Svar

Internet og TV i sommerhuset

Badge

I vores sommerhus har vi et LG smart tv, der kan gå på “nettet”. En bekendt lånte os sit Wifi-modem, men det har han nu taget med sig. Vi mangler derfor Wifi og vel også en router? Har ikke meget forstand på det, men vi har Yousee-boks og Yousee Wifi internet samme med vores  Yousee “hjemme abonnement” på vores helårs adresse. 

Det kunne også være rart, at have internet  i sommerhuset til vores bærbare computer. Da vi kun benytter sommerhuset i sommermånederne, vil vi gerne have en så billig løsning som muligt. Håber nogen her kan gøre os lidt klogere på, hvad der skal til?   

Jan  

icon

Bedste svar af Radiomanden 20 May 2023, 11:20

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du skal ringe til kundeservice på mandag, så kan de finde en løsning der passer til dit behov. Det kræver at der er en forbindelse der kan bruges, enten Coax, Fiber eller en telefon linje, hvis ikke så skal der installeres en, der kan fås YS Tv via mobilt bredbånd, men det er kun streaming.

Da der haves et LG TV og det ikke er for gammelt, så der der Play App’en som kan installeres på det.

Omdømme 7
Badge +9

Så vidt jeg husker kan mobilt bredbånd sættes på pause hos YouSee. 

Omdømme 7
Badge +9

Det kan sættes på Pause, det må så være den bedste løsning.

Selskaber som YouSee, Oister og Call me tilbyder også muligheden for at pause sit mobile internet i en periode. Hos YouSee og Oister skal man betale et lille beløb på 29 kroner om måneden for at pause abonnement, mens det koster 10 kroner om måneden hos Call Me.

https://telepristjek.dk/kan-man-saette-abonnement-paa-mobilt-bredbaand-paa-pause/

You See 1 Tb på 4G Kr. 299/Måned. 1 Tb på 5G Kr. 349/måned. CBB tilbyder Max. 300 Mb til Kr. 199/Måned.

Badge

Tak for fine indlæg. Jeg kontakter YouSee på mandag og taler med  - Josephine - deres intelligente “telefondame” om det!! 😉

Omdømme 7
Badge +9

Ja den er godt nok irriterende, sidst jeg havde brug for at ringe til dem, blev jeg ved med at sige kundeservice, så kom jeg igennem.

Omdømme 6
Badge +8

Tak for fine indlæg. Jeg kontakter YouSee på mandag og taler med  - Josephine - deres intelligente “telefondame” om det!! 😉

Hvis du vil have billigt internet i sommerhuset, så findes der en billig løsning..

Du køber en 4G router og bestiller et ekstra simkort til din mobil. Hvis du har 100 GB til rådighed vil det fint dække det behov i måtte have i sommerhuset. På den måde koster det kun 30.- kr pr. md. og det er for det ekstra simkort (fås ikke til fri data). Routeren er hurtigt tjent ind.

Omdømme 7
Badge +9

Har man f.eks 100 Gb til det brug om måneden, så kan der streames Ca. 60 timers TV om måneden i følge hvad f.eks CBB oplyser, jeg vil dog mene at der bruges mere, derudover kommer så det der bruges på Surfing.

Omdømme 6
Badge +8

Har man f.eks 100 Gb til det brug om måneden, så kan der streames Ca. 60 timers TV om måneden i følge hvad f.eks CBB oplyser, jeg vil dog mene at der bruges mere, derudover kommer så det der bruges på Surfing.

100 GB vil fint dække omtalte behov, jeg snakker af erfaring. Er det ikke nok, så købes et mobil abonnement med fri data, fås til 199.- …sæt simkortet i router og se løs, men det er vel ikke derfor man tager i sommerhus 🙂

Besvar