Svar

FAST3890V3-RDK - Wake-On-Wan


Badge

Godaften,

Efter den nye firmware opdatering virker min Wake-On-Wan opsætning ikke mere. 

Det har i længere tid fungeret fint med Port Forwarding i router til port 9. og forward af WOL magic packet til min server. Så har jeg udefra kunne vække serveren og arbejde remote.

Det er utroligt irriterende og ærgerligt at der tilsyneladende fjernes funktionalitet i nye firmware updates. Jeg forstår ikke hvad Yousee tænker på. 

Har selvfølgelig konfigureret min server i routeren med reserveret IP adresse. 

Kort tid efter jeg har sat serveren i dvale, kan jeg godt vække den igen fra WAN, men efter nogle minutter kan den ikke længere vækkes fra WAN. Virker som om routeren slet ikke forsøger at sende WOL pakker til en PC, der er offline, selvom den kun er i dvale og godt kunne vækkes. Routeren har både MAC adressen og IP adressen på serveren og via ARP burde routeren være istand til at sende WOL pakken videre. Det sker bare ikke.

Dette har som sagt fungeret fint tidligere. 

  1. Er der andre der har erfaring med WOW og WOL opsætning i den nye firmware?
  2. Til Yousee: Har I input til hvordan dette kan bringes til at virke igen? 
icon

Bedste svar af Kasper 14 March 2023, 16:29

Se original

6 Kommentarer

Jeg har ikke selv prøvet (heller ikke med den gamle firmware), men det lader til, at den nye firmware kun bruger den indtastede mac-adresse i forbindelse med DHCP - hvor den gamle firmware også satte den ind i sin ARP-cache (uden udløbsdato).

Du må sende ønsket til Yousee (det kan være, at de falder over dit indlæg her på forummet).

Omdømme 7
Badge +9

Hej @jiras 

Jeg beklager, at du oplever problemer med at tilgå din server efter firmwareopdateringen. 

På nuværende tidspunkt kan jeg ikke gøre andet end at sende din feedback videre. Om det kan laves på nuværende firmware ved en omkonfigurering, det har jeg desværre ikke teknisk indsigt i at svare på eller teste. 

Badge

Hej @Kasper 

 

Tak for at sende min feedback videre.

Wake On Wan betyder at udstyr som ikke behøver at være tændt hele tiden, kan sættes i Dvale for så at blive vækket kun når der er brug for det. Det minimerer unødigt El forbrug (klimavenligt) og bidrager også til ekstra sikkerhed ved  at udstyret ikke er tilgængeligt hele tiden. 

En ting er at priserne hæves, men jeg kan ikke forstå baggrunden for at Yousee samtidig bevidst vælger at køre med en så utidssvarende firmware på jeres modem/router, hvor meget udmærket funktionalitet, som før har fungeret, pludseligt ikke længere findes. Det lugter af arrogance og ligeyldighed overfor jeres kunder.

Det virker som om Yousee ønsker at tvinge mig til en simpel bridge konfiguration, hvor jeg må bruge penge på min egen router. Det betyder en ekstra boks der skal være tændt hele tiden.

 

Så hvorfor fravælger Yousee at tænke på klimaet, ved bevidst at fjerne klimavenlig funktionalitet som Wake On Wan?

 

Hello,

 

I have also trouble setting up WOW on the current firmware of the router.

@jiras  , did you find a way to activate WOW with this router ?

 

Thanks,

*

Have a nice day

Omdømme 7
Badge +9

Hej i tråden 

Lige en opdatering herfra.

Vi understøtter ikke Wake On Lan på vores nuværende firmware, så hvis denne funktion ønskes benyttes, så skal anden router anvendes i bridge mode med vores router.

Badge

Hej @Kasper,

Tak for klar besked.

Det er bare ærgerligt at man er tvunget til at have to bokse, specielt når WOL/WOW har fungeret tidligere. Min Yousee boks bliver så degraderet til et simpelt modem, og så må jeg på markedet efter en ordentlig moderne router.

Besvar