Bliv klogere på svindel

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
  • YouSee Forum Team
  • 546 kommentarer
Der er desværre flere og flere danskere, der modtager mails eller opkald fra personer, som forsøger at snyde én. Det kan bl.a. være ved at lokke dine kreditkortoplysninger ud af dig, eller få dig til at ringe tilbage til et nummer, som koster mange penge.

Der er flere ting, du kan gøre for at sikre dig mod svindel, men ved at være påpasselig skulle du gerne kunne undgå at blive snydt.
  • Klik ikke på links og åbn ikke vedhæftede filer i tvivlsomme mails.
  • Vær sikker på, at den der kontakter dig, er den, som personen udgiver sig for at være.
  • Undgå at udlevere kreditkortoplysninger.
  • Ring som udgangspunkt ikke op til udenlandske numre, du ikke kender. (Danske numre har 8 cifre og begynder med +45)
  • Undgå evt. at tage telefonen, hvis det er et udenlandsk nummer.
  • Er du det mindste i tvivl så skriv/ring ikke tilbage.
Det er kun et udpluk af de ting, du kan gøre og på følgende link, vil du kunne læse meget mere, om hvad du kan gøre for at sikre dig mod svindel.

Bliv klogere på svindel

1 Kommentar

Hvis jeg har tid, hygger jeg med at sludre med gutten, som ringer. til sidst lægger han bare på. men husk: du må ALDRIG bekræfte hvem du er og ALDRIG give ham adgang til din pc, kortnumre eller noget som helst. Det eneste kortnummer jeg gav fra mig, var fra BG bank, som var lukket 5 år tidliger - gud ved hvad han fik ud af det?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)