Hvad betyder fejlkoden på min tv-boks? (Humax)


Omdømme 7
Badge +9

Nogle gange kan du opleve at få en fejl på din tv-boks, men hvad betyder den og hvad kan du gøre ved det? 

De fleste af YouSee’s kunder har i dag en Humax tv-boks:

  • YSR2000 med indbygget harddisk og
  • YS4000, som optager i skyen.

OBS: Denne artikel omfatter endnu ikke Humax YS5000 boksen, som er vores  nyeste tv-boks til fiber og DSL-signal.

Her er nogle af de typiske fejlbeskeder samt årsag hertil:

OBS: Tjek altid først om du er ramt af en driftsforstyrrelse ved at slå din adresse op på yousee.dk/driftinfo eller ved nærmere kontakt til YouSee.  

Cannot_tune:
Hvis du får denne fejlbesked, så skyldes det typisk et problem med dit antennesignal. Tjek derfor om dit kabel sidder korrekt og er af tilpas høj kvalitet. Udskift det eventuelt med et andet YouSee Ready kabel.

Læs mere om kabler her. 

Blocked by cas:
Denne besked kommer typisk, hvis din tv-boks mangler internetforbindelse. Årsagen kan være, at din router er offline eller du har fået ny router og ikke fået indstillet boksen til at koble sig på det nye netværksnavn. Nogle gange skal du måske bare genstarte din router og din tv-boks. 
 

404 X-PVR:
Denne besked kan du opleve at få ved programmering eller sletning af en optagelse. 
Vi arbejder på at rette fejlen hurtigst muligt, men indtil da, skal du blot prøve igen eller prøve igen lidt senere. 

451 X-PVR:

Denne besked betyder, at du ikke kan optage fra kanalen. Nogle kanaler kan der ikke optages fra. F.eks. C MORE kanalerne. Dog ligger alt indholdet til fri afspilning, hvis du abonnerer på tjenesten (C MORE). Nogle gange kan det være, at der blot ikke er optagerettigheder på kanalen eller udsendelsen.  

Får du fejlen på en kanal, hvor du normalt kan optage, skal der fejlmeldes ved kontakt til YouSee.


1 Kommentar

Tv afbrydes ofte og  der står ingen forbindelse. Når jeg slukker og tænder for tv boksen går den i gang med at finde kanaler. Min gamle boks gav slet ikke problemer. 

Besvar