Jeg fik min D6 router leveret med dette firmware:

og jeg konfigurerede en del portforwards og lavede min dhcp range om til mellem 192.168.100-254. Sluttelig gik jeg i Maintenance menuen og lavede backup af konfigurationen.

Pludselig den anden dag virkede mine port forwards ikke og jeg kunne ikke fange mine servere ude fra. Jeg kunne se at router nu havde fået et andet firmware:

plus at en masse menuer var væk, eksempelvis restore af konfiguration. Samtidig var alle mine port forward konfigurationer væk. Så om igen, men nu kan man ikke konfigurere en port forward til en ip der ligger uden for dhcp range medmindre den er reserveret. Det giver jo slet ikke mening at man først skal reservere før man kan lave port forward. Jeg har nu ændret dhpc range til 192.168.1.2-254 og reserveret min 25 enheder med fast ip-adresse. Det virker, men gui til routeren er blevet ekstrem langsom når den skal hente data. Samtidig kan jeg nu ikke lave en backup af konfigurationen fordi menuen mangler. Jeg frygter når man laver om igen, forsvinder det hele så igen :-(