Tilslut din egen router til Sagemcom3890 v2+v3 (Bridge Mode)


Omdømme 7
Badge +9

Her er en guide til dig, som ønsker at tilslutte egen router til YouSee routeren. For at gøre dette, anbefaler vi, at du sætter din YouSee-router i bridge modem. 

Se nedenfor, hvordan du gør:

Åbn din browser, og skriv 192.168.0.1 i adressefeltet. Tryk på Enter på dit tastatur.
Indtast log-on oplysningerne fra routerens mærkat bagpå og tryk på knappen “Login”.

Nu er du logget ind på routeren

Klik på “Avanceret” i menuen til venstre.​​​

​​​​

Vælg så “NAT Modes”.

​​​​​

 

Ud for “Device Mode” vælger du “Bridge Mode” i bunden af listen. Klik hefter på “Gem Indstillinger”. Din router vil nu genstarte. 
​​​​​​

Når du har netkabel fra din egen router til din computer, burde du se dette billede. Udfyld informationerne for at aktivere din router. Direkte link hedder: https://aktiver.mitwifi.dk.

 

OBS:
Hvis du ønsker at sætte routeren tilbage i router-mode, skal du nulstille routeren


Har du input, tips eller oplever du udfordringer med din opsætning, så er du meget velkommen til at spørge her i tråden 🙂

 

Bemærk: Vær opmærksom på, at vi ikke yder hverken telefonisk eller skriftlig support på denne funktion.


47 Kommentarer

hej

Jeg har lige fået et Sagecom 3890V3 modem og ønsker at køre bridge mode med en ASUS wifi router bagefter

dette virkede fint med mit gamle Sagecom modem (som jeg har afleveret). Jeg har ingen ændringer lavet i setup på min ASUS router, kun Segacom er byttet til en ny model.

desværre har jeg problemer med det nye modem

jeg får godt sat i “bridge mode” men ASUS router’en får ikke hul igennem til internet ??

jeg tror det er step 6 (aktivering), der er problemet

jeg prøver at tilgå aktiver.yousee.dk , men synes ikke rigtigt denne side har respons på mine indtastning,, når jeg trykker på “Log in”

al konstruktiv hjælp modtages med glæde

Omdømme 6
Badge +7

Hej Kasper,

Din stavekontrol har leget lidt i punkt 5…

Det er jo ikke fanden, man skal vælge (Ham med hornene).. det er fanen :grinning:

-Brian

Omdømme 7
Badge +9

Hvis aktivering driller ringer man til YouSee på 70 70 40 40. De kan manuelt aktivere MAC adressen på din egen router. 

Husk at køre med auto-dns, når du besøger siden. At den virker delvist kan skyldes browsercachen.

super med hurtig og konstruktiv hjælp :-)

auto-dns ? ved ikke hvad dette er, er det setup i ASUS router, eller PC, eller ???

MAC adr til aktivering burde ikke være et problem at give til Support, jeg prøver at lege lidt igen næste uge

igen tak for hjælpen, og god weekend til alle

 

Auto- eller dhcp-tildelt vs. statisk dns kan sættes op i både router og på computeren. Jeg fandt på at nævne det, fordi mange benytter 3. parts dns-servere (f.eks. google eller opendns), og de fungerer ikke sammen med aktiveringsportalen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Kasper,

Din stavekontrol har leget lidt i punkt 5…

Det er jo ikke fanden, man skal vælge (Ham med hornene).. det er fanen :grinning:

-Brian

Hej Brian 

Tusind tak - rettet :sweat_smile:

Hej Kasper,

Har haft en oplevelse i de sidste dage, der efterlader mig med det spørgsmål - ..og hvad så nu???

Jeg oplevet et lyn nedslag d. 16/8, der kom ind via Coax kablet og ødelagde Sagem Routeren, min Asus RT-AC5300 router, der styrer mit AI Mesh netværk og min PC. Alt sammen sat op som beskrevet i din vejledning og som har fungeret perfekt i 3 år.

Sagem routeren blev skiftet samme dag til en F@st 3890 W for at give basis internet indtil forsikring selskab og andre parter – so far so good.
Takket være at jeg havde installeret en ASUS TUF z370 bundkort skete der ikke andre skader på PC’en end at der måtte skiftes strømforsyning.  

Jeg valgte at indkøbe en ASUS ROG GT-AX 1000 router, da RT-AC5300’eren var udgået af produktion.

Opsætning gik en leg som du beskriver ovenfor indtil – det er en router, der vil noget og da jeg får samlet flere og flere IOT’s er det et godt valg.

I fredags meddelte YouSee at der skulle laves noget arbejde i mit område og der kunne forekomme afbrydelser af bredbånd, TV og mobil signal.

Dette sker hyppigt da jeg på i et landområde med mange turister og igangværende udrulning af fibernet og generel opgradering af backbone m.v. Jeg har overtaget mit gamle firmas forbindelse (nu 1000/100 Mbs) i forbindelse med pensionering og har været kunde hos YouSee siden det hed KTAS, så jeg har været med hele vejen på godt og ondt.

Søndag 10.14 meldes at fejlen er rettet og det kunne være en god ide at slukke modem og tænde igen.

Det får jeg først gjort på eftermiddagen, hvorefter min kone melder at der er intet internet..

Mandag bruger jeg så i samarbejde med YouSee Support, hvor Sagem’en bliver sat i Bridge Mode igen, min egen router sættes op indtil flere gange, tre forskellige supportere er med til at verificere at min routers MAC nr. er overført til YouSee. etc. etc.  

Slutresultatet er at min router kan ikke få signal fra YouSee. Routerens diagnostic fortæller at Router er OK, Mesh setup er OK, men der er ingen kontakt til Modem og derfor ingen kontakt til Internettet.

YouSee Support melder at de kan se at der er foretaget ændringer på deres system opsætning, men at de ved ikke hvordan de skal håndteres og at de har ingen yderligere anbefalinger og er nødt til at lukke sagen.

Jeg kan anføre at jeg kan trække et kabel fra Sagemet til en Lenovo x84 laptop, der er 13 år gammel og derved få kontakt til internettet, hvorved jeg konkluderer at der er nok ikke noget i vejen med Sagemet som modem, men at der nok noget , der relaterer til det arbejde, der er udført på anlægget.

Så derfor mit spørgsmål …..og hvad så nu???

Ville sætte pris om du kunne reflektere om den bedste vej for mig at gå, da Support har været meget hjælpsom men at de er nødt til at holde sig til reglerne at man ikke kan gå længere end de har strakt sig.

Glæder mig til at høre fra dig.

Bruce Martin

Omdømme 7
Badge +9

Hej Kasper,

Har haft en oplevelse i de sidste dage, der efterlader mig med det spørgsmål - ..og hvad så nu???

Jeg oplevet et lyn nedslag d. 16/8, der kom ind via Coax kablet og ødelagde Sagem Routeren, min Asus RT-AC5300 router, der styrer mit AI Mesh netværk og min PC. Alt sammen sat op som beskrevet i din vejledning og som har fungeret perfekt i 3 år.

Sagem routeren blev skiftet samme dag til en F@st 3890 W for at give basis internet indtil forsikring selskab og andre parter – so far so good.
Takket være at jeg havde installeret en ASUS TUF z370 bundkort skete der ikke andre skader på PC’en end at der måtte skiftes strømforsyning.  

Jeg valgte at indkøbe en ASUS ROG GT-AX 1000 router, da RT-AC5300’eren var udgået af produktion.

Opsætning gik en leg som du beskriver ovenfor indtil – det er en router, der vil noget og da jeg får samlet flere og flere IOT’s er det et godt valg.

I fredags meddelte YouSee at der skulle laves noget arbejde i mit område og der kunne forekomme afbrydelser af bredbånd, TV og mobil signal.

Dette sker hyppigt da jeg på i et landområde med mange turister og igangværende udrulning af fibernet og generel opgradering af backbone m.v. Jeg har overtaget mit gamle firmas forbindelse (nu 1000/100 Mbs) i forbindelse med pensionering og har været kunde hos YouSee siden det hed KTAS, så jeg har været med hele vejen på godt og ondt.

Søndag 10.14 meldes at fejlen er rettet og det kunne være en god ide at slukke modem og tænde igen.

Det får jeg først gjort på eftermiddagen, hvorefter min kone melder at der er intet internet..

Mandag bruger jeg så i samarbejde med YouSee Support, hvor Sagem’en bliver sat i Bridge Mode igen, min egen router sættes op indtil flere gange, tre forskellige supportere er med til at verificere at min routers MAC nr. er overført til YouSee. etc. etc.  

Slutresultatet er at min router kan ikke få signal fra YouSee. Routerens diagnostic fortæller at Router er OK, Mesh setup er OK, men der er ingen kontakt til Modem og derfor ingen kontakt til Internettet.

YouSee Support melder at de kan se at der er foretaget ændringer på deres system opsætning, men at de ved ikke hvordan de skal håndteres og at de har ingen yderligere anbefalinger og er nødt til at lukke sagen.

Jeg kan anføre at jeg kan trække et kabel fra Sagemet til en Lenovo x84 laptop, der er 13 år gammel og derved få kontakt til internettet, hvorved jeg konkluderer at der er nok ikke noget i vejen med Sagemet som modem, men at der nok noget , der relaterer til det arbejde, der er udført på anlægget.

Så derfor mit spørgsmål …..og hvad så nu???

Ville sætte pris om du kunne reflektere om den bedste vej for mig at gå, da Support har været meget hjælpsom men at de er nødt til at holde sig til reglerne at man ikke kan gå længere end de har strakt sig.

Glæder mig til at høre fra dig.

Bruce Martin

Hej Bruce 

Tak for dit skriv. 

Jeg er glad for at guiden her har hjulpet dig, men jeg er ærgerlig over, at du har problemer med at få gang i din forbindelse, som den ellers køre. 

Jeg sender dig en privatbesked, som du gerne må vende tilbage på:relaxed:

Guiden virker fint - men er der en “naturlig” forklaring på hvorfor jeg på ingen måde kan komme over 350mb ned, når jeg kører egen router? - det er en asus router med 1gb porte - og fra samme kilde, så kan jeg ikke komme over 30-35mb/s via ftp - og direkte på yousee og kun den - så kan jeg trække 90-100mb/s - så man bliver begrænset ved brug af egen router? - Asus router har indbygget speedtest, den viser også “fint” at jeg har 300-330mb ned - løsning?

Ved du, om din router rent faktisk kan flytte en hel gig/sek? Dens netværksprocessor kan godt ramme loftet før ethernet-porten.

Ved du, om din router rent faktisk kan flytte en hel gig/sek? Dens netværksprocessor kan godt ramme loftet før ethernet-porten.

det har kørt før, og ja, det er 1gb porte - det er en Asus RT-AC5300 til en mindre formue dengang, og den har virket perfekt op til hvad linjen kunne trække før i tiden på bridge mode, men efter alle de nye “regler” for hvordan support må sætte linjen op - nej, så er det begrænset på den store klinge

Der er en test af routeren her: https://foxnetlab.com/index.php/16-reviews/166-asus-rt-ac5300

Når han deaktiverer “hardware acceleration”, kommer han ned på din hastighed. Måske det er synderen.

Der er en test af routeren her: https://foxnetlab.com/index.php/16-reviews/166-asus-rt-ac5300

Når han deaktiverer “hardware acceleration”, kommer han ned på din hastighed. Måske det er synderen.

Det kan jeg ikke finde nogen steder i routeren - kan godt se han skriver om det - men absolut ikke finde det i router

Punktet hedder nok NAT acceleration i Asus’ egen firmware.

https://www.asus.com/support/FAQ/1011711/

 

Jeg har læst dit indlæg i en anden tråd… Er der fuld knald på gennem din egen router, hvis modemmet ikke er i bridge mode?

Punktet hedder nok NAT acceleration i Asus’ egen firmware.

https://www.asus.com/support/FAQ/1011711/

 

Jeg har læst dit indlæg i en anden tråd… Er der fuld knald på gennem din egen router, hvis modemmet ikke er i bridge mode?

Jeps - og der er også falsk “960/66” i windows speedtest app når den er bridge - forskellen er bare at reelt virker det kun uden bridge - så jeg er fastlåst på “2x512mb” som de ganske fint også skriver på deres side flere steder - men det er jo en joke - så kan man reelt ikke kører egen router på yousee medmindre man vil kysse 50% af fart farvel

Punktet hedder nok NAT acceleration i Asus’ egen firmware.

https://www.asus.com/support/FAQ/1011711/

 

Jeg har læst dit indlæg i en anden tråd… Er der fuld knald på gennem din egen router, hvis modemmet ikke er i bridge mode?

Nat acc - kan kun være auto eller disablet - og den står på auto

Har du 3890v2 eller 3890v3?

Har du prøvet alle fire porte (bare for at prøve alle muligheder)?

Har du 3890v2 eller 3890v3?

Har du prøvet alle fire porte (bare for at prøve alle muligheder)?

v3 og ja, har også været dem igennem :( 

 

Hvis det var mig, der testede, ville mit næste skridt være at koble computeren direkte på modemmet, mens det er i bridge mode. Husk firewall på computeren, hvis du gør det.

 

Det bør nemlig virke med én port. :slight_smile:

Hvis det var mig, der testede, ville mit næste skridt være at koble computeren direkte på modemmet, mens det er i bridge mode. Husk firewall på computeren, hvis du gør det.

 

Det bør nemlig virke med én port. :slight_smile:

men det kan da være det virker - men selvom det evt. virker, så løser det jo absolut intet - jeg skal have router på, og jeg skal have meget mere end bare min main pc på :) 

 

Yousee har verdens ringeste service - det har kostet os over 12000kr i feriedage siden det startede - med alle vores teknikker besøg og et par af dem genbesøg dagen efter - og vi kan ikke få lov til at købe deres DYRESTE løsning - 1000/500 - hvor det virker - det er sørgeligt. 

Det er ikke for at løse problemet, men for at konstatere om routeren er problemet (det tænker jeg, at den er). Når du har fået vished, kan du angribe problemet.

 

Det er ikke for at løse problemet, men for at konstatere om routeren er problemet (det tænker jeg, at den er). Når du har fået vished, kan du angribe problemet.

 

jamen jeg er med, men problemet er at ens 1000mb er delt på 2 x 512mb linjer som router bundler, og før i tiden, så fik du fortsat den egenskab med til din egen router, det gør man tydeligvis ikke nu, bare endnu en forringelse af ens abm - og ikke mindst en super god måde for dem at spare båndbrede på, som de meget gerne vil, da det reelt er det som koster dem penge. - det er derfor ikke noget vi selv kan rette, men noget yousee skal sætte “tilbage” til setting som den var for 1 år siden eks - hvor det virkede perfekt - på 100% samme udstyr - samme firmware, og opsætning.

 

Din forbindelse er ikke delt ud på 2x500. Der sker et eller andet med din egen router, når den får en offentlig ip. Der er en måde at teste det på... Du kan også prøve med nulstilling af routeren. Har den nyeste firmware?

Din forbindelse er ikke delt ud på 2x500. Der sker et eller andet med din egen router, når den får en offentlig ip. Der er en måde at teste det på... Du kan også prøve med nulstilling af routeren. Har den nyeste firmware?

den kører nyeste firmware osv osv - jeg har været igennem i timevis og forsøgt alt muligt lurendrejer i 3d line support aka maskinrummet - og de må mindre og mindre, og giver mig helt ret i, at deres hænder er mere og mere bundet pga. oppefra så skal “alle kunder sættes ens op” - pyt med om det virker for den enkelte

Besvar