Spørgsmål

Adgang til router, Sagem 3890


Badge

Hej

Kan ikke få adgang til router på adressen 192.168.0.1. Når jeg skriver den ind havner jeg på min Qnap NAS’ login side!

Ved simpelthen ikke hvad jeg har gjort forkert… Efter en genstart af NAS, for at opdatere firmware, er det gået helt skævt med adgangen til router…

Og det er irriterende når wifi´en driller i hele huset! Det skete efter jeg satte en USB netværks dongel i en anden PC - pokkers som uheldene rammer ned over mig!

 Håber I kan hjælpe her inde da Yousee ikke kan hjælp over telefonen.

Kunne være interessant at vide om jeg bare kan tage routeren under armen og få den byttet i nærmeste butik!?

 

VH - Den håbe fulde:-)


26 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Efter opdatering til NUUDAY FW, er der sket ændringer i hvordan 3890 Modemmer opfører sig, og funktioner er ændret, så du er ikke den eneste.

Der er rigtig mange tråde om det, så det er meget uoverskueligt. Her er den oprindelige tråd om det.

 

Badge

Well, så fik jeg wifi (ved at ændre navn og kode på netværk).

Nu vil jeg så gerne ind i router, men 192.168.0.1. peger hen til min NAS. 

Hvilken adresse skal jeg indtaste??

 

VH Sylvester

Omdømme 6
Badge +8

Well, så fik jeg wifi (ved at ændre navn og kode på netværk).

Nu vil jeg så gerne ind i router, men 192.168.0.1. peger hen til min NAS. 

Hvilken adresse skal jeg indtaste??

 

VH Sylvester

Sluk for din NAS og genstart router, hvis ikke det hjælper så lav en reset af routeren, som bringer den tilbage til fabriksindstilling.

Du bør kunne tilgå den via http://192.168.0.1 

Først når din router kan tilgåes og det kører, så sæt NAS på netværket.

 

Badge

Hmm.. Trods nyt navn og kodeord på router/netværk (imorges med hjælp fra kundeservice pr tlf:-)) får jeg ikke lov at komme ind.

Router er genstartet og nulstillet efterflg.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hmm.. Trods nyt navn og kodeord på router/netværk (imorges med hjælp fra kundeservice pr tlf:-)) får jeg ikke lov at komme ind.

Router er genstartet og nulstillet efterflg.

 

Hvad får du af fejl, for din NAS er vel slukket..

Badge

Ugyldigt password - jo. NAS stadig slukket

Omdømme 6
Badge +8

Ugyldigt password - jo. NAS stadig slukket

Hvis du er sikker på det er det rigtige password du bruger, så prøv 20-25 gange, så kan det være du kommer ind...

Synes at kunne huske noget med andre der har haft dette issue.. der kom de ind på denne måde.

Ellers må du nok få en ombytter, en ny router kan afhentes i nærmeste youSee butik efter aftale med youSee kundeservice.

Badge

:o) Jamen så er det jo bare med at gå i gang! Du hører nærmere hvis jeg ikk kommer ind;-)

Badge

Lidt fjollet men når jeg indtsater mine 12 tegn i koden tilføjes der 4 når jeg taster enter!?

Omdømme 6
Badge +8

Lidt fjollet men når jeg indtsater mine 12 tegn i koden tilføjes der 4 når jeg taster enter!?

Du har admin og så et 12 tegns password.. måske er det noget med password udfyldelse i din browser der driller. (browser kan sættes til at gemme password)

Prøv at brug en anden browser end den du bruger.

Sådan opfører den nye firmware sig. Når man trykker login, går den ind og ændrer indholdet af passwordfeltet, inden formularen submittes (hvis browseren gemmer passwordet, gemmer den dermed også noget forkert).

Badge

Har forsøgt med Firefox og Edge med samme reslutat, ingen adgang - og jeg taster de samme tegn som har på min lille seddel….

Omdømme 6
Badge +8

Ja der er en label bagpå router, der står password.

Badge

Ændrede navn og password med en hjælp fra en medarbejder hos Yousee´s kundeservice i går….

Har testet om det skulle virke, det gør det ikke...

Omdømme 6
Badge +8

Ændrede navn og password med en hjælp fra en medarbejder hos Yousee´s kundeservice i går….

Har testet om det skulle virke, det gør det ikke...

Du skal resette router hvis de har ændret det, ellers er det password bagpå router der gælder

Badge

life is strange…

Er kommet ind på router efter slukket router → nulstillet router→ tastet gammelt navn/password

Stadig uden NAS er tændt; så den tænder jeg om lidt...

Badge

Hej Sylvester.

 

Har du fået løst dit problem?

Jeg har præcis samme udfordringer som dig, siden firmware opgraderingen i November.

Ved indtastning af IP for router, lander jeg på min Qnap login side.

Hvis Qnap NAS frakobles netværket, finder den intet, heller ikke routerens login side.

 

Har prøvet med 3 forskellige browsere og Antivirus midlertidigt de-aktiveret.

Kan dog pinge routeren uden problemer.

 

Efter reset/nulstilling af router, får jeg adgang, men så snart jeg ændrer bare den mindste indstilling og gemmer, så mister jeg forbindelsen til routerens login side.

Det er lige meget om det så kun er EN (simpel) indstilling der ændres.

 

Startede med at ændre Gateway og troede at det hang sammen med det, så prøvede udover 192.168.0.1 også 192.168.1.1 og 192.168.2.1 samt 192.168.3.1, men fandt senere ud af, at det samme skete,

når jeg efter en reset, kun ændrede f.eks. noget så simpelt som et password eller kun SSID på mit WiFi.

 

Det er lykkedes mig at færdig konfigurere alle indstillinger.

En lang liste af DHCP reserveringer, (sindssygt mange MAC adresser), en del Port forwardings, Gateway, Password, alle WiFi indstillinger m.m. på EN gang og så afslutte med at gemme det hele.

Derefter er forbindelsen til routeren tabt, ved nye login forsøg.

Skal noget ændres eller tilføjes senere, skal routeren og det hele atter nulstilles, for igen at få adgang til login siden og så skal alt tastes igen forfra.

 

Håber virkelig YouSee snart får løst dette problem med en ny og mere stabil FW opgradering.

Badge

FB11_01

Nej, beklager! Gav op på det da jeg, som du selv, havde gemt alle indstillinger og dagen efter vili fortsætte mit arbejde ikke ku komme ind igen, tænkte "”Hvor Herre bevars! Sikke noget l...” men havde forbindelse til div telefoner og andet wifi samt min QNAP. Har derfter lagt det på hylden og levet med ikke at kunne komme ind på routeren,

Har netop forsøgt igen 192.168.0.1. og alternativt “Denne computer>netværk>sagemcom” men havner på nas  - så meget noget hø!

Ja, det må gerne løses via ny stabil opgradering!

Gør det en forskel, hvis I deaktiverer UPnP?

Når den normale ip ikke virker, gør http://192.168.100.1 så?

Badge

:-) Kommer til login side -tak for tip/link!

 

Det er trist, at de sender en så ufærdig og utestet firmware ud til deres kunder. Det danske interface var ikke engang færdigoversat, da de sendte de første versioner ud (ligesom deres nye webmail).

Badge

Tak for svaret Sylvester.

 

Og tusind tak Logan.

Har ikke prøvet at disable UPnP endnu, men http://192.168.100.1 giver adgang.

Er der nogen logisk forklaring på dette?

Ikke engang den ellers meget venlige og servicemindede YouSee tekniker, der ringede til mig i slutningen af november foreslog/ tænkte på dette som en mulighed.

 

Så er vi kommet lidt videre Sylvester :-)

Omdømme 7
Badge +9

Det er NUUDAY FWen der er skyld i det, den har lavet om på meget.

Omdømme 6
Badge +8

192.168.100.1 er normalt den IP adresse der bruges når router er sat i bridge mode.. 😗

Badge

FB11_01:Jo, lidt videre men ingen kvantespring…

PeterA4: 192.168.0.1.fungerede fint FØR sw opdatering...

Besvar