Dårlig forbindelse/lagspikes


Badge

Hey
Jeg har 1000/100 og gamer en del, jeg har aldrig haft problemer før. Men efter fredag aften hvor mit internet røg, og jeg genstartede routeren har jeg problemer når jeg gamer. Jeg har internet hele tiden, men får store lagspikes og har høj latency/ms i de spil jeg spiller. jeg har prøvet og skifte til nye kabler osv, men intet hjælper
når jeg pinger fx google ser det sådan ud
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=33ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=40ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Request timed out.
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=33ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=39ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=33ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=40ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=33ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=76ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=58ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=33ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=54ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=39ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=48ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=37ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Request timed out.
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=37ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=44ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=35ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=38ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=34ms TTL=108
Reply from 142.251.9.106: bytes=32 time=36ms TTL=108

 

er der nogen som har samme problemer?


21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Ja.

 

Badge

Ja.

 

Er det noget man kan gøre noget ved, eller må man vente i 5 dage på at en teknikker har tid?
Det er meget frustrerende at man ikke kan få hjælp hurtigere..

 

Omdømme 7
Badge +9

Når der bestilles en teknikker, så får man den først ledige, så der kan gå nogle dage.

Omdømme 4
Badge +4

Aner ikke om der ville gøre en forskeld men prøv at reset din router, hvis du magter det :)

Der jo lidt der skal sættes op, wifi navn osv.. Men hvis du bare køre kablet så der jo ingen ko på isen.

Du skal bare huske hvis du skal logge ind på din router så det den kode der står på routeren da det også vil blive nulstillet...

Badge

Aner ikke om der ville gøre en forskeld men prøv at reset din router, hvis du magter det :)

Der jo lidt der skal sættes op, wifi navn osv.. Men hvis du bare køre kablet så der jo ingen ko på isen.

Du skal bare huske hvis du skal logge ind på din router så det den kode der står på routeren da det også vil blive nulstillet...

tak, men har jeg også prøvet, det giver ingen mening, har ikke rørt ved noget siden opsætning og så nu ud af det blå virker det ikke..

 

Omdømme 7
Badge +9

Du har sikkert fået en automatisk opdatering af din router med noget dårligt software. Hvilken version af softwaren kører din router? 

Badge

Du har sikkert fået en automatisk opdatering af din router med noget dårligt software. Hvilken version af softwaren kører din router? 

Tror også det er en opdatering, men jeg ved ikke hvordan man checker hvilken version software den har fået/kører, kan du hjælpe med det?

 

Omdømme 7
Badge +9

Du skal logge ind på din router. Forklaring er på en label på router. 

Badge

Du har sikkert fået en automatisk opdatering af din router med noget dårligt software. Hvilken version af softwaren kører din router? 

Så lige en guide og har logget ind og kan se det hedder
“ eMTA & DOCSIS Software Version:20.2” er det godt eller skidt?

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken router har du? 

Badge

Hvilken router har du? 

den hedder Sagemcom 3890V2, var lige og se om jeg kan se fejlen selv og den siger når jeg tester derinde

“Forbindelse til internettet:Active

Pakker Sendt:4

Packets Received:3”
så tænker der er noget galt

Omdømme 7
Badge +9

I 3890 hedder softwaren noget andet, men det er længe siden jeg har haft en 3890. Så jeg kan ikke guide dig. 

Omdømme 7
Badge +9

Seneste 3890 FW er FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Badge

Seneste 3890 FW er FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Så det betyder jeg har en forkert software eller?

Omdømme 7
Badge +9

Den FW der var på for NUUDAY FW’en hed noget med SAGEM, så hvad denne er eMTA & DOCSIS Software Version:20.2 ved jeg ikke.

Der er flere linjer, som hedder noget med software. 🙂 I denne sammenhæng er det billednavn, som er interessant.

 

 

Version 77.15.14 er ikke ret god, 77.15.17 skulle være lidt bedre, afhængigt af, hvilken fejl, man er berørt mest af.

Badge

Der er flere linjer, som hedder noget med software. 🙂 I denne sammenhæng er det billednavn, som er interessant.

 

 

Version 77.15.14 er ikke ret god, 77.15.17 skulle være lidt bedre, afhængigt af, hvilken fejl, man er berørt mest af.

Hey!!


 

eMTA & DOCSIS Software Version:20.2

Software billednavn:FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Avancerede services:FAST3890V2-RDK

Trådløs driver:1.363 RC45.25501 version 10.10.131.4201-20200615 (r782323) FWID 01-24de5f3e

Pakke kabel:1.5

mit ser sådan ud, kan så forstå jeg har den dårlige verison, jeg lider af packet loss, er det måske der den ligger? og hvis ja, kan jeg så selv gøre noget for det, eller må jeg vente til torsdag hvor der en teknikker som har tid?

Omdømme 7
Badge +9

Opdateringer skydes ikke ud til alle på en gang, det sker løbende, når det nu er sagt, så er der en mulighed for at den i nogle tilfælde kan fås ud individuelt.

Det må en fra YS se på når de kommer på i morgen, om det er muligt for dig.

Jeg bruger kablet forbindelse direkte fra router til PC.
Ping google dns 8.8.8.8 og standardgateway giver et sted mellem 9 ms og 2500 ms - det giver LAG spikes, som kommer og går.


Det har stået på i nogle dage og gør spil og streaming totalt umuligt.

Har genstartet routeren.

 

Primær DNS-server 193.162.153.164
Sekundær DNS-server

194.239.134.83

Hardwareversion 2.0
Softwareversion FAST3890V3_TDC-SIP_sw18.76.10.15k-4
GUI-version

5.49.2

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Madden1997 og @Jens B.P. 

Jeg har sendt jer begge en privatbesked, så vi kan få kigget nærmere på de problemer oplever. 

Omdømme 4
Badge +1

Samme problem her. Opstod for ca. 3 uger siden da der var en YS tekniker og skifte et eller andet i deres boks ude ved vejen.

Er i dialog med support om det. De har i første omgang sendt mig et nyt modem (jeg havde det gamle “Rumskib”). Det vil helt sikkert ikke løse problemet, men support vil gerne have at jeg har nyeste udstyr inden de fejlsøger yderligere.

Fejlen er virkelig irriterende, kommer med uregelmæssige intervaller og varer hver gang ca. 1 minut hvor forbindelsen bliver ultra langsom.

Besvar