Problemer med at sende MMS?


Omdømme 7
Badge +9

Her kan du finde hjælp, hvis du har problemer med at sende og modtage MMS. 

 

Indhold i denne artikel: 

 

 

Der er nogle forskellige ting du kan tjekke og afprøve:

  • Du kan prøve at sende en MMS til dig selv. Hvis du modtager denne, så ved du, at opsætningen på din telefon ikke fejler noget. 
     
  • Du kan også prøve at tjekke om funktionen “Forstyr ikke” eller Flytilstand er slået til. Er det slået til, skal du prøve at slå det fra. 
     
  • Prøv at genstarte din telefon 
     
  • Tjek at du har seneste software på din telefon
     
  • Prøv dit SIM-kort i en anden telefon og se om det virker dér.
    På den måde kan du finde ud af du skal have et nyt SIM-kort. Hvis det virker, så er det opsætningen eller telefonen problemet ligger på. Virker det ikke, kan det være en fejl på dit SIM-kort. 
     
  • Sikre dig at opsætningen for MMS står rigtigt på din enhed:

 

💡 OBS! MMS’er over 1 MB tillades ikke, så vær opmærksom på, hvor meget din besked fylder. Fylder den mere, anbefales andre apps til kommunikation og chat. 

 

iPhone & iPad


Gå til Indstillinger → Vælg Mobilnetværk → Vælg Mobildata netværk

Her skal der står følgende under MMS:

APN: mms (skrives med små bogstaver)
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
 


Samsung


Gå til Indstillinger →  Vælg Forbindelse → Vælg Mobile Netværk → Gå til Adgangspunktsnavne → Tryk på Tilføj og indtast følgende:

Navn: mms
APN: mms
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk
Mms-port: 8080
MMC: 238
MNC: 01
Godkendelsestype: Her klikker du på PAP

Tryk på APN-type. Der kommer et pop-up-vindue frem og her skriver du mms og trykker så på OK.

Du skal ikke skrive noget i de andre felter.

Tryk på de 3 prikker i øverste højre hjørne.

Tryk på Gem.



Huawei


Gå til Indstillinger → Vælg Trådløst og netværk → Vælg Mobil Netværk → Vælg Navn på adgangspunkt og tast følgende under internet

Navn: YouSee
APN: internet
MCC: 238
MNC: 01
APN type: Default

Under MMS skriver du følgende:

APN: mms
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk
MMS port: 8080
MCC: 238
MNC: 01
APN type: mms


23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper 

Husk nu ligeledes på at det ikke er muligt at sende en MMS der er større end 1 Mb. Hvilket jo så gør at funktionen nærmest er ubrugelig.

:relaxed:  Op til 2MB. Så er ikke det vilde.

Omdømme 7
Badge +9

Det har hele tiden været oplyst at det er 1Mb.

Det har hele tiden været oplyst at det er 1Mb.

Ja ok Radiomanden Læste blot således på nettet. En mms-besked kan højst fylde 2MB. I praksis vil de fleste mobiltelefoner automatisk tilpasse billeder/videoer, så de får en fornuftig størrelse for mms. Men er måske blot generelt hvad den kan fylde. 

Omdømme 7
Badge +9

Se denne tråd:

 

Se denne tråd:

 

Ja  har jeg set tråden, og du har ret, Det jeg fandt er givet  generelt hvad den kan fylde som max

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper

Husk nu ligeledes på at det ikke er muligt at sende en MMS der er større end 1 Mb. Hvilket jo så gør at funktionen nærmest er ubrugelig.

Hej @Radiomanden 

Godt input - det tror jeg, at jeg til tilføre artiklen som ekstra information. Tak!  :relaxed:

Omdømme 7
Badge +9

Det er da godt at det er tilføjet, det overrasker mange at det ikke er muligt at sende en MMS, da både billeder og video fylder meget i dag.

Har også set at MMS ikke længere omtales i Mobil abonnementerne, som også jeg foreslog at det ikke burde.

:relaxed: Hej jeg må tilstå ,jeg givet ikke har fanget tråden.

For en MMS kan indholder op til 2 MB. Dog som MAX.

Efter sine retter det pr auto. altså MMS selv til hvor meget tekst og billede osv

Så det holder sig inde for det tilladte MAX.

Mener en MMS fra youSee, er vel ikke anderledes som en MMS andetsteds. 

Forsæt god debat. 

Omdømme 7
Badge +9

Det spørgsmål er også stillet på FB, det er nogen tid siden, men det er ikke vigtigt, det der er vigtigt er at svaret var, der kan kun sendes en MMS der er Maximum 1 Mb.

Det spørgsmål er også stillet på FB, det er nogen tid siden, men det er ikke vigtigt, det der er vigtigt er at svaret var, der kan kun sendes en MMS der er Maximum 1 Mb.

Ja ok  MMS fra youSee er max 1 MB. Fint nok.

Omdømme 7
Badge +9

Så må der formodes at det punkt er uddebateret.

Så må der formodes at det punkt er uddebateret.

Hvem bestemmer det. Er der loft på hvad man må skrive Ok fint nok..

God dag, 

Omdømme 7
Badge +9

Det var det angående størrelse på MMS jeg henførte til. Det blev åbenbart ikke forstået.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har 2MB MMS fra et selskab som benytter Telenor. Det er tåbeligt der ikke er enighed om maksimal MMS størrelse. 

Omdømme 7
Badge +9

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1058012707613954/   Det er stadig sådan.

Jeg har 2MB MMS fra et selskab som benytter Telenor. Det er tåbeligt der ikke er enighed om maksimal MMS størrelse. 

Ja præcis,  

Omdømme 7
Badge +9

Der er jo så mange andre muligheder at sende billeder/video med, så det er da ikke et uoverkommeligt problem, her i familien bruges der WhatsApp den kan det uden problemer. Samt gratis tale mellem alle der har den App. Det gælder hele verden.

Her kan du finde hjælp, hvis du har problemer med at sende og modtage MMS. 

Der er nogle forskellige ting du kan tjekke og afprøve:

 

  • Du kan prøve at sende en MMS til dig selv. Hvis du modtager denne, så ved du, at opsætningen på din telefon ikke fejler noget. 
     
  • Du kan også prøve at tjekke om funktionen “Forstyr ikke” eller Flytilstand er slået til. Er det slået til, skal du prøve at slå det fra. 
     
  • Prøv at genstarte din telefon 
     
  • Tjek at du har seneste software på din telefon
     
  • Sikre dig at opsætningen for MMS står rigtigt på din enhed:

    iPhone & iPad: 

    Gå til Indstillinger → Vælg Mobilnetværk → Vælg Mobildata netværk

    Her skal der står følgende under MMS:

    APN: mms (skrives med små bogstaver)
    MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
    MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk:8080


    Samsung:

    Gå til Indstillinger →  Vælg Forbindelse → Vælg Mobile Netværk → Gå til Adgangspunktsnavne → Tryk på Tilføj og indtast følgende:

    Navn: mms
    APN: mms
    MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
    Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk
    Mms-port: 8080
    MMC: 238
    MNC: 01
    Godkendelsestype: Her klikker du på PAP

    Tryk på APN-type. Der kommer et pop-up-vindue frem og her skriver du mms og trykker så på OK.

    Du skal ikke skrive noget i de andre felter.

    Tryk på de 3 prikker i øverste højre hjørne.

    Tryk på Gem.


    Huawei:

    Gå til Indstillinger → Vælg Trådløst og netværk → Vælg Mobil Netværk → Vælg Navn på adgangspunkt og tast følgende under internet

    Navn: YouSee
    APN: internet
    MCC: 238
    MNC: 01
    APN type: Default

    Under MMS skriver du følgende:

    APN: mms
    MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
    MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk
    MMS port: 8080
    MCC: 238
    MNC: 01
    APN type: mms

     
  • Prøv dit SIM-kort i en anden telefon og se om det virker dér.
    På den måde kan du finde ud af du skal have et nyt SIM-kort. Hvis det virker, så er det opsætninten eller telefonen problemet ligger på. Virker det ikke, kan det være en fejl på dit SIM-kort. 

    OBS: MMS’er over 1 MB tillades ikke, så vær opmærksom på, hvor meget din besked fylder. Fylder den mere, anbefales andre apps til kommunikation og 

 

 

 

​​​​​​

 

 

Omdømme 7
Badge +9

You See forhandler ikke det fabrikat, så det er nok derfor at der ikke er skrevet om det.

Hej Kasper

Tak for dit input.

Det er desværre til ingen hjælp og viser tydeligt at du ikke har sat dig ind i hvad tråden drejer sig om, og hvad der er skrevet i tidligere indlæg.

1. Jeg kan sagtens sende og modtage mms på min egen mobil.

2. Det er også muligt at modtage mms fra alle andre mobiler også på den jeg har nu  (også med billedopløsning over 1 MB) - bare ikke fra en Iphone med CBB som udbyder.

3. Du vedhæfter mms-opsætning til Huawei      og Samsung mobiler, men som jeg   skrevet  flere gange i tråden er det en Oneplus jeg har.

4. Der er ikke nogle problemer med modtage mms når jeg flytter simkortet og i min tidligere Nokia 7 Plus, men flytter det retur i min Oneplus, så kan jeg ikke modtage mms der fylder mere end 1 MB.

WhatsApp er ikke en mulighed da jeg ikke kan forlange at alle mine kontakter skal tilmelde sig WhatsApp fordi YouSee har begrænsninger på mms.

Jeg har lige forsøgt at sende og modtage mms via messenger og der er også fejl med begrænsning.

Hvis YouSee har begrænsning på at modtage mms der fylder mere end 1 MB, hvorfor kan jeg så uden problemer modtage mms der fylder mere fra alle andre udbydere end CBB?

Jeg er så skuffet over YouSee ikke evner at tage ansvar for fejlen og finde en løsning 

Eller også er der bare en kommunikationsbrist mellem YouSee og mobil fra Oneplus

(alle de ting jeg skriver er bare gentagelse af hvad der skrevet i tidligere tråde)

Mvh.

Lillefixi

 

You See forhandler ikke det fabrikat, så det er nok derfor at der ikke er skrevet om det.

Hej

Det kan jeg godt leve med at få at vide, men så fortæl da at der er en begræsning for YouSee og Oneplus i stedet for at komme med løsningsforslag der ikke virker.

Omdømme 7
Badge +9

Det behøver jo ikke være Whatsapp der bruges, der er andre der kan bruges, den var bare brugt som exempel.

Besvar