Svar

Dårlig hastighed på wifi.


Badge

Jeg er netop skiftet til yousee erhver og har opgraderet min forbindelse til en 1000/1000 forbindelse. Jeg oplever dog kun at diverse tests giver mig 250-300 mbip op og ned…. Når jeg er inde på routeren og kigge ser jeg nedestående, hvilket jeg ikke rigtigt fatter da windows har mig med fuldt signal…??

 

 

Tilgår wifi via en ASUS USB-AC68 USB Wireless adapter som burde kunne klare en gigabyte uden problemer, og min pc har 32gb ram etc. så tvivler på det er problemet...
 

icon

Bedste svar af Radiomanden 20 March 2023, 20:01

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvis du forbinder til 2,4 GHz WiFi er det hurtigt. De hurtige hastigheder finder du på 5 GHz. 

Badge

tak, men den er selv hoppet på 5ghz netværket…

 

Kan det egentlig passe, at man ikke kan oprette to forskellige netværk til 2,4 og 5ghz?

Badge

som du kan se på nedestående:

 

 

Omdømme 4
Badge +4

Du kan sagtens navngive dine netværk, skal du køre inde i dit modem.

Men det som sådan ikke nødvendigt da næste alle enheder vælger det bedste nærtværk selv.

Har i hvert fald ingen udfordringer med de kobler på 5Ghz, det kun opvaskermaskinen/ovnen samt vaske og tørretumbleren der hopper på 2,4Ghz.

Har du prøvet at køre kablet ? Der burde den kunne trække ca. 900Mbit

På Wifi får du ALDRIG over 540Mbit, modemet kan ikke lever mere over Wifi på en enhed. 

 

Har du også sikret at fra den splitter der installeret at der et kabel fra data/netværk udgangen over til dit modem. Du kan ikke bare bruge hvad du gjorde før da signalet er splittet op i data og tv nu. 

Badge

Ved ikke lige hvad en splitter er? Har ikke nogen tv pakke og havde hiper før, så antager yousee manden der var herude har installeret det korrekt 

Omdømme 7
Badge +9

Så skulle kablet gerne være skruet på Data udtaget på Vægdåsen, medmindre at udtaget ikke er skiftet, så er der monteret et filter på den. Både Vægudtag og filter kan være årsag til at det ikke er Docis 3.1 og derved ikke Gigabit.

Bruger du en af computerens USB 3-porte? 🙂

Badge

Så skulle kablet gerne være skruet på Data udtaget på Vægdåsen, medmindre at udtaget ikke er skiftet, så er der monteret et filter på den. Både Vægudtag og filter kan være årsag til at det ikke er Docis 3.1 og derved ikke Gigabit.

Ser sådan her ud, og udtaget blev påmonteret af yousee manden da vi fik 100 mbit linjen (cirka 2 måneder siden).

Hvad er Docis 3.1??

 

Badge

Bruger du en af computerens USB 3-porte? 🙂

 

Jep det skulle jeg gøre, indgangen er blå så den burde være god nok:)

Badge

En lille update, tog lige speedtest.net testen på min mobil via appen. den viser 578/429 på wifien på en iphone 12… Så ja noget tyder på det er computeren der er problemet:/

Samme test på computeren giver 250/300 på pc’eren...

Omdømme 7
Badge +9

Kan se at det er fiber der haves, det er et externt dårligt sted at have Routeren, den skal placere højt og så centralt som muligt, det hvor den står bliver signalet nærmest kvalt, En bedre placering anbefales kraftigt.

Kan se på billedet i trådens start at Wi-Fi signalet er meget svagt. Et godt signal skal se ud som på Screenshottet, den Røde. Dit er næppe kraftigere en den Gule, hvilket er under hvad det bør være.

 

Badge

Kan se at det er fiber der haves, det er et externt dårligt sted at have Routeren, den skal placere højt og så centralt som muligt, det hvor den står bliver signalet nærmest kvalt, En bedre placering anbefales kraftigt.

Kan se på billedet i trådens start at Wi-Fi signalet er meget svagt. Et godt signal skal se ud som på Screenshottet, den Røde. Dit er næppe kraftigere en den Gule, hvilket er under hvad det bør være.

 

 

Som jeg skriver andet steds, så viser windows at jeg har fuld signal så ved ikke hvorfor den der viser noget andet. Hvor er dit billede fra, så kan jeg da evt. lige prøve at køre sådan en test?

Badge

men tak for rådet med placeringen af routeren, ville det hjælpe noget at købe sådan et par wifi boosters? Som jeg har forstået det, så kabler man den første med routeren og kan så placere boosteren højt for optimalt signal(?). Er lidt mere æstetisk, end at have sådan en stor boks placeret højt oppe på væggen:)

Badge

nå ja det her er hvad windows viser ifh wifi signalet, det er vel ok?

 

Omdømme 7
Badge +9

Billdet er fra et af de analyse værktøjer jeg har til Wi-Fi. Du kan godt om nødvendig bruge, de extendere/Mesh enheder som YS har, men de er mere klodsede end den D6 Router du har, så den er da bestemt at foretrække. Hvor stor er boligen, er den i flere plan.?

 

Besvar