Svar

coax-kabelnetværk


Badge

så her kommer mit spørgsmål

jeg læser at man med coax stik kan får op til 1000/100 mbit hastigheder men hvergang jeg prøver at få hurtigere hastighed intet sker der , så fik fat i yousee men de siger bare at jeg bor for langt fra kassen til at jeg kan få det men jeg kende 2 her over der har fastspeed ( 1000/100 ) og har ingen problemer må lige fortælle at cotx softwaren er opdateret til sidste nye og jeg kan godt forlade yousee men får ikkke hurtigere hastighed 

HÅBER NOGLE HERINDE MÅSKE HAR EN LØSNING 

icon

Bedste svar af Radiomanden 2 March 2023, 10:44

Se original

35 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +8

Hej @DK2300 

Velkommen til YouSee Forum 😊

Jeg vil gerne prøve at tage et kig på det - jeg skal dog lige være helt sikker på, hvad det er du oplever. 

Betale du for en 1000/100 mbit lige nu? Eller er problemet, at du får at vide at du ikke kan opgradere til 1000/100 mbit? 

Badge

Fik 1000 men virkede ik kun ik få hastigheden over det jeg har nu 300/60 så prøvede at få 200/200 virkede ikk men inden alt det her havde jeg en forbindelse på 500/100 og så pludselig kunne det mere 

Omdømme 7
Badge +9

Bruges der kablet forbindelse fra en Sagem 3890.? Der er en begrænsning på 100 Mbit på Lan, det påvirker ikke Wi-Fi.

Badge

jeg bruger den router der fulgte med til 300/60 det kører fint grunden til at jeg vil have det andet er at jeg giver 320kr for 300/60 og kan få 11000/100 for det samme derfor 

den sidste ting er jeg er total dum hvad software og hvad der ellers skal bruges jeg kan tænde op og gå nettet samt spille 

men takker

Hvis man kigger på det rent teknisk, så kan der godt være yderområder med sådanne udfordringer. De høje hastigheder bruger frekvenser helt op til 1,2 GHz. Jo højere frekvens, jo mere signaltab er der i kablet.

Om det er det, Yousee mener, og hvor mange sådanne yderkunder de har, det skal jeg ikke kunne sige.

Omdømme 7
Badge +9

Der er noget som er uklart, du skriver at du har en 300/60 forbindelse til Kr. 320, men kan få en 1000/100 (Gigabit) for samme pris, det må så være fra en anden udbyder, derfra får du så et andet Modem, som er sat op til den udbyder.

Badge

hær lige jeg har yousee med internet gemmen tv stik

med pbs bliver det 309kr og kan få det 1000/100 til 199kr + pcs så ca det samme pris og vil hels blive hos yousee fordi jeg kan ikke få hurtiger internet andre steder det er max 300/60 

Omdømme 7
Badge +9

Der må kontaktes YS, angående det, da du burde kunne få en højere hastighed når det er via Coax, og ikke DSL. Coax kan give de samme høje hastigheder som Fiber kan.

Er du koblet på et foreningsanlæg? Det er nemlig ikke alle foreningsanlæg, som er opgraderet til at håndtere hastigheder over 300/60.

 

(Det er ikke den forklaring, Yousee kommer med, men...)

Badge

nææ tror jeg ik jeg bor i sundparken og der  er frit til at få tv og internet hvor man vil og har tryllet ys om af få det lavet men nej dsv 

Omdømme 7
Badge +9

Går man ind på denne side: https://yousee.dk/bredbaand#forside og indtaster sin adresse, så så får man frem hvad der kan tilbydes på adressen. Det vil altid være det bedste der kan tilbydes.

Badge

yes har prøvet har max hastighed lige nu 

det er bare lidt frustrende for de sender tilbud på billigt net fordi man er kunde eller ringer en op og er sgu lidt træt a at skal fortælle det om om igen fordi de ser færst at jeg havde ret senere men pyt sådan er det 

jeg takker for kampen 

Det kunne være interessant at få mere at vide. Om de har opgivet dig, fordi du vil være for dyr at koble på de høje hastigheder (måske tykkere kabler, som har mindre signaltab). Når Yousee kommer forbi tråden, kan de lige kigge på din situation. @Kasper måske.

Badge

det ville da være kanon 

Omdømme 7
Badge +9

Hvilke hastigheder har de øvrige beboere.?

Badge

jeg kender to der har webspeed med 1000/100 mbit men ellers ved ikke og vi bor heller ikke i samme opgang han bor 2 huse lægerne henne men det er stadig samme egnedom

 

Omdømme 7
Badge +9

Så skal du også kunne få samme hastighed, det er det/de samme kabler. Det kan også være at det er vægudtaget i lejligheden der der er for gammelt til Gigabit.

Badge

fik et helt nyt stik sidste gang den troede at det ville hjælpe men nej

 

Så skal du også kunne få samme hastighed, det er det/de samme kabler.

Længden på kablerne er ikke den samme. Signaltabet vil derfor være forskelligt. Når Yousee siger, at han bor “for langt fra kassen”, så må vi næsten være ude i sådan noget.

Omdømme 7
Badge +9

Så er det næppe der problemet er, men da andre kan og får Gigabit, så er der et problem et sted.

Omdømme 7
Badge +9

Så skal du også kunne få samme hastighed, det er det/de samme kabler.

Længden på kablerne er ikke den samme. Signaltabet vil derfor være forskelligt. Når Yousee siger, at han bor “for langt fra kassen”, så må vi næsten være ude i sådan noget.

Det er så noget YS skal se på, det kan da ikke passe at der ikke er en løsning.

Badge

ok ringer til dem her i eftermiddag

Så skal du også kunne få samme hastighed, det er det/de samme kabler.

Længden på kablerne er ikke den samme. Signaltabet vil derfor være forskelligt. Når Yousee siger, at han bor “for langt fra kassen”, så må vi næsten være ude i sådan noget.

Det er så noget YS skal se på, det kan da ikke passe at der ikke er en løsning.

Der findes naturligvis en løsning, men den er måske for dyr, hvis det kun drejer sig om få kunder. Jeg kunne godt tænke mig at høre Yousees sande forklaring.

Badge

jeg kan skrive den ned og lægge den ud

 

Måske suppleret af Yousee her på forummet, hvis den telefoniske forklaring ikke er dybdegående nok.

Besvar