Spørgsmål

Fiber net

Badge

Har bestilt fibernet og fået monteringsvejledning. Monteringsvejledningen omhandler tilslutning af TV boks, hvilket jeg ikke har brug for. Er medlem af den lokale Antenneforening, der har yousee som leverandør, hvilket er super. Derimod vil jeg meget hellere have en udførlig brugsanvisning til det nye fibernet, det kan jeg bare ikke lige finde ud af. Er desværre ikke nogen nørd. Så hvordan gør jeg?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Skal forbindelsen ikke bruges til en TV boks, som i øvrigt tilsluttes som en hver anden Wi-Fi eller kablet enhed, så er det bare at følge den nedenstående anvisning, så er du på. Går ud fra at forbindelsen er færdigmonteret og klar til brug. Det anbefales at man placer Router Centralt og frit i boligen, og så højt som muligt, ikke lavere end en dør er høj så vil det virke bedst.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-dit-internet/wifi-router-d6/fiber-1

Antenneforeninger leverer ikke på Fiber, kun Coax, kender ingen der leverer på andet end Coax. Har man fiber, så er man selvstændig You See kunde. Kan dog ikke se fidusen med at få Fiber når der haves You See i forvejen via Coax, og det er billigere via Coax samt forenings rabat.

Badge

Tak for dit meget forståelige svar. Efter hvad jeg har forstået, er der lavet en aftale med vores lokale antenneforening, der for mig lyder meget forvirrende også hvad opsætning angår.Ringer til dem i morgen. Endnu engang mange, mange tak for dit svar.

Omdømme 7
Badge +9

Tvivler på at de har noget at gøre med levering på Fiber, når de leverer på Coax som er lige så godt. Grunden til at jeg har Fiber er at her fås You See kun på Fiber, ellers var det ikke nødvendigt med Fiber.

Hvad hedder den forening du får levering fra.?

Omdømme 7
Badge +9

Hvad fandt du ud af.?

Badge

Har opsagt bestillingen og fået coax 1000/100. Håber det er godt👍

Omdømme 7
Badge +9

Som jeg skrev, så er Bredbånd via Coax lige så godt som via Fiber. På 3890 Modems kan man ikke selv styre hvilken kanal man vil bruge, det styrer Modemmet, der kan heller ikke fås seperat SSID på frekvenserne, hvilket er lidt bøvlet hvis der tilsluttes udstyr der kun kan bruge 2,4 Ghz.

Besvar