine settings, for at jeg permanent kan ændre kanal?

Hej @Teknonom 

Velkommen på YouSee Forum😊

Som Radiomanden skriver, så finder routeren løbende selv den mest optimale frekvens og det er derfor ikke muligt selv at skifte kanal/frekvens længere. 

Hvis det bliver ved at drille, så kan vi dog prøve at kigge på det fra vores supports side af, som måske kan hjælpe med at optimere dit Wi-Fi. 

Seng mig en privatbesked, hvis det bliver ved at drille🙂

Badge

Hej Kasper. Jeg har sendt dig en privatbesked.

Besvar