Har du modtaget ny firmware til din router? Stil spørgsmål og meld fejl i denne tråd.



Vis første besked
Denne tråd kan ikke kommenteres

350 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +2

Er der ikke en wifi knap på din 3890V3 router?  Da jeg havde en 3890 måtte jeg nogen gange nulstille den for at komme ind i den. 

Jo.  Og tak.  Jeg har aldrig før lagt mærke til de to knapper oven på den.  Og en af dem har et WiFi-symbol.

Der sker imidlertid ingenting når jeg trykker på den.  Jeg har i øvrigt opdaget at godt nok er WiFi-lampen tændt, men der er ikke noget aktivt net med den SSID der står på etiketten.

Hvor mon man finder en beskrivelse af hvad lamper og knapper egentlig betyder?  (5 minutter med Google hjalp mig ikke...)

Jeg vil genstarte modemet ved lejlighed, men jeg skal lige finde et godt tidspunkt (jeg kører en server som en hel del mennesker får deres mail gennem).  Reset af konfigurationen vil jeg om muligt gerne undgå - den virker jo sådan set.

Badge +1

Hvordan slukker man led dioderne i den nye firmware?

Eller skal jeg åbne modemet og klippe led dioderne af (som jeg har måtte gøre med ‘power’ dioden)?

Har det samme problem på min 3890v3. de er begyndt at lyse allesammen .

har virket med kun en lysnede Led

Hvordan slukker man led dioderne i den nye firmware?

Eller skal jeg åbne modemet og klippe led dioderne af (som jeg har måtte gøre med ‘power’ dioden)?

Har det samme problem på min 3890v3. de er begyndt at lyse allesammen .

har virket med kun en lysnede Led

Jeg har det samme problem! Der plejede ganske rigtigt at være en setting i routeren til at slukke LED lamperne… Meget utilfredsstillende hvis denne mulighed er forsvundet!

Omdømme 1
Badge +1

Tak for ny firmware 22.30 om aftenen…

 

alle forwards er væk, og man kan ikke oprette nye…

 

Omdømme 2
Badge +2

Jeg kan nu ikke logge ind på min 3890V3 (i bridge mode, på 192.168.100.1).

Den siger “Kommunikationsfejl med gatewayen”.  Hvis jeg kører tcpdump på forbindelsen kan jeg se at det er et forsøg på at tilgå en html-side på modemet der returnerer en “404 Not found”.

Men nu er der en ændring: nu kommer der en 404 så tidligt at jeg slet ikke får login-billedet.  Lidt underligt, ikke mindst i betragtning af at den ikke har været nede indimellem (Ethernet-forbindelsen har i hvert fald været oppe kontinuert).

Omdømme 1

Tak for ny firmware 22.30 om aftenen…

 

alle forwards er væk, og man kan ikke oprette nye…

 

Jeg oplever samme problem og fik også kastet denne firmware i nakken i går aftes. Det er sku ikke i orden at jeres firmware ikke er gennemtestet inden i ruller det ud til folk :( alle settings samt port forwardings er slettet og det er ikke muligt at oprette dem igen. Det er heller ikke muligt at slå dioderne fra mere. :(

 

 

Omdømme 1

Har lige nulstillet modemmet til Factory Default og nu ser det ud til at jeg kan oprettet port forwardings igen.

Omdømme 1
Badge +1

Fandt løsningen her til aften, da jeg ikke ville nulstille router…

 

denne version af firmware, understøtter ikke NAT forwards, som ligger uden for routerens dhcp scope…. (Og det hjælper ikke at dhcp server er slået fra som den er hos mig).. da jeg udvide scope, så den range jeg bruger fra egen dhcp server, så kunne jeg lave forwards, så nu virker min mail/webservere igen.

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan slukker man led dioderne i den nye firmware?

Eller skal jeg åbne modemet og klippe led dioderne af (som jeg har måtte gøre med ‘power’ dioden)?

Det er ikke dit Modem det tilhører YS, så det må der ikke laves indgreb i.

Jeg må gøre lige hvad der passer mig og gør lige hvad der passer mig bedst!

Hej @Vaesel 

Der må ikke foretages fysiske indgreb i routeren, da det netop er YouSee’s ejendom, som Radiomanden også rigtigt skriver. Så det håber jeg at du vil respektere.

Jeg kan forstå ønsket om at slukke for lyset i routerens lamper i forhold til at spare strøm. Dette er desværre ikke muligt. I sommeren var spørgsmålet også oppe og vende, som jeg gik videre med.
Vi er opmærksomme på ønsket til denne funktionalitet fra nogle brugere. Dette er dog ikke en garanti for at det bliver muligt. Hvor mange der bruger og vil bruge funktionen og endda ved at den i så fald eksisterer, tror jeg også er begrænset. 

Hvor meget der er at spare ved slukning af routerens lys på nutidens el-regninger ved jeg ikke med sikkerhed, men på daværende tidspunkt regnede vores systemfolk på det og fandt, at det var en besparelse på omkring 2-3 kr./årligt, der kunne spares ved slukke lyset i routerens frontpanel. Det er måske lidt højere i dag i forhold til nutidens elpriser. Så overordnet set er der måske ikke så meget at hente, som man skulle tro,  men lidt/noget har selvfølgelig også ret. 

Afslutningsvis, skal jeg opfordre til at holde den gode tone her på YouSee Forum, så vi alle kan skrive og hjælpe i hinanden i en god ånd, som forummet er indrettet til. Også selvom der er forståelige frustrationer eller uenighed/utilfredshed omkring kommentarer, input og svar fra andre brugere her på forum. 

Skrift kan være en finurlig kommunikation og intentionen med et svar, og ordlyden heri er måske ikke altid, som man selv opfatter det, men for at give oplysning og hjælp, som Radiomanden her har forsøgt at give. Vi skriver alle på forskellige måder. 

Du ønskes en god dag og tak, fordi du er aktiv herinde😊

/Kasper, Forum-teamet

Omdømme 2
Badge +2

Jeg kan nu ikke logge ind på min 3890V3 (i bridge mode, på 192.168.100.1).

Den siger “Kommunikationsfejl med gatewayen”.  Hvis jeg kører tcpdump på forbindelsen kan jeg se at det er et forsøg på at tilgå en html-side på modemet der returnerer en “404 Not found”.

Men nu er der en ændring: nu kommer der en 404 så tidligt at jeg slet ikke får login-billedet.  Lidt underligt, ikke mindst i betragtning af at den ikke har været nede indimellem (Ethernet-forbindelsen har i hvert fald været oppe kontinuert).

Nu har jeg prøvet dels at genstarte modemet, dels at se (og kun se) på aktiveringssiden.

Det viser sig at den faktisk har være aktiv WiFi: på aktiveringssiden står der en SSID som jeg kan huske at have set være aktiv.  Men den er helt anderledes end den der står på etiketten på modemet, hvilket er underligt når jeg aldrig har ændret den.

Men efter genstarten er både WiFi og WiFi-lampe slukket.

Modemet fungerer stadig og er i bridge mode.

Men jeg kan stadig ikke logge ind; 404 Not found.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @JesperDybdal 

Der er nok ik meget du kan ændre på routerne fra os, når den er i bridge mode, men jeg har ikke hørt, at det skulle give 404 fejl, at logge ind på interfacet, selvom den er sat til dette. 

Du kan eventuelt prøve at nulstille routeren og sætte det op med bridge mode igen og se om det hjælper. 

Måske er der en anden bruger, der har et godt input til din problemstilling, som vil byde ind også😊

Hej.

Jeg er desværre også en af de uheldig hvor mit model er blevet opdateret og alle port forward regler er blevet slettet.

Jeg har en computer stående som jeg ligger på med RDP fra en fast IP. Da jeg ikke har lyst til at RDP  posten 3389 står åben for alle ude på nettet, så vil jeg gerne at det kun er en helt bestemt IP som må komme igennem til min computer via RDP.

Men i den nye version, kan jeg ikke se hvordan jeg skal sætte det op, så er der nogen der kan guide mig til hvordan dette skal sættes op.?

 

mvh Erik

Men i den nye version, kan jeg ikke se hvordan jeg skal sætte det op, så er der nogen der kan guide mig til hvordan dette skal sættes op.?

 

Det kan ikke opsættes direkte i forwardingreglen i den nye firmware. Det skal du køre i din firewall. Personligt ville jeg sætte begrænsningen i firewallen uanset hvad.

Omdømme 2
Badge +2

Der er nok ik meget du kan ændre på routerne fra os, når den er i bridge mode, men jeg har ikke hørt, at det skulle give 404 fejl, at logge ind på interfacet, selvom den er sat til dette. 

Du kan eventuelt prøve at nulstille routeren og sætte det op med bridge mode igen og se om det hjælper. 

Måske er der en anden bruger, der har et godt input til din problemstilling, som vil byde ind også😊

Hej @Kasper,

Tak for dit svar.

Men det med at nulstille routeren er jeg lidt bange for.  Hvis man efter nulstilling stadig ikke kan logge ind, kan jeg jo ikke få den skiftet tilbage til bridge mode.  Men foreløbig virker den jo sålænge jeg ikke har brug for at omkonfigurere den.

Et nemmere spørgsmål: jeg kan jo i denne forbindelse måske få brug for at aktivere forbindelsen.  I din vejledning til bridge mode står der at man skal bruge kontonummer/installationskode og aktiveringskode.  Jeg kan ikke mindes nogensinde at have modtaget eller brugt de numre, men jeg har da fået aktiveret forbindelsen engang.  Hvor finder man de numre?

Spørgsmålet er måske dumt (jeg har idéen til det fra en anden tråd): Bruger du et bogmærke, når du skal logge på modemmet, eller går du manuelt ind på 192.168.100.1?

Omdømme 2
Badge +2

Spørgsmålet er måske dumt (jeg har idéen til det fra en anden tråd): Bruger du et bogmærke, når du skal logge på modemmet, eller går du manuelt ind på 192.168.100.1?

Jeg prøvede begge dele og fik ens resultater: browseren bliver redirected til http://192.168.100.1/2.0/gui/ , som giver “404 Not Found”.

Hvad der virkelig er underligt, er at de første gange jeg gjorde det, fik jeg loginskærmen inden noget senere gik galt, men nu ser jeg straks den 404.

Men tak for forslaget.  (Det er aldrig dumt at være helt sikker på at en browser faktisk sender den adresse man tror).

Jeg prøvede begge dele og fik ens resultater: browseren bliver redirected til http://192.168.100.1/2.0/gui/ , som giver “404 Not Found”.

 

Interessant, fordi den url er ikke gyldig i den nye firmware. Jeg har ikke selv den nye firmware endnu, så jeg kan ikke teste så meget, men det bliver da spændende, når det sker. 🙂

Omdømme 2
Badge +2

Jeg prøvede begge dele og fik ens resultater: browseren bliver redirected til http://192.168.100.1/2.0/gui/ , som giver “404 Not Found”.

 

Interessant, fordi den url er ikke gyldig i den nye firmware. Jeg har ikke selv den nye firmware endnu, så jeg kan ikke teste så meget, men det bliver da spændende, når det sker. 🙂

Og det var netop forklaringen: den gamle software har lavet en “permanent redirect” som får min browser (firefox) til at huske den redirect i meget (uendelig?) lang tid.  At cleare cachen i browseren hjalp!

Tak!

Jeg er også så uheldig at have fået ny firmware.
Alle port forwards væk, men hvad værre er, så kan jeg ikke finde forældre kontrol længere.

Hvordan tidsbegrænser jeg internettet på udvalgte enheder?

Omdømme 1
Badge +1

Jeg syntes det er upassende af yousee at spare en funktion væk i programmeringen

som gør det muligt at slukke de grønne led lys. Nogle folk med mindre lejligheder har installeret routeren i soveværelset og disse led lyser en del op og gør at folk for en dårlig nattesøvn.

 

Dette har været muligt i tidligere routere, men er nu sparet væk.

Det syntes jeg er ringe gjort. Giv os denne funktion tilbage !!!

 

PT har jeg sat sort tape over dem alle, men det ser underligt ud.

Omdømme 7
Badge +9

Har en mindre lejlighed, den sidder under loftet i gangen mellem værelser, det er der ikke problemer med, at have den i et soveværelse er da dybt godnat.

Omdømme 1

Seriøst….

I dag fik jeg så den nye firmware…. Startede med jeg mistede adgangen til min router og fik besked på at nulstille den af jeres support som ikke kunne fortælle meget mere om den nye firmware andet end der var kommet nye farver i jeres interface.. efter 1.5 time med flere nulstillinger og forsøg på at få adgang til UI var jeg så på nettet igen. Kan nu konstatere den er sløv og Port forwarding ikke virker.

Syntes aldrig jeg har signet mig op som beta tester for YouSee.

I må gerne rulle den gamle firmware på igen, jeg ønsker ikke at være en del af jeres beta program. I kan også ligge min router sidst i jeres udrulning process. 

Det er simpelthen ikke i orden at rulle ny firmware ud, uden at teste det ordenligt.

Nå, nu fik jeg den også.

 

@Kasper

Der er fejl i visning af signaltal for DOCSIS-forbindelsen. Der vises kun et enkelt codeword-tal. Resten vises som 0.

Ønske/fejl: Man kan ikke se QAM-tallet for upstream-kanalerne (der står blot QAM). Det kunne man i den gamle firmware. Vi har nogle gange noget støj i vores returvej, så det er et godt tal at følge med i.

Omdømme 2
Badge +2

Jeg prøvede begge dele og fik ens resultater: browseren bliver redirected til http://192.168.100.1/2.0/gui/ , som giver “404 Not Found”.

 

Interessant, fordi den url er ikke gyldig i den nye firmware. Jeg har ikke selv den nye firmware endnu, så jeg kan ikke teste så meget, men det bliver da spændende, når det sker. 🙂

Og det var netop forklaringen: den gamle software har lavet en “permanent redirect” som får min browser (firefox) til at huske den redirect i meget (uendelig?) lang tid.  At cleare cachen i browseren hjalp!

Tak!

Sagemcom kunne jo godt gøre noget for at undgå problemet (som jeg egentlig ville tro mange havde - lidt underligt at jeg tilsyneladende er den eneste her).  Der er en udmærket redegørelse for problemet og løsningsforslag på https://stackoverflow.com/questions/9130422/how-long-do-browsers-cache-http-301s - ikke mindst afsnittet “If you previously issued a 301 redirect but want to un-do that”.

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke en Sagem FW der er lagt på, det er en Nuuday, altså deres egen. Det kan også ses på den at der står Nuuday.