Spørgsmål

chrom cast

Jeg har lige fået ny router Sagemcom og nu kan jeg ikke chrom caste tl mit tv. Hvorfor og vordan løser jeg problemet.

Denne tråd kan ikke kommenteres

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Har din Chromecast adgang til din router? (slå over på den HDMI som Chromecast bruger) 

Omdømme 7
Badge +7

Har din CC forbindelse til dit Modem, og på samme netværk som den enhed der Castes fra, Det kan anbefales af der bruges 5 Ghz forbindelsen om muligt.

tlf og pc er på samme wi-fi  og køre 5 Ghz..  ingen forbindelse

Har din Chromecast adgang til din router? (slå over på den HDMI som Chromecast bruger) 

tror jeg ikke jeg kan ikke finde et sted hor jeg kan slå den til HDMI

Omdømme 7
Badge +7

På din fjernbetjening slår du over på den HDMI port hvor Chromecast er monteret. 

Omdømme 7
Badge +7

Så vil du kunne se om Chromecast er forbundet med din router. Jeg nulstiller vores Chromecast, når jeg skifter router.

På din fjernbetjening slår du over på den HDMI port hvor Chromecast er monteret. 

det er den.. 

den siger blev fundet  - så siger jeg ja til at konfigurere. så spæger den om kode på tlf er samme som på tv   ja    stream til stuen og så  “vi kan ikke kommunikere med din enhed”    og nogle gange står der den gamle routers internet kode

ved du hvad settings routeren skal stå på ?

Omdømme 7
Badge +7

Jeg vil foreslå du nulstiller din Chromecast. Så glemmer den den gamle router og starter på en frisk. Der er en lille knap på Chromecast, som du holder inde til den genstarter mens den er monteret på TV. 

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har ikke oplevet routere, som der skulle gøres noget for at bruge Chromecast. 

Omdømme 6
Badge +5

det er den.. 

den siger blev fundet  - så siger jeg ja til at konfigurere. så spæger den om kode på tlf er samme som på tv   ja    stream til stuen og så  “vi kan ikke kommunikere med din enhed”    og nogle gange står der den gamle routers internet kode

ved du hvad settings routeren skal stå på ?

Hej er et link her med vejledning, :relaxed:  https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=da&co=GENIE.Platform%3DAndroid

God dag

Omdømme 7
Badge +7

For at sige det kort, det skal sættes op nøjagtigt som det blev gjort på det andet Modem.

Omdømme 6
Badge +5

Ja,

Omdømme 7
Badge +3

Køb evt. en Ultra cast, men at bruge cast er ikke moderne mere…min ultra cast er slet ikke sat til, bruger Airplay…

Omdømme 7
Badge +7

Bruger heller ikke Cast, har en Medieplayer tilsluttet den bruges til alt streaming.

Omdømme 7
Badge +3

Nu ser jeg meget tennis, derfra virker en Cast ikke, må bruge Airplay og min medieplayer er løbet tom for hukommelse… men ellers kan jeg ikke hjælpe, har glemt hvordag min gl. cast blev opsat. :o

Men som slangefar siger prøv at nulstille casten…

Omdømme 7
Badge +7

min medieplayer er løbet tom for hukommelse… 

Så må du da godt nok have mange App's på den.

Omdømme 7
Badge +3

Nu er den ret lille, bruges også til at se ca. 33 udvalgte kanaler, meget mere plads på mit TV.

Omdømme 6
Badge +5

:relaxed: Jamen hvis man åbener sin Chromecast, og går under indstillinger og op i de 3 prikker og vælger Hjælp Vil jeg mene der er alt, hvad man har brug for. Hvis det ikke virker.

God dag,

Omdømme 7
Badge +7

En CC er super nem at sætte op, og som der fremgår, så har den jo været tilsluttet på andet modem, så alt hvad der skal gøres er at sætte den op på samme måde på det nye. Netværks navn og adgangs kode. Ganske som en PC eller anden enhed.

Omdømme 6
Badge +5

En CC er super nem at sætte op, og som der fremgår, så har den jo været tilsluttet på andet modem, så alt hvad der skal gøres er at sætte den op på samme måde på det nye. Netværks navn og adgangs kode. Ganske som en PC eller anden enhed.

:relaxed: Ja ok