Svar

Booster installation


Badge

Jeg har for nylig installeret 2 stk Boosters og på bedst mulig vis fulgt vejledningen. Undervejs i vejledningen mener jeg at blive spurgt til at installere/logge på router med den ene af de to Boosters; nemlig hoved Boosteren (der er kablet til routeren). Jeg mistænker, at den anden Booster måske ikke er forbundet til selve netværket - kan det overhovedet lade sig gøre? De lyser nemlig begge grønt og alt ser ud som det skal være. Jeg har slået wifi fra på routeren. Inde fra Yousee Wifi appen kan jeg “kun” se en enhed der hedder Air4930 (med 4 klienter), men skal jeg kunne se begge Boosters her? Når jeg står tæt på Booster 2 har jeg dårlig wifi forbindelse, så jeg mistænker at den leder helt hen til Booster 1, hvor der er fin forbindelse.

Spørgsmålet er, om det overhovedet er muligt kun at den ene er sat til og virker (når der nu er lys i begge), og hvordan sætter jeg den anden op efterfølgende? Skal jeg resette begge boosters og gøre forfra eller hvordan?

icon

Bedste svar af Radiomanden 9 November 2022, 16:30

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvis der gøres som her i vejledningen, så skulle alt være i orden.   https://yousee.dk/hjaelp/artikler/installer-wifi-booster/tilfoj-wifi-booster-s-til-dit-aktive-wifi-booster-netvaerk

Omdømme 4
Badge +4

Det skal se sådan ud.. Alt efter hvad du kalder dem.. 

Når du pare de 2 booster skal de stå ved siden ad hinanden, når de parat kan du flytte booster 2 og så vil den finde booster 1 af sig selv og når de 2 wifi signaler på boosteren lyser grønt er de forbundet..

 

Du kan altid nulstille booster 2 igen og starte forfra med at pare dem..

 

 

Badge

For for input. Og tak for screenshot; det blev tydeligt at kun 1 af mine 2 boosters udsendte wifi signal. Løsningen blev, at jeg tilsyneladende manglede step 4 i radiomandens guide om at synkronisere de to med hinanden ved tryk på sync knappen der sidder foran på begge boosters. Hold inde et par sekunder på nr1 efterfulgt at samme på nr2. Nu fremgår de begge på appen og udsender wifi.

Omdømme 1
Badge +3

Hej @Mathis_H 

Dejligt at læse, du fik det løst sammen med vores superbruger! Du må endelig skrive herinde igen, såfremt du har yderligere spørgsmål angående dine WIFI boostere. 💪

 

Hej. 

Jeg har installeret to boostere, som jeg har placeret på hver etage hhv stue og 1. sal. 

Når jeg så leder efter wifi netværk på de pågældende etager er det så navnet på det oprindelige WiFi netværk fra routeren, jeg skal forbinde til eller er det airties, som også kommer frem som WiFi på min oversigt? 

 

Og i ovrigt hvordan får jeg navngivet enheder ligeså fint som de er vist i screenshot foroven? 

Omdømme 7
Badge +9

Det er naturligvis det netværk som udsendes fra den nærmeste Booster som der skal logges på, Wi-Fi på Modem/Router skal være slukket.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/installer-wifi-booster/saet-wifi-booster-op-forste-gang

Omdømme 4
Badge +4

Du logger ind på dine booster her http://air4930.local/login.html

Koden står i bunden af den booster der kablet så kan du kalde dit netværk det du vil :)

Dit Wifi vil så hedde det samme i hele huset på alle booster, dit wifi navn vil så dækker både 2,4 og 5G så vælger din enhed selv den frekvens der bedst styrke og hvilken den kan bruge.. 

 

Med mindre du giver dit 2,4G og dit 5G forskellige navne men der der ingen grund til da enheder i dag selv vælger frekvens (næsten alle) 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis ikke der haves enheder der kun kan bruge 2.4 Ghz, så er der ingen grund til at der udsendes den frekvens, bruger udelukkende 5 Ghz af den grund.

Omdømme 4
Badge +4

Hvis ikke der haves enheder der kun kan bruge 2.4 Ghz, så er der ingen grund til at der udsendes den frekvens, bruger udelukkende 5 Ghz af den grund.

 

Næsten enig, min telefon iPhone 13pro kan godt finde på at hoppe over på 2,4G hvis jeg langt væk fra min booster.. Men igen lidt lige meget få så hopper den bare på mobil 5G netværk og det rigeligt hurtigt.

Så det ville kun være en fordel at have 2,4 tændt hvis man VIL være på wifi selvom man er lidt langt væk fra ens router..

Det skal også siges at nogle hårde hvidevarer kun køre på 2,4G. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er fuld signal uanset hvor i lejligheden man er, så der er ingen grund til at bruge andet end 5 Ghz. Der er ingen grund til at kunne “tale” med Køleskab eller andre husholdnings ting, har heller ikke noget der kan det.

Besvar