Svar

kan ikke logge på min router


Badge

Hej,

Er min router blevet opdateret for nylig?

Jeg har tilbagevendende problem, at mit wifi password ændre første bogstav fra stort til lille, og så virker ingen enheder på netværket. Jeg logger så ind ind i routeren og ændre password tilbage til start med stort bogstav igen. Dette har jeg gennem årene gjort adskille gange. Det lever jeg med.

I dag skete det igen, men jeg kunne ikke logge ind i router. Prøvede med normale 192.168.0.1 men også 192.168.1.1

Som om der er noget certifikationsfejl. Til sidst kom jeg ind via Chrome browser, men kun ved at acceptere en ikke sikker adgang.

Login siden er helt anderledes end normal.Så er det lavet noget om, og er der noget galt med certifikaterne?

 

Hilsen

Jeanne

icon

Bedste svar af Louise 14 March 2023, 14:27

Se original

7 Kommentarer

Du behøver ikke leve med det. 🙂 Hvis du går ind på Mit Yousee og ændrer wifi-oplysninger der, så burde det være løst. Man skal bestille åben konfiguration, hvis man ønsker at ændre det manuelt i routeren.

Der er lagt ny firmware på, så intet er, som det plejer at være. 🙂

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er ingen problemer med at der vises at siden ikke er sikker, det er kun en adgang til Modemmet intet andet.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @JTPO 

Radiomanden har helt ret i det han skriver omkring sikkerheden - det er blot en visningsfejl, og du kan derfor sagtens trykke dig videre, som du også gjorde. Det er en fejl vi arbejder på at få løst. 

Interfacen er rigtigt nok ændret, da vi har fået vores egen firmware. 

Ifht. problemet med, at dit netværksnavn nulstiller/ændrer sig, så er Logan nok inde på noget af det rigtige - altså at du ikke har åben konfiguration på dit modem. Det burde dog nulstille hele netværksnavnet, og ikke kun netværksnavnet. 

Har du prøvet at at gøre som Logan skriver, og ændre navne på Mit YouSee i stedet? På den måde kan du teste om det fortsat nulstiller. 

Badge

Tak for tips og kommentarer.

det er ikke mit netværksnavn, men password til netværk, der ændrer sig i form af første bogstav ændres til lille i steder for med stort. Jeg tjekker mit Yousee.

mit egentlige problem er, at min edge browser slet ikke tillader mig at gå videre til usikker side. Først med Chrome fik jeg mulighed for at komme til routers login side. Og fik logget ind i ruter og ændrer første bogstav i pw tilbage til stort. Så problem er løst.

 

Omdømme 6
Badge +8

Så problem er løst.

 

Indtil næste gang det ændrer sig, du skal logge ind på Mit youSee og ændre det der.

Badge

Hej jeg kan ikke login på mine D6 yousee router på browser 192.168.1.1?

Omdømme 7
Badge +9

Der er ikke meget man selv kan styre, og det man kan tilgås via Mit internet App’en.

Besvar