Spørgsmål

2 værktøjer i GUI’en til min Kaon 3420 router er ustabile


Badge
  • Udforsker
  • 10 kommentarer

Jeg har en Kaon 3420 router leveret af Yousee, som er koblet til min fibernet forbindelse. Og det fungerer ganske fremragende. Mit problem er knyttet til selve GUI’en til routeren, som i øjeblikket benytter firmware version 3.4.38

To af de væsentligste funktioner i interfacet, “Tilsluttede enheder” og “Netværk” fungerer kun ved “festlige” lejligheder.

  1. Tilsluttede enheder: Denne funktion skulle både kunne vise en “oversigt” og en “liste”. For det første går der laaang tid, før denne funktion viser noget som helst. Oversigten viser nogle gange selve routeren og de 4 LAN porte, men ikke de enheder, der er tilsluttet. Listen fungerer uhyre sjældent, og denne funktion skulle ellers give mulighed for at ændre information, der er knyttet til de enkelte enheder
  2. Netværk: Denne funktion ville normalt vise de statiske og dynamiske IP adresser på de enkelte enheder, der er tilsluttet routeren Men meget ofte enten hænger funktionen eller også viser den ikke noget som helt. Jeg kan også konstateret, at når funktionen virker, så viser den ikke alle IP adresserne, som jeg har defineret som statiske. Der er også problemer med “port forwarding” funktionen, som i princippet fungerer, men hvor man ikke selv kan definere, hvilken applikation/service der er knyttet til hver enkelt IP adresse

    Håber at udviklerne bag GUI’en og de ovennævnte funktioner kan få fixet de rapporterede problemer snarest muligt. Pft.

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Sådan ser det ud her på oversigt og liste. FW samme som du har.

 

Omdømme 6
Badge +8

Sæt din egen router til fiberboksen, så kører det bare uden problemer og dårlig firmware. Vær dog opmærksom hvis du har tv over router, men kan fint ses via appen.

sådan en router havde jeg også til herhjemme, men det er umuligt at ændre dns serveren på den, uden den går tilbage til default.

Badge

Ja. Sådan burde informationen om de “tilsluttede enheder” se ud, men det gør det meget sjældent på min Kaon router. Normalt enten hænger funktionen eller også viser den kun Ethernet portene og Wi-Fi kanalerne. De tilsluttede enheder vises ikke. Dog som jeg skrev, virker det nogle gange, men det er så ustabilt, så jeg vil karakterisere det som ubrugeligt.

Som supplerede information kan jeg oplyse, at alle mine enheder (når det fungerer) vil vises, som tilkoblet til Ethernet port 1. Wi-Fi kanalerne i routeren er udkoblet (slukket). Bag routeren har jeg etableret et mesh-netværk, hvor den primære node, som er tilkoblet routeren, kører i bridge-mode. Før jeg fik en Kaon router, havde jeg en Homebox (Sagem) router, og her observerede jeg ikke tilsvarende problemer. Derfor antager jeg, at mine observationer knytter sig til firmwaren i Kaon routeren.

Omdømme 7
Badge +9

Har haft den i 2 år, det har aldrig være anderledes.

Badge

Til PeterA4. Det har jeg selvfølgelig afprøvet. Men som tidligere nævnt, så fungerer min nuværende opsætning ganske fremragende med den bedste udnyttelse af båndbredden. Jeg skrev blot dette indlæg for at gøre udviklerne af Kaon firmwaren opmærksom på, at 2 af de væsentlige funktioner i GUI’en ikke fungerer optimalt.

Omdømme 7
Badge +9

Forummet er ikke en kontakt til You See, de kommer forbi ind i mellem, men ser ikke nødvendigvis alle opslag, forummet er for brugere til brugere.

Badge

Ja. Det er jeg klar over. Men jeg postede indlægget for at gøre opmærksom på, hvad jeg har observeret med Kaon GUI’en i tilfælde af, at andre brugere på dette forum har oplevet det samme. Det kunne jo være, at det kunne motivere YouSee til ved lejlighed at kigge nærmere ind i substansen af mine observationer !!

Omdømme 7
Badge +9

YS er igang med at sende nye opdateringer ud til Modems/Routere, så det må vente at se hvordan det så bliver. Der dog helst at der ikke bliver pillet ved Kaon, men det er jo nok ønsketænkning. Den kører som den skal, og der kan skrues på det der ønskes at skrue på.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har en Kaon 3420 router leveret af Yousee, som er koblet til min fibernet forbindelse. Og det fungerer ganske fremragende. Mit problem er knyttet til selve GUI’en til routeren, som i øjeblikket benytter firmware version 3.4.38

To af de væsentligste funktioner i interfacet, “Tilsluttede enheder” og “Netværk” fungerer kun ved “festlige” lejligheder.

  1. Tilsluttede enheder: Denne funktion skulle både kunne vise en “oversigt” og en “liste”. For det første går der laaang tid, før denne funktion viser noget som helst. Oversigten viser nogle gange selve routeren og de 4 LAN porte, men ikke de enheder, der er tilsluttet. Listen fungerer uhyre sjældent, og denne funktion skulle ellers give mulighed for at ændre information, der er knyttet til de enkelte enheder
  2. Netværk: Denne funktion ville normalt vise de statiske og dynamiske IP adresser på de enkelte enheder, der er tilsluttet routeren Men meget ofte enten hænger funktionen eller også viser den ikke noget som helt. Jeg kan også konstateret, at når funktionen virker, så viser den ikke alle IP adresserne, som jeg har defineret som statiske. Der er også problemer med “port forwarding” funktionen, som i princippet fungerer, men hvor man ikke selv kan definere, hvilken applikation/service der er knyttet til hver enkelt IP adresse

    Håber at udviklerne bag GUI’en og de ovennævnte funktioner kan få fixet de rapporterede problemer snarest muligt. Pft.

Hej  @JNV3 

Tak for din feedback. 

Det lyder ikke optimalt - har du haft routeren nulstillet/reset og set om det hjælper? 

Jeg har sendt din feedback videre til rette afdeling😊

Badge

Tak Kasper. Lyder godt hvis I får kigget på det. Ved godt at det måske ikke er det mest presserende problem, men det vil da være rart, at de 2 måske mest informative funktioner i router værktøjet virker, som de skal.

Og ja. Jeg har resat routeren et par gange ifm. et nedbrud inde hos Jer, da jeg først troede, at det var min router, det var galt med. Det var forøvrigt efter disse nulstillinger, at 2 af mine statiske IP adresser forsvandt fra oversigten. Disse 2 enheder vises imidlertid på oversigten over forwardede adresser, og de fungerer også efter hensigten, da jeg kan kommunikere med dem fra den eksterne side af routeren.

Jeg har også verificeret, at de 2 rapporterede uhensigtsmæssigheder også viser sig på andre devices og andre browsere. Så de knytter sig altså ikke til en bestemt PC eller smartdevice.

Jeg er dog opmærksom på, at problemet kan være relateret til, at routeren skal “trække” informationen om mine tilsluttede enheder ud gennem en bridge, som også er den primære node i mit mesh-netværk. Det kan f.eks. være årsagen til, at det tager meget lang tid, før router GUI’en overhovedet giver lyd fra sig og viser noget på skærmen. Men uanset om dette kunne være årsagen, så burde den konkrete opsætning af netværket ikke være årsagen til dette, når kommunikationen med Internettet ellers fungerer fremragende !

Omdømme 7
Badge +9

Hej @JNV3 

Tak for dit skriv. 

Jeg prøver at få en reaktion på det hurtigst muligt🙂
 

Jeg oplever det samme på en tidl. lynskadet KAON og en ny erstatning, som jeg igen har sat op manuelt fra bunden.  Jeg ville gerne vide om Kasper har et svar?

 

KAON DG3420TD-1.0 3.6.6, VDSL bonded

Windows PC der forsøger at tilgå GUI er forbundet via LAN

Har TP-Link RE-650 som WiFi-strækker

Omdømme 7
Badge +9

Hej I tråden 

Jeg beklager mange gange, at det ikke lykkedes mig at komme tilbage med en konkret tilbagemelding.

Jeg meldte dette videre, så der er gjort opmærksom på det - men jeg prøver endnu engang om jeg kan få en reaktion på og komme tilbage med. 

Hvis der er fejl i firmwaren, så skal det meldes ind til dem der laver firmwaren og så skal det prioriteres ind. 

Jeg håber som sagt, at jeg kan komme tilbage noget konkret, men det er i hvert fald sendt videre og meldt videre til rette afdeling, så de er klar over det. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej

Afklaringen på denne tråd er at vi kender til fejlen på denne HomeBox, men der bliver ikke udviklet yderligere på denne model.

I vores nyeste Wi-Fi Router D6 findes fejlen ikke og den kan der evt. skiftes til.

Omdømme 7
Badge +9

Der skal absolut ikke skiftes, beholder KAON indtil den explorer er eller på anden vis ikke virker længere, D6 er ligesom 3890 for restriktiv, der er ting jeg gerne selv vil bestemme. Har ikke oplevet nogen ustabilitet har virket fejlfrit i de snart 3 år jeg har haft Fiber.

Besvar