Internetadgang blokeret

Badge

Jeg har et Sagemcom 3890 modem.

På Mit Internet appen så jeg under beskyttelse, at først min stationære PC og nu min HP Pavillion har været mistænkt for skadelig trafik.

Jeg var dum nok til at trykke på den grønne knap = bloker internet for den stationære PC.

YouSee nulstillede min router hvilket skulle ophæve blokeringen. Det gjorde det bare ikke.

Endnu en kontakt til YouSee guidede mig til selv at nulstille routeren og så virkede både LAN og wifi en halv dag.

Nu på dag 3 er den gal igen. På stationære PC får jeg beskeden Internetadgang blokeret- Din administrator af hjemmenetværket har blokeret internetadgang for denne enhed.

Trods adskillige tænd sluk for router og PC løses problemet ej. Kortvarigt kan jeg komme på wifi men forbindelsen er så langsom at den lukker ned.

De 2 flinke medarbejdere kunne ikke fortælle, hvad det er man blokerer ,ved at trykke på den grønne knap.

Jeg kan se, at den stationære PC er registreret som værende på internettet hos YouSee. Så jeg får svaret, at det kan de ikke hjælpe mig med.

Jeg brugte det netværksnavn og adgangskode som står på modemmets side til at oprette login efter nulstillingen.

Men min PC tror, at den er på et andet netværksnavn ( og sikkert kode) når den kører LAN.

Jeg kan godt huske nu, at da jeg i sin tid skulle opsætte dette modem, så bevarede jeg det gamle navn og kode, men det havde jeg glemt, da jeg nu skulle på igen efter nulstilling.

Kan nogen hjælpe mig og forklare hvad jeg har gjort, da jeg blokerede for PC adgang?

og har jeg også gjort noget forkert ved at anvende nyt navn og kode i modemmet?’

Jeg kan ikke se, at jeg kan ændre navn for LAN inde i modemmet ved at tilgå dets modul ( via oplysningerne på siden af modemmet).

PS jeg har kørt McAfee konstant og har kontaktet dem. Der er ingen virus på min PC,

Jeg kan se, at modemmet blokerer hjemmeside trackere fra McAfee !!

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @mosekonen 

Det lyder ikke godt, at du har problemer med at komme på nettet. 

Hvilken router har du og kan du installere Mit Internet appen og administre netværksnavn og nøgle dér?😊

Har du tjekket om netværksnavn og kode ikke står i bunden af routeren? Dette kan du afklare ved at se om SSID på klistermærket fremgår på listen over synlige netværk. 

Badge

Hej Kasper

Tak for svar.

Jo jeg har “Mit Internet” appen og det var der, at jeg så, at min computer var mistænkt for at være en trussel og at netværket havde blokeret den og en masse filer.

Men efter at have trykket på den grønne knap, så var blokeringen af den pågældende computer ikke til at fjerne igen ( det skulle den have været) . Selvfølgelig efter kontakt til McAfee og en ekstra skanning med er tilsendt program fra dem.

Adskillige ganges nulstilling af modem fjernede ikke blokeringen som YouSee troede, at det ville.

I dag har vi så haft besøg af TDC tekniker som gennemgik installationen og derefter havde kontakt til YouSee’s tekniske afdeling.

De kunne ikke forstå eller se, hvad blokering bestod i, men da en forsøgte at slå sikkerheden fra i routeren? så kunne vi komme på nettet igen. 

Så nu kører vi uden den sikkerhed og “nøjes” med Windows Defender plus McAfee total protection

Afdelingen vil vende tilbage, når de finder ud af, hvad der egentlig skete med den blokering.

Så lad endelig være med at trykke på den grønne knap = bloker internet.

I øvrigt har denne sikkerhed på YouSee’s net også blokeret McAfee filer, kan jeg se 🙄

Venlig hilsen

Jytte

Omdømme 7
Badge +9

Hej Jytte 

Selv tak og tak for dit opfølgende skriv😊

Det lyder som om, at du har været yderst uheldig😳
Jeg er glad for, at der er fundet en anden løsning, selvom det ikke er optimalt, at der ikke kan genåbnes for trafik via vores løsning efter tryk på den grønne knap.

Sig til, hvis der ellers er noget.

God dag.

Badge

Hej Kasper

måske du kan besvare følgende?

Jeg forstod på TDC teknikeren og indirekte de YouSee teknikere, som han var i kontakt med, at blokeringen sker i modemmet og ikke i YouSee appen “MiT Internet” Blokeringen af min stationære computer må være nulstillet, som de fortalte, for der er intet om nogen aktivitet på den computer. dvs den overvåges ikke tror jeg. 

Er det korrekt forstået? Jeg kan dog se i appen, at systemet fortsat blokerer mange filer fra forskellige firmaer bl.a. McAfee  og Google . Det er så på nogle af mine andre enheder. 

Nu har McAfee studeret nogle af de billeder,  jeg sendte dem fra "Mit Internet”  appen. De siger at jeg skal slette "Mit Internet” appen fordi den forhindrer McAffe i at fungere efter hensigten. Den virker som et antivirus program. Den blokerer også Google i at fungere korrekt. De fortæller at Apples produkter er vanskelige at inficere , men trods det, ser jeg at filer,  der søger at tilgå Ipads bliver blokeret.

Så er det appen eller modemmet der fungerer som “antivirus”? 
og hvis appen, som jeg downloadede som erstatning  for WiFi booster, hvordan skal man så placere boostere og se sit internet? 

Mvh Jytte

Omdømme 7
Badge +9

You See Modems 3890 og Router D6 har sikkerhed fra F Secure. Extender, AP, Booster skal placeres hvor signalet fra Router/Modem ikke er under -55 dBm for at stabilt signal.

Mit er den Røde, som er fint, stærk og stabilt på -40 dBm, den orange -60 dBm (en nabo) er lige på grænsen til det stabile med -55 er det fint til andre enheder.

Badge

Hej Radiomanden

tak for svaret. Nu er jeg ikke den kvikkeste til det her, men du siger, at det er F Secure,der er installeret på modemmet ? Dvs det vil ikke hjælpe at slette appen på min IPhone som McAfee foreslår? Jeg kan heller ikke gennemskue, hvad det vil hjælpe at slette appen på IPhone med IOS når det især var  min stationære PC med Win11,  der var mistænkt for at udbrede skadelig malware , der kunne true YouSees net eller inficere mine andre enheder inkl. IOS enheder fra Apple .

Har jeg forstået det ret?

i så fald er det måske McAfee total protektion,  der skal afinstalleres på alle enheder.? Og så nøjes med Windows sikkerheden ? 

Mvh

Jytte

Omdømme 7
Badge +9

Den sikkerhed der er på Modemmet, kan sagtens “samarbejde” med den sikkerhed der måtte være installeret på diverse enheder, for så er enhederne også beskyttet når man er på andre netværk, hvis ikke den kunne, så var der jo et problem, man ville ikke være beskyttet når man er ude.

Det er derimod ingen fidus at have 2 forskellige sikkerhed på en PC eller anden enhed, det kan skabe problemer. Så afinstaller det der er på andre enheder, og installer sikkerhedspakken fra You See den er fra F Secure, følger med i de aktuelle Bredbånds abonnementer.

Badge

Tak Radiomanden

jeg købte 1000/100 via coax  for snart flere år siden og fik  det nye modem . Hørte intet om appen “mit internet” eller noget om indbygget sikkerhed  og sikkerhedspakker. 
rent tilfældigt læser jeg denne sommer,  at jeg skal hente denne app for at se mine gamle wifi boostere fra YouSee. Teknikeren der kom i sidste uge skiftede mit coax stik til kun internet og ikke både internet og tv ( det var YouSee tekniker der havde installeret det eksisterende stik i forbindelse med opgraderingen til 1000/100. ) desuden fjernede han LAN stik fra første booster til modem, det skal man ikke mere,  forklarede han .

Jeg mangler vist en del oplysninger fra YouSee kan jeg forstå ! 

så tak for hjælpen herinde, jeg må fortsætte min daglige kontakt til YS.

mvh

Jytte

Omdømme 7
Badge +9

Der er korrekt 3890 er en Mesh node og derved skal der ikke bruges kabel til andre noder, Mit Interrnet App’en styrer hele dit setup.

Besvar