Fupopkald

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er godt gang i fupopkaldene til danske numre, og også TDC-kunder er desværre udsat for trælse oplevelser. Opkaldene sker ved, at svindlere sætter en maskine til at ringe op fra hele nummerserier til hele nummerserier i f.eks. Danmark. Opkaldene er sat til at vare ganske få sekunder, så du ikke når at svare, men hvis du ringer tilbage, bliver du kraftigt overtakseret.

Vi har tre gode råd til dig, der får opkald fra numre, som du ikke har i din telefonbog:

- Tjek om det er et nummer, du kender.
- Tjek antallet af cifre; starter nummeret med ”+45” skal der efterfølgende være otte cifre; hverken flere eller færre. Der må ikke indgå parenteser eller andre tegn i nummeret.
- Er du det mindste i tvivl, så lad være med at ringe tilbage.

Vi vil gerne have så mange af disse opkaldsnumre som muligt, så vi kan få lukket ned for de numre og nummerserier, det drejer sig om. Du må derfor meget gerne skrive nummeret i en kommentar til dette opslag, hvis du er udsat for et suspekt opkald.

Læs i øvrigt mere om opkaldene her: http://go.tdc.dk/wangiri

29 Kommentarer

Jeg bli'r ringet op om natten på min fastnet tlf fra et fupnummer, hvilket jeg er temmelig træt af. Kan jeg gratis "ta' røret af" (klikke på klartonen, og på den måde være optaget hele natten) eller koster det som et almindeligt opkald?

Hej jeg fik i nat en SMS fra et nr der hedder +31 (0) 6 1    I den stod der.

Kære kunde. Vi har registeret et forbrug på -74,11 kr, hvilket er under grænsen på 75,00 kr for udsendelse af regninger. Dit forbrug vil derfor blive lagt på din næste faktura. Vh TDC 

syntes det lyder lidt mærklig.

Hej.

Har modtaget fupopkald på mit fastnet nummer fra nr:

009712179518, 009712179508 og 004254069022

Fupopkald: +16 308 599 404 har ringet til min mobil i går.

Er det her man anmelder eller?

Dette nummer

+1 (457) 877-2015

bliver ved med og ringe til mig, det er meget forskelligt hvor meget det ringer, men det er minimum 2 gange om ugen. kan jeg få blokeret det?

+2454900917

Min Søn fik lige et fupopkald fra dette nr!

Min søn har lige modtaget et opkald fra +245 490 0916, som han desværre kom til at ringe tilbage på...

Hermed en anmeldelse.

Jeg er blevet ringet op af 2454900916 den8. februar 2013 kl.18:15:21 og af 2454900926 den 10. februar kl 09:54:38. Desværre kom jeg til at ringe tilbage... tænkte mig ikke om. Har du nogle råd til, hvad jeg gøre???

ringet op fra +20001. Velkomst på engelsk vækker mistillid så jeg afbryder hurtigst muligt

Hilsen Per

Hej.

Nyt opkald, fra ( +447086290781 ) et ring og væk.

Bare nak dem :-)

Hilsen Jørgen

Hejsa. Jeg der er en der bliver ved med at ringe til min mobil, har dog blockeret alle opkald fra dette nummer: +21 26 99 78 68 83

Hvis man har en HTC Desire (HD eller ej, ved ikke med andre HTC'er) så kan man blockere opkald.

"Opkaldslist" -> "Menu" -> "Blockerede personer" -> "+" oppe i hjørnet -> "kontakter" ELLER "indtast nummer". 

Meget nemt, og ikke så besværligt som at skulle ringe til politiet og få dem til det da TDC ikke må blockere numre for dig.

Håber det hjælper.

Mvh Jimmi T

Telefonnummer er blevet camoufleret. Dette gøres for at beskytte den enkelte bruger mod misbrug af ens personlige oplysninger. Håber der er forståelse for dette. /MajaH

Er blevet ramt af fupopkald de seneste dage på mit nummer xx xx xx xx.    Men jeg har ikke kunnet oplæse det kaldende nummer. Der tales engelsk med indisk eller parkistansk accent.

Jeg har flere gange fået opkald fra 00100232001 uden indhold

jeg modtager fupopkald fra dette nummer:

25299216534

Vi modtager dagligt opkald fra er nr., der på nummerviseren vises som "Info 2". Der ringes 7-8 gange dagligt. De første gange tog vi telefonen og det drejer sig tilsyneladende om noget "marketing".
  • Telefonnummer og efternavn er camufleret for at beskytte brugeren mod opkald. /MajaH
Hej

Jeg er lige blevet ringeet op af en indisktalende person, som præcenterede sig som en ansat fra windows. Min computer skulle tilsynelandende downloade film. Desværre kan jeg ikke se, hvilket nr han ringede fra. det har i måske mulighed for . Han ringede til xxxxxxxx

Med venlig hilsen

Jette xxxxxxxx

Hej

Blev ringet op i nat kl. 1 af dette nummer her

17184130851

Martin skrev:
Der er godt gang i fupopkaldene til danske numre, og også TDC-kunder er desværre udsat for trælse oplevelser. Opkaldene sker ved, at svindlere sætter en maskine til at ringe op fra hele nummerserier til hele nummerserier i f.eks. Danmark. Opkaldene er sat til at vare ganske få sekunder, så du ikke når at svare, men hvis du ringer tilbage, bliver du kraftigt overtakseret.

Vi har tre gode råd til dig, der får opkald fra numre, som du ikke har i din telefonbog:

- Tjek om det er et nummer, du kender.
- Tjek antallet af cifre; starter nummeret med ”+45” skal der efterfølgende være otte cifre; hverken flere eller færre. Der må ikke indgå parenteser eller andre tegn i nummeret.
- Er du det mindste i tvivl, så lad være med at ringe tilbage.

Vi vil gerne have så mange af disse opkaldsnumre som muligt, så vi kan få lukket ned for de numre og nummerserier, det drejer sig om. Du må derfor meget gerne skrive nummeret i en kommentar til dette opslag, hvis du er udsat for et suspekt opkald.

Læs i øvrigt mere om opkaldene her: http://go.tdc.dk/wangiri

Har i dag modtaget opkald på min mobil af følgende nr.: 911141616557

Nåede at svare, da jeg ventede et opkald - blev tiltalt af mand med stærk accent

Skal jeg tage nogle forholdsregler ud over denne anmeldelse?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 
Ja det lyder son et fup opkald.

Du skal melde det til TDC her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32815

pas på dette nummer +357-77788789 den ringer 4 5 gange om dagen der sker ikke noget ved at tage telefonen men det er nok en bot fra uga uga land som vi betaler i dyre domme tril i røde kors for frisk vand og selv er fattige men de har da råd til at ringe til dansmark for at få dig til at ringe tilbage PAS-PÅÅÅÅ DETTE OPKALD

ateisten

Tak.

Har du meldt nummeret til denne tdc, så det kan blive blokeret?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32815

Så er der en mail fra TDC afsendt fra en adresse mailer@lithium.com om "Ingen adgang til TDC mail" afsendt af "MajaH (superbruger). Den ser meget mystisk ud og der er links til to sider der i, som man ikke skal slå op.

Kik altid på det der står efter @.

Lithium.com - det er ikke tdc. 

Så det er bare at vælge den som uønsket mail og tømme mappen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Mailer@lithium.com er hvor dette forum er host..

når der kommer en en mail der fra er det forde der er nogle der har svater på en tråd man følger...

Jeg er blevet ringet op af nummer

+1(452) 613-0405

Kender I til det nummer?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8