Svar

Jeg kan ikke længere optimere mit internet?


Badge

Jeg har bredbånd på COAX, og til tider har jeg 1 GB upload hvilket ødelægger ret meget. Desuden kan jeg stort set ikke arbejde hjemmefra, da min VPN forbindelse ind til arbejdet næsten vil noget som helst.

Jeg har tidligere kunne løse disse problemer med hhv et hardware reset og vha optimere via hjemmesiden. Men nu får jeg at vide at jeg hhv. ikke er online? 

 

Som I kan se på billedet, så er jeg fint online så det undrer mig meget at jeg hverken kan ændre netværksnavn, eller optimere via hjemmesiden længere?

Det skal siges at jeg har downloaded jeres app, som også ligeså fint fortæller mig at ting har været online, og ellers ikke vil noget som helst - jeg kan ikke oprette familiemedlemmer, jeg kan ikke se netværkstilstand (fordi det er jo offline), MEN jeg kan lige så fint sige nej tak til en booster hver eneste gang jeg logger ind.

Jeg troede YouSee var et forholdsvis godt, solidt firma, så jeg undrer mig meget over sådan nogle løsninger? Det er ret dyrt at betale 290 kroner om måneden for at blive sendt i seng klokken 21 hver aften fordi at der står mit internet af … 

icon

Bedste svar af Kasper 21 March 2023, 11:13

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er endnu en ting der sikkert kan tilskrives NUUDAY FW’en. den er der mange der bøvler med på forskellig vis.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @ATraveller-73 

Jeg er ked af at læse, at du har problemer med forbindelsen😕

Der er kommet en ny firmware til vores routere, som gør at tingene bliver styret på en anden måde. 

Du kan skifte netværsknavn og adgangskode til dit netværk i appen “Mit internet” fra YouSee. Optimering af Wi-Fi ved skift kanaler, det kan du dog ikke længere selv styre, da den nye firmware sørger for, at routeren hele tiden selv finder de bedste Wi-Fi kanal/frekvens.

Hvorfor routeren siger dit Wi-Fi er slukket, det er et godt spørgsmål, hvis det reelt ikke er tilfældet, men det må jeg komme tilbage til, da jeg er ved at undersøge dette nærmere. 

Hvor I ligger problemet med 1 Gbit upload siger du? Det har jeg ikke forstået. Det med VPN- det har vi ikke support på, men uddyb gerne nærmere, hvad du mener vores router skulle forhindre i forhold til denne. Så kan det være, at en anden bruger har et bud.

Badge

Hej Kasper,

 

og tak for svar. Jeg mente selvfølgelig Mbps, og ikke Gb - du må undskylde min forvirring, men jeg har lidt svært med at sove for tiden ….

 


jeg fik styr på appen i dag, ved ikke hvad ændrede sig, har ikke kigget så meget på det. Forbindelsen ned har været ok på det sidste, op svinger lidt om aftenen men har ikke været mærkbart horribel siden mit indlæg.

 

Jeg holder fortsat øje :-)

Badge

Hov nej, nu er den gal igen. Rebootede inde fra appen og nu er min “Wifi Booster” offline - sorry, det viste sig at være den gamle “Captive portal” bug. Den virker nu.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @ATraveller-73 

Er alt okay igen?😊

Besvar