Svar

Internet (coax) uden TV-pakke


Badge

Vi bor i en grundejerforening, hvor der er lavet en aftale med Yousee om kabeltv. Vi kan frikøbe os tv-pakken, men efter dette blev aktiveret, så blev internetpakken opsagt af Yousee.

Kontaktede Yousee som oplyste, at jeg ikke kan få internet via COAX uden en tv-pakke.

 

Min tv-pakke er købt via stream Yousee Play fremfor en “kablet og analog løsning”.

 

Oplyser det til vores kontaktperson i foreningen som oplyser, at der er flere som har internet via coax hos Yousee uden at have en tv-pakke.

 

Kontakter Yousee og får en gut i røret som oplyser, at det kan desværre tilbydes, enten er det internet + en grundpakke eller ingen internet, alternativt bredbånd via telefonstikket.

 

Ellers skal der installeres et digitalt filter iflg. Yousee.

Så vender jeg retur til vores kontaktperson med de nye oplysninger som henviser til en af de grundejer som har den løsning jeg søger og han betaler internet til Yousee uden en tv-pakke og det går igennem hans coax.

 

Nu er jeg total forvirret.

Jeg kan skifte til Hiper, FastSpeed etc, men er egentligt glad for Yousee og vi har både vores mobiler, streamingtjeneste og tidligere tv og internet, så jeg vil helst undgå at skulle ud i andre løsninger.

 

Er der nogen som faktisk ved, hvad der er hoved og hale i debatten - læste en nyhed fra 2015, hvor det var lovkrav at man ikke var forpligtet til den løsning jeg er forpligtet til.

 

Alle svar er interessante.

icon

Bedste svar af Kasper 30 January 2023, 10:33

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er meget langhåret, som udgangspunkt, så kan man godt få Bredbånd uden TV, men der kan til gengæld også være tilfælde hvor man ikke kan, hvornår der lige er en YS medarbejder der ser denne tråd vides ikke, men der kan skrives direkte til YS her.: https://www.facebook.com/youseedanmark/?ref=page_internal så vil der kunne gives et svar.

Omdømme 7
Badge +9

Kan se at du har skrevet på FB.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @thokra79 

Jeg tror måske også jeg har fundet dit opslag på vores Facebook-side, og kan se at vi har henvist dig til at sende os en mail. 

Fik du nogensinde sendt den mail? Og har du fået svar på, om det kan lade sig gøre? 

Vi har sammen øv problem... Hvad kan man gøre for det bliver fjernet det?? Vi betaler for tv pakken men bruger det ik 🧐🤨🙃

Omdømme 7
Badge +9

Der er INGEN absolut INGEN der kan tvinge nogen til at have en TV pakke, det er flere år siden at det ved lov blev vedtaget at ALLE er fritstillet men hensyn til TV levering, der må IKKE være nogen tvangsaftagelse. Så hvis ikke der kan slippes for at betale, så er det ulovligt.

Folketinget har netop vedtaget en ændringslov til de eksisterende, lov om radio- og fjernsynsvirksomhed, lov om leje og lov om leje af almene boliger, med ikrafttræden den 1. juli 2016. Formålet med loven er at frigøre husstande for at skulle betale for en fælles programforsyning.

Kort sagt betyder det, at husstandene kan ’slippe for’ at betale til en bestemt distributør som en del af eks. husleje, fællesudgifter og lign. Det medfører derfor ikke et forbud mod fælles programtilslutninger, men alene, at den enkelte husstand ikke er tvunget til at tage del heri. Husstanden kan derfor anmode om at udgå af denne fælles programforsyning over for dennes fællesantenneanlæg, udlejer, ejer-, andelsboligforening eller lign. 

 https://www.lou.dk/publikationer/ny-lov-giver-frit-valg-tv-distributoerer/

 Det er dog tilladt en udbyder at sige nej til levering af Bredbånd uden at have en TV pakke.

Jeg vil følge op på det, må give YouSee et kald i morgen og hører ad.. tak 🙌 det alligevel 8-900,- pr kvartal for bare at have internet 😒

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke YS der der skal kontaktes, det er din udlejer, hvis der trækkes for betaling via huslejen. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej i tråden

Der er nogle steder med en foreningsaftale, hvor aftalen mellem YouSee og en forening fordrer, at der ikke kan haves bredbånd uden en tv-aftale. 

Afregnes en tv-pakke over huslejen, så er det foreningen, der skal kontaktes for ophør af tv-pakke, men ovenstående kan så stadig være aktuelt og dermed, kan man indirekte miste mulighed for at få bredbånd fra YouSee i det givne område. 

Så alt det det Radiomanden skriver vurderes at være helt korrekt😊

Besvar