Svar

coax-kabelnetværk


Badge

så her kommer mit spørgsmål

jeg læser at man med coax stik kan får op til 1000/100 mbit hastigheder men hvergang jeg prøver at få hurtigere hastighed intet sker der , så fik fat i yousee men de siger bare at jeg bor for langt fra kassen til at jeg kan få det men jeg kende 2 her over der har fastspeed ( 1000/100 ) og har ingen problemer må lige fortælle at cotx softwaren er opdateret til sidste nye og jeg kan godt forlade yousee men får ikkke hurtigere hastighed 

HÅBER NOGLE HERINDE MÅSKE HAR EN LØSNING 

icon

Bedste svar af Radiomanden 2 March 2023, 10:44

Se original

35 Kommentarer

Badge

Louise  der er

  • Moderator

her på yousee har lige besked mig om hun gerne vil gp ind i det og ville vænde tilbage så jeg håber

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det samme problem var her i de ejendomme (70 lejligheder) hvor jeg bor at nogen ikke kunne få samme hastighed som andre, så ville der blive ballade. Det er så heldigvis ikke tilfældet alle med Coax kan få Gigabit, og dem der har Fiber kan ligeledes. Alle har Coax, alle kan få fiber, hvilket nogen har.

Hvordan måles hastigheden?

Hvis det er med YouSees hastighedstest er der nogle ting, der skal være opfyldt. Det er beskrevet på YouSees side med hastighedstest nederst på siden under selve testen. Man kan ikke måle hastigheder, der er højere end det, som den benyttede enhed (PC eller andet) kan klare.

PC’en bør forbindes med et CAT5e eller et CAT6 kabel direkte til routeren. Bruges trådløs forbindelse kan hastigheden være nedsat.

Der synes at være et problem med Sagem 3890-routerens LAN-porte som af ukendte årsager nogen gange i henhold til flere brugere kun giver 100 Mbit hvor det skulle være 1000 Mbit. Er man ramt af dette problem kan der ikke måles gigabit-hastighed via kabel på LAN-portene. Jeg har ikke selv dette problem, og får gigabit-hastig på den benyttede LAN-port. Bruges trådløs forbindelse (wi-fi) har man ikke dette problem, men hastigheden kan så være noget reduceret.

Omdømme 7
Badge +9

Har en 300/300. Hastighed målt på Wi-Fi. Kan kun måle på Wi-Fi.

 

Jeg tror ikke, det handler om at måle hastighed. Yousee har sagt, at de ikke kan levere mere end 300/60 på hans adresse, da det kørte ustabilt med højere hastighed (kan forklares med for meget signaltab, når de nu taler om afstand).

Her er hvad jeg får. Har et 1000/500 abonnement via coax. Målt på kabeltilslutning til router Sagemcom 3890. Der er en ekstern switch placeret mellem routeren og computeren. Bruger kun wi-fi hvor det er eneste mulighed på mobile enheder.

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke praktisk med kablet, da Royter sidder på den anden side af en væg, og Pc’en kan kun bruge Wi-Fi. Der er 100% dækning i hele lejligheden.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @DK2300 

Vi skal have tjekket op på hvad der ligger til grund for hvorfor der ikke kan tilbydes højere hastighed på din adresse - især hvis det kan lade sig gøre for andre i området. Det er dog meget begrænset hvad vi kan se i vores systemer, så jeg kan ikke love dig en fyldestgørende forklaring. 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan få kigget på det. 

@Louise 

Er der spændende nyt?

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Logan 

Der må jeg nok være dig svar skyldig. Når vi sender privatbeskeder herfra, henviser vi altid til vores mail, da vi ikke må have personhenførbare oplysninger liggende i privatbeskeder. Jeg kan ikke lige på stående huske om @DK2300 fik sendt os en mail, men hvis han har fået afklaring, er han meget velkommen til at dele den her 😊

Besvar