Spørgsmål

Dårlig forbindelse del 2


Badge

Jeg laver en anden tråd da den tidligere ( 

)

Lige var blevet fyldt med lidt meget random information som åbenbart ikke var så vigtigt. Sagen kort, har for nyligt fået en 1000/1000 erhvervsforbindelse gennem yousee, men diverse tests viser at min pcer kun ligger på cirka 250-300 mbit op og ned...

 

Jeg har her til morgen lavet nogle test hvor jeg flyttet min stationære helt hen til routeren, og hvor jeg via min Asus USB AC68 Dual band stadigvæk kun får 300/300 cirka med fuldt wifi signal. Hvis jeg sidder samme sted med min mobil, kan jeg få cirka 700/500 på netværket… Når jeg kabler computeren direkte til routeren, kan jeg dog uden problemer også opnå tæt på den lovet 1000/1000 forbindelse.

Så noget tyder på det er min wifi adapter der er problemet, men giver det nogen mening for så vidt jeg kan læse mig til, så burde den da fint kunne klare noget større hastigheder end de 300 mbit den pt arbejder med… Så ja er lidt lost her, nogen der har nogen foreslag til hvad filen der foregår?


2 Kommentarer

Badge

https://www.asus.com/networking-iot-servers/adapters/all-series/usb-ac68/techspec/

 

Er den her jeg har, så vidt jeg kan læse kan den håndtere op til 1300 mbit på 5ghz netværket. Så burde vel være rigeligt til mit behov ikke?

Omdømme 6
Badge +8

Det kan skyldes usb porten på din stationære er usb 2.0, som teoretisk har en max speed på 480Mbps, men nok vil ligge på de 300/300 som du beskriver.

Den skal i en usb 3.0 port (teoretisk max speed 5Gbps).

Hvis ikke det findes på din stationære, så kan et indstikskort løse hastigheden.

 

Besvar