Svar

kontakt til entreprenør der skal grave kabel med

Badge

Jeg har ringet rundt hos YouSee, da jeg gerne vil tale med dem om, hvordan og hvor de skal grave kablet ned inde i vores have. De skal grave igennem 2 hække, og hen over et sted hvor vi skal bygge et skur. Hvem skal jeg kontakte ?. 

icon

Bedste svar af Louise 11 May 2023, 13:26

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Mon ikke du bliver kontaktet af youSee / entreprenør inden der begyndes på grave arbejde, det er vist normal praksis.

De er også i stand til at skyde kabler ind under jorden, så hele haven ikke skal graves op.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @TRD1 

I den her type sager, forløber det sådan at du bliver kontaktet af entreprenøren - enten pr. mail eller telefonisk - og formålet med denne kontakt er, at informere dig om hvor kablet bliver placeret på din grund.

Du har her mulighed for at komme med ønsker, men i sidste ende er det entreprenøren der bestemmer, da det fastlægges ud fra deres tekniske bagland. Normalt placeres kablet fra vej til nærmeste husmur (mod vej), og boksen sættes op i max 1 meters højde.

Hvis man ønsker en anden løsning end standardløsningen, så skal der udarbejdes et særskilt tilbud, da det så ikke er en del af standardløsningen.

Uanset hvad, bliver der dog ikke gravet før du har godkendt placeringen, og underskrevet etableringsaftalen.

Besvar