Tilslut din egen router til Sagemcom3890 v2+v3 (Bridge Mode)


Omdømme 7
Badge +9

Her er en guide til dig, som ønsker at tilslutte egen router til YouSee routeren. For at gøre dette, anbefaler vi, at du sætter din YouSee-router i bridge modem. 

Se nedenfor, hvordan du gør:

Åbn din browser, og skriv 192.168.0.1 i adressefeltet. Tryk på Enter på dit tastatur.
Indtast log-on oplysningerne fra routerens mærkat bagpå og tryk på knappen “Login”.

Nu er du logget ind på routeren

Klik på “Avanceret” i menuen til venstre.​​​

​​​​

Vælg så “NAT Modes”.

​​​​​

 

Ud for “Device Mode” vælger du “Bridge Mode” i bunden af listen. Klik hefter på “Gem Indstillinger”. Din router vil nu genstarte. 
​​​​​​

Når du har netkabel fra din egen router til din computer, burde du se dette billede. Udfyld informationerne for at aktivere din router. Direkte link hedder: https://aktiver.mitwifi.dk.

 

OBS:
Hvis du ønsker at sætte routeren tilbage i router-mode, skal du nulstille routeren


Har du input, tips eller oplever du udfordringer med din opsætning, så er du meget velkommen til at spørge her i tråden 🙂

 

Bemærk: Vær opmærksom på, at vi ikke yder hverken telefonisk eller skriftlig support på denne funktion.


47 Kommentarer

Du kan som sagt skære den over i to ved at teste en computer direkte på modemmet. Hvis du ikke får højere hastighed, ligger problemet måske i modemmet. Hvis du får fuld hastighed, ligger problemet i din router.

Jeg har også haft goglet din router. Jeg har set flere indlæg fra folk som har bøvlet med at få den op i hastighed (med NAT acceleration sat til auto). Det styrker kun mistanken.

Badge

Hej Kasper

Da jeg nødtvungent bliver nød til at køre bridge mode mangler jeg at have en aktiveringskode til ny router. Kontonummer må være det jeg kan se når jeg logger på Youse for at se regninger osv.

Jeg har nok fået en sådan aktiveringskode da jeg fik router for en del år siden, men den er væk.

Og når jeg får koden så er det rart at vide hvor længe den er aktiv?

(Kabeltræk osv.)

Så kan jeg måske få min Bluesound Node2 og Nedis switch til at virke igen.

 

 

 

Da jeg nødtvungent bliver nød til at køre bridge mode mangler jeg at have en aktiveringskode til ny router. Kontonummer må være det jeg kan se når jeg logger på Youse for at se regninger osv.

Det behøver du ikke en aktiveringskode til. Det er kun, når man skal installere et nyt modem. 🙂

 

Badge

Hej Forummnanden

Mange tak, det gør det meget nemmere.

Som følge af ny NUUDAY-software i routeren er der behov for en opdateret guide til at sætte routeren i bridge-mode. Er det korrekt, at man skal logge på routeren, vælge avanceret, vælge NAT Modes, vælge Device Mode og vælge Bridge Mode i rullemenuen? Desuden skal man formentlig slukke for DHCP og slukke for wi-fi (da disse funktioner overtages af egen router, som man tilslutter). Får YouSees router så IP 192.168.100.1 og egen router 192.168.0.1? I egen router skal man vel så bl.a. indtaste DNS-oplysninger, wi-fi oplysninger og DHCP-oplysninger, samt hvad man ellers har behov for?

Hvis aktivering driller ringer man til YouSee på 70 70 40 40. De kan manuelt aktivere MAC adressen på din egen router. 

Jeg har haft ringet til YouSee 4 gange for at få dem til at gøre dette, men de nægter og siger at bridge mode ikke er en del af deres support. 

Dette til trods for at det HAR virker med forrige modem af samme model og samme opsætning, efter en supporter fra netop YouSee havde været inde og pille. 

Jeg er da taknemmelig for at YouSee manden fra et år siden kunne få det til at virke men jeg er satme også skuffet over at 4 forskellige supportere i træk bare siger det ikke kan lade sig gøre at køre Bridge Mode. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Jeg har fået opdateret denne guide med nye billeder, så man kan se, hvordan man kommer frem til at sætte routeren i bridge mode med den nye Nuuday RDK-firmware på coax routerne Sagemcom3890 v2 +v3.

Haves der feedback til den, så er man velkommen til at byde ind her i tråden, så vi evt. kan tilrette og optimere den løbende, hvis behov herfor. 

Bemærk: At YouSee ved henvendelse, som udgangspunkt, ikke yder support til bridge mode. 

Har altid kørt min i Bridge Mode, og har haft en FortiGate 60F på, skiftet til en Zyxel VPN100 (ca. 1 måned siden). Ved skiftet har jeg kunne ringe ind til supporten at få dem til at frigive DHCP lease på min WAN IP, men nu hvor jeg skifter til en Cisco ASA 5506-x, får jeg blot at vide at det er ikke noget de kan hjælpe med, da det ikke er deres udstyr. Fair nok de ikke vil supportere min Cisco firewall, men at de ikke kan frigive min IP så jeg kan få en ny firewall på, det er jeg skuffet over.

 

Så er der nogen som ved hvor lang de kører deres lease times, så jeg kan prøve at slukke for Sagem boksen og se om jeg så kan få den videre til min Cisco?

 

Eller er der andre som har en Cisco på, og kender til nogle faldgruber? Jeg ved at jeg havde samme model Cisco for ca. 4-5 år siden på, men nok på en ældre Yousee router, og det gik fint. Også dengang kunne jeg få hjælp til at frigive min IP.

 

EDIT: Nå, jeg ser at det er noget nyt de åbenbart er begyndt med i år at man ikke kan få denne slags hjælp mere. Er der andre med samme problem som har fundet en anden udbyder der yder denne service?

Omdømme 7
Badge +9

Så vidt jeg husker er lease time 3 døgn (72 timer). Men prøv at reaktivere din forbindelse. Det husker jeg vist kan give en ny IP-adresse. 

Badge

Hej Kasper 
er det muligt og sætte D6 router i bridgemode, for at sætte sin egne router på D6 og så stadigvæk kunne se tv på tvboks

Omdømme 7
Badge +9

Hvis den anvendt Router har Multicast kan den tilsluttes direkte til Fiberkonverter, har den det ikke, så skal D6 bruges som den er, altså ikke i Bridge.

Som Peter A4 korrigerede mig i andet opslag fra dig.

Hejsa.

jeg har sat mit modem i brigdemode som Kasper har vist her i tråden.

jeg skal aktivere mit wifi via aktiver.mitwifi.dk 

Men jeg er i tvivl om hvilke oplysninger der skal tastes

kontonummer/ installations ID 

Aktiveringskode

hvor finder jeg de oplysninger ?

mvh

michael

Hejsa.

jeg har sat mit modem i brigdemode som Kasper har vist her i tråden.

jeg skal aktivere mit wifi via aktiver.mitwifi.dk 

Men jeg er i tvivl om hvilke oplysninger der skal tastes

kontonummer/ installations ID 

Aktiveringskode

hvor finder jeg de oplysninger ?

mvh

michael

De oplysninger skal kun indtastes, når man installerer et nyt modem. Når du så alligevel bliver præsenteret for den side, skyldes det sandsynligvis din dns-opsætning. Deres aktiveringssystem kræver, at du bruger deres dns-servere.

Hejsa.

jeg har sat mit modem i brigdemode som Kasper har vist her i tråden.

jeg skal aktivere mit wifi via aktiver.mitwifi.dk 

Men jeg er i tvivl om hvilke oplysninger der skal tastes

kontonummer/ installations ID 

Aktiveringskode

hvor finder jeg de oplysninger ?

mvh

michael

De oplysninger skal kun indtastes, når man installerer et nyt modem. Når du så alligevel bliver præsenteret for den side, skyldes det sandsynligvis din dns-opsætning. Deres aktiveringssystem kræver, at du bruger deres dns-servere.

Mange tak for dit svar. Mit problem ligger i at jeg ikke har internet adgang. Upstream står og blinker. Hvordan kommer videre derfra så?

Er det en ny installation / har du flyttet modemmet? Det er ikke alle antenneudtag, som har returvej (upstream vil altid stå og blinke).

Er det en ny installation / har du flyttet modemmet? Det er ikke alle antenneudtag, som har returvej (upstream vil altid stå og blinke).

Det er en gammel modem, hvor signalet pludselig forsvandt. Nu står den bare og blinker

har prøvet at reset det, men ender med det samme resultat

Omdømme 7
Badge +9

Der skrives intet om hvilket Modem der haves, der er ikke svaret på om det er flyttet til et andet udtag.

Jeg har et Sagecom V3 modem og Google nest pro wifi. Jeg forstår at mit modem skal sættes i Bridge mode, men skal dette gøres før eller efter Google mesh netwærlet er sat op?

Omdømme 7
Badge +9

3890 er en Mesh node. Hvordan det virker med fremmede enheder vides ikke.

Jeg her formået at få tilsluttet mine Google nest wifi pro tilsluttet mit sagemcom 3890 v3. Apple enheder går fint på meshnetværket, mit apple tv går også fint på. Problemet ligger i at jwg ikke kan få nogen PC’er til at gå på. Jeg får bare meddelelsen om at der ikke kan forbindes til netværket.


Er der nogen der ved hvorfor Apple enheder går fint på men at jeg ikke kan få PC’er til at gå på?

Hej Kasper

Hvordan skal jeg forstå denne passus - hører den til guidens billede - som er vist lige ovenover teksten?

Spørgsmål 1)
“Når du har netkabel fra din egen router til din computer, burde du se dette billede. Udfyld informationerne for at aktivere din router. Direkte link hedder: https://aktiver.mitwifi.dk.”

Jeg skal tilslutte en firma router til min YouSee Sagemcom router og have åbnet LAN-port adgangen.
Spørgsmål 2)
Det tænker jeg, jeg kan gøre ved at følge din Guide her. Korrekt?

Jeg ser frem til et hurtigt svar fra dig.
På forhånd tak for hjælpen.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Trolden_2024 

Den sætning har ikke et billede, men når du gjort som beskrevet i guiden, så genstarter din router og næste gang du så går på nettet, så burde aktiveringssiden komme frem😊 Derved kan du så aktivere egen router på vores router. Så bliver den registreret i vores system.

Besvar