Har du mistet din PIN- eller PUK-kode?

Omdømme 7
Badge +7

Artiklen er opdateret, 2021.

Find din PIN- og PUK-kode

​​​Hvis du har glemt din PIN-kode eller tastet den forkert 3 gange, skal du lave en ny. 

For at lave en ny PIN-kode skal du bruge din PUK-kode. Du finder din PUK-kode ved at logge ind på Mit YouSee og kigge under Mobil-afsnittet, som vist på billederne nedenfor. 

Taster du PUK-koden forkert 10 gange, bliver dit SIM-kort spærret. Herefter skal du bestille et nyt.

Sådan finder du din PUK-kode

1. Log ind på Mit YouSee og klik på dit mobilnummer.

2. Scroll ned til punktet Simkort. Her finder du din pukkode.

Hvordan skifter jeg min PIN-kode? 

Du kan ikke ændre PIN-kode på Mit YouSee og din PIN-kode står heller ikke derinde. Vi anbefaler derfor, at du skriver din nye kode ned på papir, når du laver en ny.

Du ændrer din kode i telefonens indstillinger. Hvor du gør det, er forskelligt fra telefon til telefon. Tjek eventuelt manualen til netop din enhed.

Du får også mulighed for at lave en ny PIN-kode, hvis du taster den forkert 3 gange. Her skal du have din PUK-kode klar, før du kan lave en ny PIN-kode. 

Husk at lav en unik PIN-kode og ikke f.eks. 1234, 4 ens cifre eller en tidligere PIN-kode, som du har brugt før. 

Husk: Der er en forskel på PIN-kode til SIM-kort og adgangskode til din telefon. Den kode du indtaster for at låse din telefon altså din skærm op, når den er i standby, er nemlig ikke den samme, som PIN-kode til SIM-kortet.

10 Kommentarer

Se yderligere information på Yousee's webside. 

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/mobil/problemer/sim_kort_info.aspx

Men under Mit abonnement kan man kun se PUK kode og ikke PIN kode??
Omdømme 7
Badge +7
Misbrug din pin kode og brug din puk kode.
Outdated.
Omdømme 5
Badge +7
Outdated.

Den skulle gerne være up-to-date - kan du præcisere hvad, du mener er outdated? :)

Stefan, YouSee Forum Team
Jeg kan ikke se noget under Sim-kort - og skal bruge Pin-kode til mit nye simkort.

Se billede.
Omdømme 7
Badge +7
Hej mikkeltoft91

Jeg håber at du har fået det løst!

Hvis du bruger det rigtige login, som altså er tilknyttet abonnementet, så skulle det gerne virke ellers skal det fejlmeldes, så du kan administrere dit abonnement. Kontakt gerne kundeservice såfremt det stadig driller inde på siden.

Har logget ind og kan se aktive sim-kort, men kan kun se simkort nr. og pukkode. Jeg skal bruge min sim pin-kode da min telefon er genstartet og beder om pin-kode. Jeg kan ikke finde pin-koden på yousee’s selvbetjening. hjælp?

Har selv løst problemet, dette er dog ikke brugervenligt løst - med vilje skrev jeg pin koden forkert 3 gange og dernæst bad den om pukkoden som jeg godt kunne se under detaljer for aktive simkort… hvorfor ikke vise pin-koden på samme side om pukkoden?

Omdømme 7
Badge +7

Har selv løst problemet, dette er dog ikke brugervenligt løst - med vilje skrev jeg pin koden forkert 3 gange og dernæst bad den om pukkoden som jeg godt kunne se under detaljer for aktive simkort… hvorfor ikke vise pin-koden på samme side om pukkoden?

Hej Michael 

Pin-koden kan ændres til noget efter eget valg, og så er der også et sikkerhedsaspekt i, at du ikke kan se den derinde.  

Godt du fik det løst:relaxed:

Besvar