Spørgsmål

Fiber crash mellem PC/virtueltnetværk & yousee fiberforbindelse

Badge

Skiftet fra coax til fiber. Pludselig er min download crashed. Har talt med teknikkere. “Det er min PC” ;-)

• Men det er det ikke. Den er en helt ny HP (9.000.-)
  • Og det virkede helt fint inden “Fiber”. med25/5 coax Ingen problemer med hastigheden
  • Mit Eset netværk/anti cookie mm. har probl. med Den “Sikkerhedspakke” mm som ligger i D6 (& D5 også prøvet). Har 100/100 men download begrænses til 5.4.mb ?? Websider bliver indlæst som var det win98 for 20 år siden. F.eks. yousee webmail tager 6 sek med hvid side, inden den indlæses.
  • Mistænker yousee for at have et “sikkerhedshul” i deres fiber/D6 opsætning… ?, Siden Forbidelsen “slås med min PC’s Sikkerhedsopsætning”.
  • Jeg har har mac ved siden af som ikke har disse problemer.. ??
  • Hvordan kan jeg/yousee få min PC til at virke rigtigt med min nuværende netværks/sikkerheds opsætning ??
  • mvh kennethb

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Kennethb

Først og fremmest velkommen på YouSee Forum😊

Det lyder irriterende, at din hastighed er droppet på den ene computer🤔

Når problemet kun opstår på den ene computer, imens problemet ikke er tilsted på en anden, så er det ikke en generel fejl herfra, men nok nærmere noget på din PC der driller. 

Er der sket en opdatering af noget af dit software på maskinen forud for dette (kan du rulle tilbage mon)? Eller kan der være tale om, at du skal nulstille/opdatere dit netværkskort. 

Det lyder som om, at du har en særlig opsætning, som jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på. 

Måske en anden bruger her på forum har forslag til, hvordan du kan afklare problemet, men at sige at routeren har et sikkerhedshul alt imens det virker på den anden maskine, det er måske ikke det mest sandsynlige...😊

Badge

.. Det er jo det der wer humlen. Det kan jo kun være et crash mellem yousee fiber og min PC. Den fejler jo intet.Kørte 100 % ok før fiber. Tekniker sagde også at de havde noget anti virus som jeg ikke kunne se på websiden/router. Så det er indtil videre yousee der står med en problem.

Hvorfor skal man underskrive et extra doc/ vedr. sikkerhedspakken? (3.part )NB jeg har ikke underskrevet...

Jeg sagde tlf inden modtagelse af D6 router at var jeg ikke interesseret i sikkerhedspakken. Jeg kan godt selv sørge for sikkerheden på min PC. Er ikke en børnefamilie med teenagere… ;-)

Men “hele systemet/yousee’s fiber” virker åbentbart kun med Sikkerhedspakken(D5/D6) (opsætning/algoritmer/hul igennem) og ikke med andre “autonome/selvstændige”. Sikkerhedspakker…!!

2 Pic.. Bemærk den lille “spike” i starten, hvor signalet bliver holdt tilbage. Og så har jeg 100’vis af KUN 4,2 mb

Omdømme 7
Badge +9

Sikkerheden ligger internt i Routeren, det er den også på de 2 3890 Modems.

Badge

Tak til radiomanden. Ja. Et eller sted skal den jo ligge.

Men Tekniker sagde at “de havde noget antivirus liggende, Som  jeg ikke kunne se/gøre noget ved.. ? Jeg er ikke fiber/router expert

Jeg har fået et problem… Uanset hvad. Det eneste jeg har gjort Er at få fiber…. ?

Jeg har intet rørt. Har en del PC erfaring (35 år) (win 3.11 1991) og som fortalt virkede min Nye HP PC perfekt med coax 25/5m (og alt bliver opdateret konstant… ;-)

Som på pic 1. Spike /slåskamp om downloadforbindelse hastighed…!

...såååå ?

mvh kenneth

Omdømme 7
Badge +9

Hvis du havde Coax før og med en 3890 hvor det virkede, så siger logikken at det også bør virke med D6.

Besvar