Svar

internet forsvinder ml 19-23. 3 teknikere har været her uden at det hjælp


Badge

(beklager hvis der er stavningsfejl)

 

Jeg bor i en andelsforening og siden d. 16.12.22 har jeg haft besøg af 3 Yousee teknikere, fået udskiftet 3 Sagecom modemmer og problemet eksisterer stadig. Hver aften mellem 19-23 forsvinder vores internet 2-3 gange i ca. 20-30 min. Op og ned pilene på Sagecom blinker mens internetlyset på modemmet er slet ikke tændt. Yousee eksperten som var forbi mig i dag, sagde at han vil sætte sin 10-års erfaring på spil at nu vil vores internet virker fejlfrit. Problemet er der stadig. Han har skiftet dæmpere her i lejligheden og ved yousee boksen i kælderen og har sagt at de to andre teknikere som kom d. 16.12 .22 og 04.01.23 har lavet nogle fejlinstallationer. Jeg er den eneste i hele andelsforeningen som oplever det og jeg er ved at blive vanvittig. Det har nu eksiteret i 2 måneder on and off (men nu HVER aften). Der er kun en coax kablel og Sagecom modemmet. Er der nogen som har et bud på hvad der er der sker? Jeg har 1000/500 mbit. Vil det hjælpe at skifte netverkskanalen fra auto til noget andet? Hjælp! mvh Trae 

icon

Bedste svar af Louise 11 January 2023, 09:59

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Nej det vil ikke hjælpe at skifte til en fast kanal, men det er en god ide med en fast kanal. Auto kan føre din kanal hen hvor det er støj, som ikke er wifi data. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er nok et problem at skifte til en anden kanal på 2,4 Ghz da det nok er totalt fyldt op, det kan ses med en Wi-Fi Analyzer, ligeledes kan det ses på 5Ghz hvilken kanal der bruges, der er flere frekvenser og nemt at finde en der ikke bruges mellem kanal 40 - 56. Hjælper det ikke, har på fornemmelsen at det ikke gør, da der skrives at Up/Downstream går ned, så er der ikke noget du selv kan gøre, problemet ligger så andet sted, og det skal så undersøges hvor.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Traedawg 

Vi skal naturligvis have fundet en løsning på de problemer du oplever. Jeg har sendt dig en privatbesked som du gerne må kigge på 😊

Badge

Tak @Slangefar Det vil jeg lige undersøge. mvh Trae

Badge

tak @Radiomanden Det vil jeg lige kigge på. Det er så mærkeligt at det forgår om aftenen ml. ca. 19-22. Det startede for ca 2 mndr siden men nu er det hver aften i det tidsrum. Der er et eller andet der forgår at jeg tænker at Yousee kan også se det fra deres ende. Internettet har fungeret fantastisk godt i flere år helt op til Nov. 2022. Jeg har også haft en forstærkere på (AmpliFi) som har fungeret perfekt men lige pludselig er der gået helt ged i det…. 

 

Badge

@Louise 

 

Tak for din besked. 

Man skal tænke ud af boksen. Hvorfor mister jeg internet forbindelser ml. ca. 19-23? Internettet som har fungeret fantastisk godt i så mange år og lige pludselig dette... 3 teknikker har løst problemmer som jeg ikke havde. Mit problem er hvorfor jeg mister internet forbindelsen mellem disse tidsintervaler. Det må YouSee burde kunne se på min historik. Jeg sender en mail på FB messenger nu...

mvh Trae

Omdømme 6
Badge +8

Det er bestemt også dét vi skal have kigget nærmere på - altså hvorfor det lige netop sker i dette tidsrum. 

Det var ikke Facebook messenger du skulle sende det til, men derimod vores mailadresse - men jeg kan se at du er blevet henvist videre derfra, og vi vender tilbage på din mail hurtigst muligt. 

Badge

@Louise 

 

Hej igen! ja, det fandt jeg ud af… haha. Tak. Lad os nu håber at I kan finde ud af det. Jeg må indrømme at efter 3 teknikker besøg indenfor 3 uger og masser af løfter at jeg er meget skeptisk. Der skal være en oversag og løsning. mvh Trae

Badge

Fejlen er et software problem som påvirker driver, LAN, netkort osv. Min router har genstartet automatisk 250+ gange siden 20.12.2022 og fejlen er kendt hos YouSees Remote Bredbånd afd. og kan først rettes efter håndboldtuneringen (en gang i februar måned). Der bliver ikke lavet opdatering lige pt da det er en “frozen zone” pga turneringen. Fejlen er oprettet og åben (se nedenfor). Sjov nok kender deres tekniker intet til denne software problematik. Nu har jeg fået besøg af 3 teknikker - det må være dyrt for YouSee.

 

Der er driftsforstyrrelser i dit område
 
 
  Referencenummer: 

Vi har identificeret, at din indmeldte fejl er en del af en større driftsforstyrrelse i dit område.

Fejlen er ved at blive løst, og du hører fra os, når der er nyt i sagen.
Omdømme 7
Badge +9

Det lyder da helt skørt at det ikke kan rettes før efter de er færdige med at kaste læderkugler.

Badge

@Radiomanden jeg blev personligt ringet op af en fra den afdeling som kunne pinpointe at fejlen begyndte hos mig de. 4.11 da den første (nye) software opdatering blev rullet ud. Jeg har noget at de kalder for en “multifejl”. Internettet dropper fra 1000 mbit til 100, routeren genstarter helt automatisk, osv… Det er så fedt… Jeg skriver til kundeservice så de kan kreditere det jeg har betalt til dem siden d. 4.11.22. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er flere tråde om speeddrop på LAN portene, så du er ikke den eneste med problemet.

Badge

@Radiomanden hvis det er YouSee routernes software som fejler vil det så ikke give mening at skifte udbyder selvom de bruger YouSee coax linjen? Fastspeed f.eks. tilbyder 1000-100 for 198/mnd

Omdømme 7
Badge +9

Det er efter der kom deres egen NUUDAY FW på at der opleves diverse problemer og ændringer med 3890 Modems.

Fejlen er et software problem som påvirker driver, LAN, netkort osv. Min router har genstartet automatisk 250+ gange siden 20.12.2022 og fejlen er kendt hos YouSees Remote Bredbånd afd. og kan først rettes efter håndboldtuneringen (en gang i februar måned).

 

Problemet (omkring lan-portene) har været der lige siden de begyndte udrulningen i foråret 2022. Har de en rettelse klar nu…? Jeg har naturligvis lyst til at være optimist, men...

 

Badge

@Logan Jeg blev oplyst at der var en fix på vej men at de ikke fik lov til det under VM i fodbold og håndbold da det kunne gå ind og forstyrre for meget og derfor venter de til februar. Præcis om LAN-porterne de fixer kan jeg ikke svare dig helt præcis. Problemet at at genstarte burde være på plads i februar måned. Jeg har et kontakt navn i den afdeling som jeg kontakter i starter af februar måned hvis problematikken forsætter. Lige pt får jeg meget hurtigere hastighed med 5 ghz wifi end med direkte netværkskabel i LAN portene. 

Badge

Nu er det hver evig eneste aften i flere timer at jeg ikke har internet (for eksempel, lige nu). Da det er YouSee routerens software som fejler kan jeg bare købe en anden router end Yousees Sagemcom 3890 v3 og sætte den til coax? Hvis ja, hvad kan I anbefale? 

Omdømme 7
Badge +9

Der kan KUN bruges udbyderens eget Modem når det er Coax, det der kan gøres er at sætte den i Bridge og så kan man tilslutte sin egen Router.

Badge

@Radiomanden tak for svaret. Jeg har en ubiquity AmpliFi - 

 

https://www.dustinhome.dk/product/5010994710/amplifi-high-density-wifi-router?ssel=true&ssel=true&gclid=Cj0KCQiAlKmeBhCkARIsAHy7WVuAwCFzeomqrNISZqWk4CfzpnGLPdFKbWYILHY06SJVg0NR0JOZu28aAgJBEALw_wcB#

 

hvis Sagemcoms software fejler kan jeg stadig sætte den i bridge uden at det giver mig problemer? 

Omdømme 7
Badge +9

Nu har jeg ikke det Modem mere, da der nu haves Fiber, men du kan prøve om det kan gøres og om der stadig er langsom hastighed på LAN, er der stadig det, så haves der et problem.

Badge

@Radiomanden okay! Tak for hjælpen. Mvh Trae 

 

man kan også skifte til en anden udbyder 😊

Omdømme 7
Badge +9

Der er flere der kan levere Bredbånd på YS Coax.

Badge

Ja. Jeg har tjekket i løbet af ugen og der er bl. a. Fastspeed. Hvis det kun er et spørgsmål om routerens software kan jeg ligeså godt skifte udbyder og få en ny router. For mig er det vigtigste at jeg har internet som kører stabil.  YouSee kan ikke oplyse en fix dato på routeren men forhåbentlig sker det i løbet af februar måned. @Radiomanden 

Besvar