navn skift

Hej er det muligt at ændre fornavn inde på Yousee ? Vil gerne have skiftet navn til Trine da jeg er trans .. knus Trine

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hvor skal der ændres.? Det er ikke givet at det er noget man selv kan gøre. Er der tale om et legalt navneskifte, eller hvordan.? Det kan også have en betydning.

Hej radio manden.. tak for svaret.. til en start er der ikke tale om legalt altså på borger dk.. men på konto og mobil .. jeg vil så gerne prøve at få ændret navnet så jeg kan se hvordan det er inden officielt navn skift.. men jeg føler mig virkelig som kvinde og vil være så nice .. ved bare ikke om man kan ? Knus Trine Nielsen

Er også sådan set dejligt fedt at skrive som Trine her hvor andre kan se det ..

Omdømme 7
Badge +7

Det betivles kraftigt at det kan gøres før det er legalt med tilhørende personnummer.

Ja hvad jeg frygtede.. 😔 æv vil så gerne prøve dette også om andet offentligt på nettet.. 

Omdømme 7
Badge +7

Når det er offentligt, så skal det jo være juridisk gældende.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Trine Nielsen 

Du kan ikke ændre navn på Mit YouSee, men det kan du kontakte YouSee kundeservice omkring på tlf. 70704040 i følgende åbningstider:

Mandag til torsdag: 8 - 16.
Fredag: 8 - 15. 

Hej Kasper tak for svaret.  Jamen hvad kan de gøre tror du ? Knus Trine

Omdømme 7
Badge +7

Det betivles kraftigt at det kan gøres før det er legalt med tilhørende personnummer.

Hej Kasper tak for svaret.  Jamen hvad kan de gøre tror du ? Knus Trine

Hej @Trine Nielsen 

Det kan godt være, at de ikke kan gøre noget ved nærmere eftertanke, som Radiomanden også skriver, men det vil være dem du skal drøfte det med. 

God dag:relaxed:

Hej For at ændre dit fornavn, mellemnavn eller efternavn kræver det, at du sender en online ansøgning på https://www.borger.dk/  Ved ikke om det er brugbart. Ellers kan du høre borgerservice i din Kommune 

God dag, 

Besvar