Spørgsmål

Hvordan laver man en port foward med den nye firmware som sagemcom 3890v3 bruger?

Badge

Hej. Mit problem er at jeg ikke længere kan få åbnet en port. Før firmware opdateringen kunne godt lave en port foward, hvor jeg har gjort det samme som førhen, men nu åbner portene ikke. 

Har uploadet et billede af, hvordan det ser ud. Noter, at jeg har valgt ikke, at inkludere min IPv4 Address i billedet for sikkerhedsmæssige oversager, og at jeg normalt har den skrevet ind;)

Jeg kan ikke få lov til at skrive Server IPv6 adresse ind, ved ikke, hvorfor så ville være dejligt, at få svar på det også<3

8 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +9

Du skal lade felterne være blanke.. både ipv4 og ipv6

Omdømme 7
Badge +10

Det er længe siden jeg har åbnet en port, men IPv4 skal ikke være din offentlige IP-adresse. I stedet skal bruges modtager adresse på dit eget net, som du skal gøre fast inden. YouSee tilbyder ikke V6 adresser så glem dem til det er muligt. 

Omdømme 6
Badge +9

Jeg kan godt se nu hvor jeg har en større skærm, at det er selvfølgelig din interne server ip adresse.

Der er åbenbart lavet noget om igen på den firmware, for det jeg hentydede til var ekstern host, som jo skal være blanke, medmindre det er en bestemt adresse.

Så en fast IP adresse til din enhed og derefter lav en portforward.

Omdømme 7
Badge +10

Da jeg var YouSee bredbåndskunde lavede jeg mange åbne porte uden at have en fast IP-adresse. YouSees dynamiske adresser er meget faste. 

Der findes den der famøse bug, hvis man forsøger at forwarde til en ip uden for DHCP-scopet...

Omdømme 6
Badge +9

Da jeg var YouSee bredbåndskunde lavede jeg mange åbne porte uden at have en fast IP-adresse. YouSees dynamiske adresser er meget faste. 

Jeg mener den ip adresse på LAN siden, tror vi snakker forbi hinanden 🙂

Badge

Jeg kan godt se nu hvor jeg har en større skærm, at det er selvfølgelig din interne server ip adresse.

Der er åbenbart lavet noget om igen på den firmware, for det jeg hentydede til var ekstern host, som jo skal være blanke, medmindre det er en bestemt adresse.

Tror ikke jeg ved, hvad du mener. Normalt åbner jeg min kommandpromt og skriver “ipconfig” her tager jeg min  IPv4 Address. Dette virker dog ikke, efter jeg så laver port foward er porten stadig ikke åben. Hvilken adresse skulle jeg ellers bruge?

Omdømme 6
Badge +9

Tror ikke jeg ved, hvad du mener. Normalt åbner jeg min kommandpromt og skriver “ipconfig” her tager jeg min  IPv4 Address. Dette virker dog ikke, efter jeg så laver port foward er porten stadig ikke åben. Hvilken adresse skulle jeg ellers bruge?

Det er ikke den rigtige måde at gøre det på, du skal ind i routeren og finde dhcp og give din pc en fast ip adresse, for ellers kan du ikke være sikker på din pc får samme ip adresse hver gang.

Der er en bug som gør at man ikke kan lave port forward uden for DHCP scope.

Derefter kan du så sandsynligvis vælge ip adressen, når du så laver en portforward på den ip adresse,  som typisk er noget med 192.168.0.XXX

Besvar