Spørgsmål

intet signal - kabel gravet over

Badge

Kabel er gravet over af entreprenør, der lægger fjernvarmerør i jorden.

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det kan der ikke herfra gøres noget ved nu, hverken fra brugere eller You See, der kan ikke ske nogen rapportering af det til You See før i morgen. Der er ingen fra You See der ser dette før i morgen.

Omdømme 7
Badge +9

Her er min fiber kabel gravet over også. Mon ikke dem der kommer til at grave et kabel over får det meldt til feks. Yousee, så det kan blive udbedret igen…

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Henrik Andersen 

Det er jeg ked af, at høre. 

Entreprenøren skal tage kontakt til TDC Net, som så får det fejlmeldt og udbedret. 

Badge

Hej Louise.

Hvis  vi et øjeblik antager, at entreprenøren er mere optaget af føring af fjernvarmerør end mit kabel til tv og internet, kan jeg da få lov at indrapportere selv til jer. Det er 4 døgn uden signal.

med venlig hilsen

Henrik Andersen

Omdømme 7
Badge +9

Du kan få samme problem som mig, hvis du selv indrapporterer det risikere du selv at måtte betale…

mit er godt nok ikke et TDC kabel, men det var fejl agtigt indreporteret til dem…

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Henrik Andersen 

Som Jorn-Hansen skriver, så vil du i så fald selv skulle betale for, at få det fixet. Du kan så prøve at sende regningen videre til entreprenøren, men det har jeg desværre ikke gode erfaringer med. 

Jeg vil derfor på det kraftigste anbefale, at du prøver at tage kontakt dem og får dem til at ringe til TDC Net. Det er den korrekte procedure nu, hvor vi ikke længere er et samlet selskab. Hvis de stadig ikke ringer, så kan de evt. få en garanti på skrift om, at de betaler regningen hvis du selv fejlmelder. 

Omdømme 7
Badge +9

Vi har her i byen været unden Yousee net siden i går aftes, så måske flere kabeler var gravet over, men nu virker det igen. Vedr. ham der spørger må nok gøre som mig, de arbejder stadigvæk her nær ved og jeg fik efter at have snakket med udlændinge fat i en dansker, der nu har meldt fejl til ret udbyder, da en nu er ved at reparere kabelet.

Badge

Hm ja. Det nu 5. døgn uden nogen respons fra noget. 

Jeg tvivler på, at entreprenøren ligefrem går i spidsen for at påtage sig selv bøvlet, uanset at det er ham, der kom til at grave kablet over. Skal han udfyld en eller anden lang formular, så er det nærmest givet, at der ikke sker noget.

Lige nu tænker jeg, at det nemmeste er at opsige abonnementet.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det kort over kabler og andet der ligger hvor der graves er korrekt, så er det da kun den der graver der kan holdes ansvarlig, og skal melde det.

Du kan også prøve at ringe til TDC Net og forklare hvad der er sket, så må de tage fat i de ansvarlige for det. Der er vel også andre der er ramt af det, medmindre det kun er det kabel der forsyner dig.

Badge

Jeg har nu udfyldt skema på https://tdcnet.dk/anlaeg-visitering/kabelovergravning/ som entreprenør og indskrevet Gorm Hansen. Det er dem, der graver i området, både i vejen og ind på min grund også.

Jeg aner ikke, hvad jeg ellers skal. Taler jeg med YouSee på chat, får jeg et par omgange eller 5 med spørgsmål, om jeg har tændt mit modem, og om der er strøm på, om naboen også har problemer, og i øvrigt skal entreprenør indsende rapportering om det overgravede kabel, da de har pligt til det. Men der sker ikke noget. Til gengæld er det ikke svært for supporten på chatten at gentage, at jeg skal betale, hvis den tekniske fejl er min skyld og de undrer sig over, at Gorm Hansen ikke har indsendt noget. Efter en time på chat med det igen og igen, gav jeg op.

Kære YouSee. Det er altså ikke min skyld, vel.

Omdømme 7
Badge +9

Kan på ingen måde få øje på at du skulle kunne belasts med nogen som helst form for betaling, du er helt uforskyldt. I hvert fald hvis det er på offentlig grund at det er sket.

Badge

Det er måske på min grund eftersom de graver i ubrudt linje fra midt på vejen og derfra en stikledning ind på min grund. Der er gravet op i hele indkørslens længde, gennem carporten, hele havegangen, og noget af græsplænen.

Men jeg det ikke.

Er det i et spørgsmål om placering af regning afgørende, om det foregår på min grund?

Omdømme 7
Badge +9

Er det mon registreret hvor på din grund kablet er nedgravet, hvis ikke, så kan det jo ikke vides hvor det er.

Badge

Det ved jeg ikke noget om. Ikke udover hvorfra kablet bliver synligt og løber langs væggen.

Omdømme 7
Badge +9

Det er så spørgsmålet hvis det er på din grund at det er gravet over om du så er ansvarlig, j,eg ved ikke hvordan sådan noget forholder sig på privat grund, på offentlig grund skal der være fortegnelse over hvad der er gravet ned og hvor.

Badge

Badge

Det krævede lidt jagt langs kablet at finde, hvor de sandsynligvis har lavet en hovsa. En af krydsfiner afdækpladerne havde en bunke jord på. Jeg skovlede det væk og løftede pladen væk, og kunne se ind under næste plade, at der Er blevet samlet to steder på kablet.

Badge

Besvar