Tilslut din egen router til Sagemcom3890 v2+v3 (Bridge Mode)

Omdømme 7
Badge +9

Her er en guide til dig, som ønsker at tilslutte egen router til YouSee routeren. For at gøre dette, anbefaler vi, at du sætter din YouSee-router i bridge modem. 

Se nedenfor, hvordan du gør:

1.Åbn din browser, og skriv 192.168.0.1 i adressefeltet. Tryk på Enter på dit tastatur.

2.Skriv “admin” feltet bruger.

3. I feltet for adgangskoden, skal du skrive det Admin password, som fremgår på din routers klistermærke.
4. Klik på tandjulet ud for “Mit Wi-Fi modem”.
5. Vælg fanen “Bridge Mode”, set “Enable til “ON”. Klik på “Anvend”.
6. Nu skal du aktivere dit din egen router. Det gør du på aktiver.yousee.dk. ​​​​​​

OBS:
Hvis du ønsker at tilgå din YouSee-router menuer efter det er sat i bridge mode, skal du ved billede 1 indtaste “192.168.100.1” eller reset routeren. 

Har du input eller oplever du udfordringer med din opsætning, så er du meget velkommen til at spørge her i tråden 🙂

30 Kommentarer

Du kan som sagt skære den over i to ved at teste en computer direkte på modemmet. Hvis du ikke får højere hastighed, ligger problemet måske i modemmet. Hvis du får fuld hastighed, ligger problemet i din router.

Jeg har også haft goglet din router. Jeg har set flere indlæg fra folk som har bøvlet med at få den op i hastighed (med NAT acceleration sat til auto). Det styrker kun mistanken.

Badge

Hej Kasper

Da jeg nødtvungent bliver nød til at køre bridge mode mangler jeg at have en aktiveringskode til ny router. Kontonummer må være det jeg kan se når jeg logger på Youse for at se regninger osv.

Jeg har nok fået en sådan aktiveringskode da jeg fik router for en del år siden, men den er væk.

Og når jeg får koden så er det rart at vide hvor længe den er aktiv?

(Kabeltræk osv.)

Så kan jeg måske få min Bluesound Node2 og Nedis switch til at virke igen.

Da jeg nødtvungent bliver nød til at køre bridge mode mangler jeg at have en aktiveringskode til ny router. Kontonummer må være det jeg kan se når jeg logger på Youse for at se regninger osv.

Det behøver du ikke en aktiveringskode til. Det er kun, når man skal installere et nyt modem. 🙂

Badge

Hej Forummnanden

Mange tak, det gør det meget nemmere.

Som følge af ny NUUDAY-software i routeren er der behov for en opdateret guide til at sætte routeren i bridge-mode. Er det korrekt, at man skal logge på routeren, vælge avanceret, vælge NAT Modes, vælge Device Mode og vælge Bridge Mode i rullemenuen? Desuden skal man formentlig slukke for DHCP og slukke for wi-fi (da disse funktioner overtages af egen router, som man tilslutter). Får YouSees router så IP 192.168.100.1 og egen router 192.168.0.1? I egen router skal man vel så bl.a. indtaste DNS-oplysninger, wi-fi oplysninger og DHCP-oplysninger, samt hvad man ellers har behov for?

Besvar