Svar

Firmware version


Badge

Hvor i routerens menu kan jeg se den aktuelle firmwareversion?

icon

Bedste svar af Radiomanden 27 May 2023, 11:20

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken router har du? Der er flere forskellige i spil. 

Badge

Det er et Sagem FAST3890V3-RDK

Omdømme 7
Badge +9

Det ses her.

 

Badge

OK og tak. Er 77.15.17 den nyeste?

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er den seneste, den skulle have løst problemet med hastigheden på LAN.

Omdømme 1
Badge

Hej @Radiomanden 

Hvis jeg udfører en factory reset af mit Sagemcomv2 rumskib, vil den så hente seneste firmware? Jeg har nemlig problemet med hastigheder på LAN (som jeg har beskrevet i flere tråde).

Grunden til at jeg ikke “bare” forsøger, er at jeg har dårlige erfaringer med at pille ved en fungerende bridge mode konfiguration.

På forhånd tak for svar.

Venlig hilsen
Rasmus

Omdømme 7
Badge +9

Opdateringer udrulles løbende, så nej det er ikke en selvhenter.

Omdømme 1
Badge

@Radiomanden - Tak for svar. Jeg er målløs over at finde ud af, at det som jeg har forsøgt at løse i flere måneder, viser sig at være “et kendt problem” hos min internetudbyder.

Omdømme 7
Badge +9

Det er noget tid siden der kom de første meldinger ind angående det problem, følger kun sporadisk med i alle de tråde der er omkring det Modem, da jeg har Fiber hvor det ikke bruges, og en Router hvor man selv kan styre meget.

Omdømme 1
Badge

Hej @Radiomanden 

Jeg har også egen router på youSee modem/router boksen fra Sagemcom. Det fungerer i bridge mode, men kræver ligesom at ethernetportene gider at lege med.

Jeg har altid afskyet den absurd store Sagemcom v2 boks til coax, da den fylder absurd meget, og der intet alternativ er. Savner dengang hvor TDC/youSee/nuuday kunne tilbyde et klassisk 1 ports modem der kunne levere en offentlig IP-adresse og ikke så meget mere end det.

Venlig hilsen
Rasmus

Omdømme 7
Badge +9

Har ikke brug for LAN porte, alt er på Wi-Fi, fuld dækning i hele lejligheden.

Omdømme 1
Badge

Samme her, men skal trods alt bruge én forbindelse fra modem til router :-)

Omdømme 7
Badge +9

Har indtil for 3 år siden haft et 3890, brugte heller ikke der LAN, det dækkede også hvad det skulle, marginalt bedre end det KAON der haves nu, men kommer ikke under den anbefalede minimum styrke.

Omdømme 4
Badge +4

Jeg tænker det er det nyeste firmware, heldigvis gik jeg fra det gamle firmware direkte til dette..

Opdagede i fredags at jeg havde fået det da mine booster ikke virkede efter hensigten, efter at have rodet rundt i noget tid fik jeg det/dem op og køre igen. 

 

Lader til der ikke er nogle problemer med hastigheden på div. porte da min første booster er kablet og den levere så mit wifi (mesh) Jeg har en wifi hastighed på ca. 520/115 (Yousee hastighed 1000/100). 

Du skal dog være opmærksom på at dette firmware tænder dit wifi igen på ruteren og for mit vedkommende også har en anden ip til min router. 

 

I gamle dage kunne man godt være “heldig” at få nyt firmware ved bare at lave en genstart, var ikke nødvendigt at nulstille ens ruter.  Ved ikke med det nye firmware om man SKAL vente eller man kan fange det før det installeres automatisk. 

Omdømme 7
Badge +9

FW’en udrulles løbende, det er ikke en selvhenter.

Besvar