Svar

IPv6: Netværk og reverse DNS


Jeg er i overvejelse om at flytte til YouSee fiber. Og YouSees sælger siger, at YouSee nu understøtter IPv6 på fiberforbindelserne, hvis blot éns router er tilstrækkelig ny.

Er der nogen, der har IPv6 med YouSee fiber?

Tillægsspørgsmål i fald IPv6 er en mulighed nu:

  • Kan man få sat reverse DNS op, fx således at opslag på 1111:2222:3333::4 giver et DNS-navn?
  • Får man et helt IPv6 sub-netværk allokeret, eller er det blot én IPv6 adresse, som man får?
  • Er IPv6 adresserne faste?
icon

Bedste svar af Kasper 24 October 2022, 15:25

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Har en af de seneste Routere og Fiber, ingen IPv6.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @troelsarvin 

Vi er ikke begyndt at tilbyde IPv6 og det er heller ikke noget du kan tilkøbe hos YouSee.

 

Du kan få fiber og ipv6 ovre hos Hiper. Det er ikke verdens bedste support, når du bruger dit eget udstyr (jeg køre med en Netgate), men det er vel også fair nok. De er virkelig søde, og det er jo alligevel på TDC’s infrastruktur..

Mht reverse DNS, som er noget jeg har brug for på mit hjemmehostede mailsystem, så er det lidt tricky. De giver dig et kundespecifikt hostnavn som de reverse mapper til din IP. Det er lykkedes mig at få dem til at ændre det på min faste ipv4, men det er ikke sket endnu på IPv6. Problematikken er nok også at du får adresser nok til hele din by, så hvor mange PTR records har man som udbyder lyst til at skulle håndterer…Det virker ikke som det er en grænseflade på vej endnu..

 

Ellers virker det fint.

 

Er der kommet en tidsplan for hvornår i kan tilbyde jeres kunder IPv6 der er jo flere steder hvor der er IPv6 only adgang da flere lande er løbet tør for IPv4 adresser.

Besvar