Spørgsmål

Kan det virkelig passe


Badge

Nu kom jeg til at læse herinde at mange havde/har problemer med coax og høje hastigheder og de opslag jeg læste var minimum 1 år gamle. Jeg tumler lige pt en del med at mit net “forsvinder” i 5 sekunder for at det så kommer retur og det opstår primært under pres. Er der nogen som har fundet en officiel løsning eller skal jeg bare bide i det sure æble og vente til jeg en dag flytter fra adressen :/
PS i eventloggen bliver den ved med at smide denne besked når den har haft udfald
 

Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 19:54:04

15 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +9

Det du kan gøre selv er at prøve en RESET af routeren, eller må  du fejlmelde til youSee.

Version 3.1 kan være noget af synderen, nogen får det lavet om til docsis 3.0

Badge

reset er prøvet uden held og har haft tekniker på bare hvis der nu var et klogt hoved som liiiige vidste hvad der skulle til :)

 

Omdømme 6
Badge +9

Du er nok ramt af det samme som andre coax kunder.. som tråden her fortæller lidt om.

Men hvis du har haft en tekniker på, burde han jo have fikset det 😄

Badge

det skulle jeg jo også mene men med hans fine apparat som nærmest lignede noget ala de første “mobil”telefoner så var der intet galt herude men når man ringer ind kan de gang på gang se at routeren er kommet med fejlkoder passende til tidspunkter jeg er røget af. Det fandme op af bakke yousee :/

Har du haft en tekniker til at rende rundt ude i nabolaget, eller har han kun målt inde hos dig?

Badge

kun inde ved mig og lige kort ude i skabet ude ved vejen for at se om det var “de nye” koblinger som sad deri og det var de nye så det sku lidt op af bakke men jeg er ikke den eneste ved jeg da naboen også har snakket om det er dårligt men de er ikke typerne som ringer og siger noget :/

 

Hvis du får mange de der fejl (hvis de er skyld i dit problem), som handler om returvejen, så hjælper det nemlig ikke rigtig noget kun at måle inde hos dig.

De kan dog have sat overvågning i gang hos dem, som de ikke har fortalt om.

Badge

Jeg er enig men når han ikke har modtaget andre opkald fra naboerne så er det svært for dem at teste åbenbart🙄 men jeg har endnu en sag kørene med tekniker over telefon som mente at problemet muligvis var fikset efter en stor omgang driftsfejl i mit område mandag tirsdag så skal have fat i ham igen. Har en 1000/100 forbindelse og noget så lidt som youtube og load af denne samtale kan lukke routeren ned i 5-10 sek og det er meget frustrenede :)

Badge

og dioden for ethernet går ud i 5 sek hvor det passer med tiden på fejlkoden i eventloggen :/

Badge
HCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 5
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:38:58 4
DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:39:00 6
DS profile assignment change. DS Chan ID: 33; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:39:01 6
REG-RSP-MP Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:39:04 5
CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 97 98; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=b8:66:85:1b:b6:ee;CMTS-MAC=38:bc:01:eb:6e:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 2022/12/21 21:39:12

Lige de meldinger der er ikke farlige. De kommer altid, når modemmet etablerer forbindelse til nettet.

Badge

@Logan ved du hvor man kan finde en liste over hvad div fejlkoder betyder altså 1-8 har søgt i snart en halv time nu xD

Det kommer nok an på, hvor langhåret det må være. DOCSIS er en åben standard, så man kan finde det hele i CableLabs’ specifikationer. https://www.cablelabs.com/specifications (MAC and Upper Layer Protocols Interface Specification)

 

Badge

@Logan mange tak nu blev det godt nok liiiige teknisk nok for mig xD
jeg høre yousee imorgen hvad De vil gøre ved det :)
mange tak for dinee svar her til aften :)

 

Omdømme 3
Badge +5

Hej @Anders121c 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis ærgerlig over at læse at du oplever så mange udfald. Det er irriterende, det forstår jeg godt. 

Fik du ringet ind til os? Det kunne godt lyde som om, at der skal sættes noget overvågning på, som én her i tråden også nævner. 

Besvar