Svar

bridge mode D6

Badge

Jeg har lige fået internet fra YouSee sammen med en Sagem D6. Jeg vil gerne have D6 til at køre bridge mode og jeg kan se, der er flere meldinger om, at det kan og ikke kan lade sig gøre på d6.

Er det muligt og findes der en vejledning.

På forhånd tak for hjælpen..

icon

Bedste svar af Kasper 11 December 2023, 13:25

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er en fejl i den FW der er på Routeren i øjeblikket, så der kan ikke bruges Bridge, har ikke hørt om fejlen skulle være rettet. derudover i Bridge, så kan den ikke bruges til TV skulle du have det med på forbindelsen, egen Router kan ikke bruges til TV.

Haves der kun bredbånd og ikke TV, så kan egen Router tilsluttes direkte på Konverteren, der skal bruges VLAN 101.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Brian100 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det er rigtigt, hvad Radiomanden skriver - Sagemcom D6 har ikke bridge mode funktionalitet. Det vil kræve opdatering af firmwaren med en sådan funktionalitet. Der er ikke noget konkret om, hvornår det eventuelt det vil ske. 

Det kan også give problemer i forhold til tv og telefoni, hvis du sætter egen router på med VLAN tagging eller sætter den i bridge mode.

Er det en ren bredbåndsløsning eller har du også tv og telefoni på? 

Badge

Hej med jer

Tusind tak for jeres svar.

Jeg har desværre også tv, så jeg må nøjes...

Omdømme 7
Badge +9

Det er dog muligt at streame alle kanaler, så der kan bruges egen Router, og f.eks Streameren fra YS, eller anden Android TVOS enhed men Play App’en installeret. YS Streameren er som sådan en Google TV med deres Skin Overlay.

Besvar